Two Worlds II

 since 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 20 ное. 2010

Игра, от чийто лапи просто няма измъкване – това е Two Worlds II. И ако си мислите, че всички продължения по принцип са калпави, то това превъзхожда иначе проблемния оригинал многократно. Дори е на една крачка от истинското съвършенство. Преувеличавам? В никакъв случай…

Четири пъти по-голяма от Oblivion и поне два пъти по-добра от нея

Когато Two Worlds излезе за първи път в края на 2007-ма, десетки медии от цял свят буквално я направиха на пух и прах. Негативизмът, леко пресилен на моменти, бе толкова натрапчив, че всеки, който по един или друг начин се чувстваше привлечен към нейния необятен свят, се смяташе автоматично или за идиот, или за мазохист.

Сега обаче поляците от Reality Pump доказаха, че могат да извличат поука от грешките си и Two Worlds II слага в своя джоб с изключителна лекота титани като Oblivion и Gothic 3…

Първоначално замислена като експанжън, но впоследствие прераснала в пълнокръвно продължение, Two Worlds II ще ви пренесе

около пет години след събитията в оригинала

които довеждат света на Анталор буквално до ръба на разрушението. Силата на нашия герой е изчерпана. Сега той е безпомощен пленник на магьосника Гандохар, а Кайра, неговата сестра, която отчаяно копнее да спаси – е под влиянието на тъмни сили, които се опитват да разбудят мистериозна дремеща мощ от поколения назад във времето и да покорят целия Анталор.

Надежда обаче има и в най-тъмните моменти. Орките, някога смъртни врагове на хората, организират спасителна операция и измъкват героя от лапите на Гандохар. Каква е мотивацията за това тяхно решение? Какво крои техният лидер – красивата и легендарна Драконова кралица? Нашият герой тепърва предстои да разбере. Особено ако иска да научи повече за миналото на Гандохар и същевременно – да успее да спаси своята Кайра. Тук започва и вашето приключение…

Първото нещо, което ще ви направи впечатление, когато стартирате Two Worlds II, е че

играта е изключително красива във визуално отношение

Тя се захранва от енджина GRACE, роден от пепелта на този от първата част. И абсолютно всичко – от жезъла в ръцете ви, през чудовищата по пътя, до пейзажите в далечината – изглежда наистина поразително. За разлика от голяма част от ролевите игри с отворен свят, тази е изключително оптимизирана и върви сносно дори и на среден клас машини. Ще виждате loading екран само когато влизате в дадена постройка, но той е толкова кратък, че няма да попречи на цялостното изживяване…

Що се отнася до самия свят, той е толкова голям – със стотици куестове с различни решения, както и с множество странични занимания – че само за преминаването през глава първа от историята ми трябваха около 10-11 часа. Без съмнение има какво да правите. А и много от задачите и подисториите в играта са увлекателно разказани и оригинално поднесени. Ще се срещнете с чадъри, ядящи хора, с капитан с обратни сексуални наклонности, който се крие от войниците си, ще се изживявате като лектор на сбирка на „Почитателите на магически същества”. Дори можете да изнесете концерт с други музиканти на площада и по този начин на спечелите по някоя и друга жълтица, да си купите лодка и да заплавате сред просторните води на Анталор или да заделяте за свой дом в един от големите градове в света.

Що се отнася до бойната система

тя е изключително добре развита. Подобно на първия Two Worlds и тук няма класове, а единствено определен набор от умения – магически, меле, далекобойни, занаятчийски и прочие, в които може да инвестирате по ваше усмотрение и да превърнете героя си в каквато машина за убиване предпочитате. От ходещ танк с тежки брони и смъртоносни хладнокръвни оръжия, през безмилостен стрелец, дебнещ в сенките и поразяващ по двама души наведнъж със своя лък, до маг, владеещ всички природни елементи…

Също така авторите са се погрижили битките да не се превръщат в безмилостно помпане на левия бутон. Често, макар и не винаги, ще трябва да помислите малко по-тактически, особено ако искате да се измъкнете живи от поредното сражение. Така например ако се изправите лице в лице с мумия, не я налагайте просто с меч. Поразете я с огнена топка (все пак цялата е в бинтове, нали?). Или пък ако сте по-скоро боец, специализирал се в меле битки, използвайте умението Fire Strike, което превръща физическите щети в огнени и работи в случаите, когато в лявата си ръка държите и факла. Готино, нали? Въобще – почти през цялото време ще трябва да се съобразявате със силните и слаби страни на всеки един противник.

Може би най-впечатляващият елемент в Two Worlds II са магиите

На ваше разположение е една система, благодарение на която може да сътворите буквално безброй уникални заклинания. Трикът е в специалните карти с различни ефекти и тяхното специфично комбиниране в съответните амулети. Първо, трябва да изберете основния ефект (Life, Earth, Power, Water, Ice, Fire и т.н.), след което и носителят (Missile, Area Effect, Summon, Enchant и т.н.). А накрая – да я оформите допълнително с т.нар. modifiers (Damage, Protection, Homing, Spray, Ricochet и Time). Звучи сложно, да. Но веднъж щом свикнете със системата, пред вас ще се открият десетки различни магически заклинания, които ще ви бъдат полезни във всевъзможни ситуации.

Така например Fire + Missile, допълнени от Damage = на Fire Bolt. Air + Enchant + Time = магия за невидимост. Stone + Summon = каменен голем. Това, разбира се не е всичко. Когато напреднете в магьосническата си кариера, ще може да комбинирате по повече от 1-2 карти наведнъж и съответно – да създавате поредица от ефекти и носители. Да речем, че искате да направите огнена топка, която експлодира при допир с противник. Използвате основата за Fire Bolt, но към нея добавяте още един ефект и носител. В случая – Fire + Area Effect, допълнени от modifier Damage. И готово!

Въобще – цялата игра е създадена с една основна идея –

да ви позволява да променяте всичко така, както вие пожелаете

Всяка една броня или оръжие може да бъде разградено на своите съставни части, които, впоследствие ще ви послужат за ъпгрейда на любимата ви екипировка (стига да сте изучили съответните занаятчийски умения). Имате да възможност да слагате специални магически камъни навсякъде, които допълнително увеличават вашите способности. И дори да оцветявате екипировката си както пожелаете.

Не на последно място – може да варите и всевъзможни по вид отвари с най-различни ефекти, като комбинирате откритите от вас билки и съставки. И тук, подобно на магическата система, може да експериментирате колкото си искате, като крайният резултат до голяма степен зависи единствено от вашето собствено въображение.

На фона на цялото това разнообразие Two Worlds II, подобно на своя предшественик, предлага дори и мултиплейър режим, в който допълнително може да изгубите десетки часове от свободното си време, ако по някаква причина масивната сингълплейър кампания не ви е достатъчна.

Разбира се, играта не е съвършена

Откриваме не един и два бъга. Противниците често се заклещват в тесни пространства и стават лесна плячка за вашите стрели или магии, откриваме несъответствия между говора и субтитрите… Дори веднъж героят ми буквално изпадна от света и се озова под 3D модела на една стая в Хатмандор. Но дори и подобни технически недоразумения, особено на фона на гигантския свят на Two Worlds II, не могат да попречат на изживяването. А то определено си заслужава.

Автор: Владимир Тодоров

Прочетете още нещо