Resident Evil: Revelations

 since 1998
  • Играй си играта, човече!

Съвременната гейм индустрия познава относително малко случаи, когато оригинална игра за портативна конзола се портва след това за домашни конзоли и РС, но Resident Evil: Revelations е точно такъв случай. Първоначално излязла за 3DS преди година, тя бе едно от най-силните заглавия за конзолата на Nintendo, но само година по-късно вече виждаме неин HD порт за PC, PS3, XBOX360 и Wii U.

Какво представлява

През миналата година излязоха цели три Resident Evil игри, но няма съмнение, че Revelations е най-добрата от тях. От една страна това не говори добре за цялостната стратегия на Capcom и бъдещето на поредицата, но пък от друга ни дава възможност да се насладим на едно доста стойностно заглавие без да е необходимо да притежаваме 3DS.

Въпреки че включва някои познати лица като Крис Редфийлд и Джил Валънтайн, Revelations не е кой знае колко свързана с главната история в хорър серията. Сюжетът тук се върти около терористична групировка, която се готви да разпространи в моретата опасен нов вирус, способен да превърне морската фауна в хищни и кръвожадни чудовища. От тук историята се разделя в различни посоки като от една страна Джил и нов герой на име Паркър са изпратени на изоставен луксозен кораб в Средиземно море докато Крис и партньорката му търсят повече информация за терористичната групировка. Противно на подзаглавието, историята в Revelations не предлага кой знае какви откровения и обрати, но не е и толкова лоша. Като структура тя е разделена на 12 епизода, които може да минете за около 9-10 часа и които представят събитията от различни гледни точки, от различни моменти във времето и от различни локации. Промяната на перспективата върши добра работа и създава по-динамична атмосфера, която се вписваше отлично в портативния формат на Revelations и сега успешно се пренася пред монитора.

Как се играе

Resident Evil: Revelations е хорър игра от трето лице. Без значение на това кого управлявате в даден момент, всеки от героите може да носи до три оръжия (пистолети, помпи, картечници и т.н.), които подлежат на ъпгрейд (стандартни решения като по-голяма мощ, по-бърза стрелба и т.н.), както и гранати. Начинът, по който се управлява инвентара е опростен и мунициите са в достатъчно количество. Ако активният инвентар от Resident Evil 6 не ви допада, тук той изглежда по малко по-различен и по-лесен за употреба начин и не ви се налага да се съобразявате с реещото се пред вас меню, когато сте в разгара на битката Когато вземете нови муниции или предмети, те автоматично се записват към съответния бутон за бърз достъп. Броят на мунициите, които може да носите е ограничен, но не ви се налага да се тревожите за разделения на блокчета инвентар.

В същото време геймплеят определено е по-бавен в сравнение с Resident Evil 6 е това е плюс. Забавянето е наложено поради факта, че вече ви се налага да анализирате околната среда и да търсите и идентифицирате различни форми на Т-вируса. Решението да се пренесе по-голямата част от действието в затвореното пространство на злокобен лайнер определено е печелившо, тъй като тесните коридори, празните складове и зловещото почукване от капещата от стената вода създават напрегната и мрачна атмосфера. Ако пък търсите по-динамичен геймплей за вас е т.нар. Raid mode, който може да ви осигури доста екшън, както офлайн, така и м мултиплейър. В него минавате през различни нива, взети от сингъл кампанията и избивате врагове, за да получите Battle points, които на свой ред се използват, за да отключите нови оръжия и опции за кустомизация.

Как изглежда

Със сигурност не трябва да очаквате порт на 3DS игра да спечели овации за графика и Revelations не се отклонява от това. HD текстурите са реализирани относително добре и очевидно е направено усилие, но с изключение на моделите на главните герои останалите текстури изглеждат мътно и не особено приятно. Не е приятно, но трябва да бъдем реалисти и за не очакваме, че Capcom ще направи прехода от ограничената 3DS резолюция към формат, достоен за HD телевизор или голям монитор. Подобен процес би бил доста бавен и скъп, така че ще трябва да се задоволим с този вид на Revelations.  

Кои са недостатъците

Съвсем в традициите на поредицата Resident Evil играта също има известни проблеми с камерата. Те се проявяват най-отчетливо, когато се движите по тесни коридори и изведнъж ви атакуват отзад преди изобщо да може да успеете да видите какво се случва. Причината за това е фактът, че камерата е позиционирана ниско над рамото на героя и стеснява ъгъла. За да туширате проблема частично може да се придвижвате по-бавно, така че камерата да не изостава, но в много напрегнати битки е съвсем възможно да се окажете притиснати в ъгъла и атакувани от невидими за вас противници. Освен това трябва да извадим точка и за дългото време, което играта губи в зареждане на нивата. То бе проблем на 3DS, но си остава валидно и за порта. Сега чакането е малко по-кратко, но отново присъства и е доста по-странно предвид, че хардуерът този път е много по-мощен. Накрая липсата на отделен бутон за тичане се оказва сериозен недостатък срещу някои от по-бързите врагове.

Resident Evil: Revelations е добра игра. Беше такава на 3DS и все още е на вашето РС или домашна конзола. Недостатъците не са много и в никакъв случай не са свързани със самия порт, който е направено достатъчно добре. С последните си Resident Evil игри Capcom определено показа, че започва да изчерпва идеите си и Revelations е един от малкото приятни поводи да се върнем към тази някога славна поредица.

Автор: Иво Цеков

Прочетете още нещо