Metal Gear Rising: Revengeance

 since 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 24 февр. 2013

В последно време иначе великата конзолна поредица Metal Gear бе сведена предимно до HD римейкове на стари заглавия няколко портативни издания. От времето на PS3 ексклузива Guns of the Patriot не сме видели пълноправна нова част в серията. Metal Gear Rising: Revengeance също няма претенциите да бъде такава, тъй като акцентира върху Raiden и неговия хак-енд-слаш геймплей за сметка на традиционния стелт подход. Raiden се появи за пръв път още в Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty и при все, че не грабна веднага феновете, именно ролята му в Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots като нинджа киборг го направи познато лице в Metal Gear вселената. Този път Raiden получава цяла игра, посветена на него, но резултатите не са обнадеждаващи.

Може би заради трудния процес на разработка

В началото по Revengeance, която тогава дори не носеше това име, се трудеше самото студио Kojima Productions, но малко по-късно работата беше поверена на Platinum. Не личеше промяната да е за лошо, предвид че студиото може да се гордее със своите хитове Bayonetta и Vanquish. Оказва се обаче, че Revengeance просто не е най-доброто, на което те са способни. И това започва да личи някъде към средата на играта. Дотогава геймплеят, базиран най-вече на касапския механизъм – прецизни разрязвания с катаната, които управлявате с помощта на десния стик – все още издържа. Но колкото и да сте заредени с оптимизъм и най-вече търпение, в някакъв момент ще се предадете. Камерата, която упорито отказва да ви сътрудничи, е една от причините за това. Тромавото управление и грешки като това да поставиш командата за атака и париране на един бутон също спомагат. 

Когато все пак битките сработят, изживяването наистина вдига адреналина. Забавянето на времето и прецизното разсичане на някой крайник, имал неблагоразумието да се появи в близост до стоманеното острие на Raiden доставя почти перверзно удоволствие. Схватките са особено брутални, когато имате възможност да се биете на по-голям терен, така че поне малко да маневрирате въпреки неблагоразумието на дизайнерите да не включат от самото начало опция за отбягване на ударите. За съжаление в повечето от случаите играта държи да ви вкарва в тесни зони, където е трудно да избягвате ефективно атаките. Някои от тях могат да ви замаят за кратко, което прави Raiden особено уязвим. След края на всяка мисия може да ъпгрейднете киборг тялото на Raiden и неговите оръжия, но общото усещане е, че тези промени обикновено не влияят на реалния геймплей. Няма и особен стимул да ползвате различните оръжия, които постепенно отключвате. Да не говорим, че Raiden не може да сменя арсенала си в движение, което определено пречи на гъвкавостта на битките.

История, каква история?

Както обикновено, историята в Metal Gear игра не е на преден план. Запалените фенове на поредицата със сигурност могат горещо да защитават една или друга теза, но истината е, че дори Guns of the Patriots, която може би е най-добре познатата Metal Gear Игра трудно може да се похвали със смислена история. Ако сте запознати с поредицата ще имате поне минимална възможност да се ориентирате в света на Revengeance, но ако това е първата игра, към която посягате, сте обречени на една каша от политически убийства, частни военни компании и кибернетични нинджи. Началото на играта ни отвежда в 2018 г., когато Raiden работи за Maverick Enterprises – частна военна компания, която подобно на десетки други такива се бори за надмощие в един свят, където държавите вече нямат монопол върху насилието. Сюжетът ще ви отведе в места като Абхазия, Мексико и Пакистан, но не очаквайте да станете свидетели на спиращи дъха моменти от историята. Лошото е, че въпреки че е пълна с най-различни врагове, нито един от противниците в Revengeance не е запомнящ се. Босовете не са колоритни и ви карат да се страхувате не защото внушават ужас, а защото дизайнът им е слаб. Битките са изнервящи и дълги, а смъртта ви застига прекалено лесно. Въпреки че кампанията в Revengeance не надхвърля 6 часа, те ще ви се видят доста дълги, и то поради негативна причина. Допълнителните VR Missions, които може да отключите събирайки секретни куфарчета из нивата, също не са особено стимулиращи.

Жалко, наистина жалко

В графично отношение Revengeance също е далеч от впечатляващото. Хидео Коджима скоро ще покаже нов енджин, но това с което е направена Revengeance не изглежда като продукт от началото на 2013 г. Светът е безличен и сив и не впечатлява с нищо като дизайн и визия. Metal Gear Rising: Revengeance не е Metal Gear играта, която феновете очакваха. Ако искате нещо в традициите на поредицата по-добре се изтупайте прахта от вашия Guns of the Patriots диск или си пуснете отново Peace Walker за PSP. Ако искате хак-енд-слаш геймплей, където всичко опира до бързи реакции, брутални сцени и мощни комбо удари, пробвайте DmD Devil May Cry или просто изчакайте най-доброто, което жанра може да ви предложи в лицето на God of War: Ascension. Ако ви се играе игра на Platinum, потърсете Bayonetta или Vanquish В нито един от случаите Metal Gear Rising: Revengeance трудно може да бъде препоръчана.

Автор: Александър Рангелов

Прочетете още нещо