The Lord of the Rings: War in the North

 since 1998
  • Играй си играта, човече!

Дайте ми игра с The Lord of the Rings в заглавието и веднага съм на линия. Без значение за какво става дума. Всичко по Средната земя може да ме впечатли. Така че не виждам защо трябва да ми вярвате, че когато излезе през 2011-та за PC и конзоли, War in the North ще си заслужава. Но да видим прав ли съм…

Да започнем с фактите

Играта е поверена на Snowblind. За конзоладжиите това студио е известно най-вече с работата си по Baldur’s Gate: Dark Alliance – екшън ролева игра с обща оценка от 83 от 100 в Metacritic. Доста добре, а? Особено като се има предвид, че това заглавие пое по един изключително опасен и несигурен път…

На пръв поглед War in the North прилича доста на хек-енд-слеш игри като Return of the King. Това, което я отличава е, че Snowblind боравят с два лиценза – както този на филма, така и на книгата. Все пак един издател владее всичко и това, както знаете, е Warner Bros. Interactive. С други думи – историята притежава потенциала да бъде максимално гъвкава и интересна – заемаща най-добрите елементи и от двете произведения. И същевременно – показваща един по-непопулярен аспект от Войната на пръстена – битките, състояли се в северната част на Средната земя.

Дотук добре. Какво всъщност обаче предлага играта откъм геймплей?

По всичко личи, че Snowblind се опитват да създадат екшън-ролево приключение с акцент върху кооперативния геймплей. Откриваме три основни игрови героя – елф стрелец (а ла Леголас), джудже воин (тип Гимли) и човек магьосник (като Гандалф, разбира се). Всеки един от тези класове ще има специфична роля по време на битка. Но и нищо твърде нестандартно от класическия канон. Елфът е отличен далекобоен боец, който обаче може да се справя прилично и в близък бой. Джуджето коля противниковите орди с брадва и изпълнява ролята на танк, а магьосникът подпомага задругата със защитни, лечебни и бойни заклинания.

Героите обаче не се различават единствено и само по бойните си умения. Всеки един от тях има и специфични расови характеристики. Например елфът може да вижда оставените от врага следи. Човекът пък събира билки, с помощта на които създава еликсири или магически артефакти за останалите си спътници. А джуджето – то разпознава тайните врати и скритите съкровища, умение, неприсъщо за нито един от останалите герои. Това означава, че когато играете с приятели, винаги ще е добра идея да сте заедно и да не се отдалечавате твърде много един от друг. Никога не знаете на каква изненада може да се натъкнете, докато странствате из опасните територии на Средната земя.

В този ред на мисли –

битките ще бъдат свързани с характерното помпане върху няколко бутона

докато противникът – бил той орк или трол – не се сгромоляса на земята. Snowblind обещават, че нашите герои ще трупат опит и ще развиват поредица от умения, организирани в дървообразна система. Въпреки това обаче гореспоменатите роли ще бъдат напрактика непроменени – просто допълнени от нови способности. 

Разбира се – битките далеч няма да са единственото нещо, което ще можем да правим в тази игра. Към безмилостното клане на противници ще добавим и изследване на необятния свят, създаден от Толкин (например Мраколес) и разговори с всевъзможни персонажи (в които общо взето съществуват два варианта – с единия напредвате в историята, а чрез другия – научавате повече за Средната земя).

По всичко личи, че War in the North е игра с потенциал. Така че бъдете сигурни, че ще следим внимателно нейното развитие през следващите месеци и ще ви съобщаваме всички горещи подробности по темата. А току-виж на E3 се появи и още гореща информация!

Автор: Владимир Тодоров

Прочетете още нещо