Max Payne 3

 since 1998
  • Играй си играта, човече!

Цели шест години изминаха от появата на Max Payne 2 – The Fall of Max Payne. Много неща се промениха оттогава и очевидно времето се е отразило сериозно и на главния герой на този култов екшън. Вероятно си спомняте как изглеждаше преди – относително млад полицай с дълъг черен шлифер и налудничава физиономия, напомняща тази на Сид Вишъс от Секс Пистълс. Е, вече не…

Сега феновете на поредицата вероятно ще се изненадат, меко казано, когато видят в какво се е превърнал любимият им персонаж – в

оплешивял, надебелял и нагрухтял се с мускули брадясал тип

навяващ силни спомени на надрусания вариант на Брус Уилис от последния „Умирай трудно”. Ако не пишеше Max Payne 3 под физиономията му, никога нямаше да позная, че става въпрос за тази игра. Очевидно Rockstar Games, които закупиха правата от Remedy – оригиналните автори на поредицата – не се притесняват да импровизират. Но доколко успешни ще бъдат техните идеи и дали няма да ни поднесат просто една по-екшън ориентирана и по-линейна Grand Theft Auto?

Кажете сбогом на тъмния, пропит със страховита атмосфера Ню Йорк, в който се развиваше действието в първите две части. Rockstar Vancouver са решили да ни отведат на коренно различно място – в Сао Пауло, Бразилия. Един огромен латиноамерикански мегаполис с над 20 млн. жители. Какво обаче прави Макс Пейн в него? Все още не са разкрити кой знае какви подробности за историята, но ето какво разработчиците си позволиха да разкрият…

В търсене на изкупление

След трагичните събития във втората част Макс Пейн се превръща в същинска развалина. Алкохолизмът и пристрастеността му към болкоуспокояващи го завличат директно на дъното, без желание за живот, без никого до себе си… По всичко личи, че тази наркомания ще бъде и част от геймплея, поне от изтеклите в мрежата скрийншотове. Как обаче, все още не е ясно.

След като го изхвърлят от нюйоркската полиция, Макс прекарва 12 години в тотално забвение. Rockstar ги наричат „липсващите години”. Засега не знаем какво е правил през това време. Не е и ясно и дали третата част ще ни разкаже, но едно е сигурно – Пейн всячески се опитва да избяга от тегнещите над съзнанието му кошмарни спомени и се премества в Сао Пауло. Там той започва работа в т.нар. „частен охранителен сектор” за една от най-богатите фамилии в града. Проблемът е, че това за пореден път го завлича в тъмния подземен свят на престъпността, който заплашва да му отнеме единственото нещо, което му е останало. Животът му.

Rockstar Vancouver потвърдиха, че

ще използват т.нар. „куршумено време”

Проблемът е, че след първите две части на Max Payne се появиха всевъзможни имитатори, които преекспонираха тази иначе готина идея. Желанието на разработчиците е да внесат нещо различно в тази концепция така, че да качат Max Payne 3 отново на върха. Така например авторите твърдят, че Макс ще използва Bullet Time, за да изпълнява движения, които иначе не биха били по неговите възможности. Единственият пример, който дадоха, е следният – героят прескача една стена и започва да се спуска по нагорещен ламаринен покрив. Междувременно обаче той успява да отстрани всички противници, които се намират от лявата и от дясната му страна…

Между другото ще има и система за прикриване, но тя няма да представлява основен фокус в геймплея, а ще бъде просто една опция. Дали ще се втурваме с главата напред или ще предпочитаме по-внимателното елиминиране на противниците, ще зависи единствено от нас самите.

Проблемни моменти

Естествено, хардкор феновете на поредицата вече изказаха своите опасения относно някои от решенията на Rockstar. На първо място – визията на героя е коренно различна, от стария Макс не е останало и помен. Той дори няма да бъде озвучаван от същия човек.

На второ място – атмосферата е коренно променена. Т.нар. ноар е тотално загърбен. Според някои хора Max Payne е именно такава игра и съответно – действието в нея трябва да се развива в Ню Йорк, а тоновете й да бъдат преобладаващо черно-бели. От Rockstar обаче твърдят, че този жанр не се асоциира непременно с конкретно място или цветова палитра. Дали са прави, това вече е друг въпрос.

И на трето – играта ще се захранва от енджина RAGE и ще използва Euphoria – същата анимационна технология, която видяхме в Grand Theft Auto IV. Което си е същински нож с две остриета. Можем само да се надяваме, че техническите проблеми, които съпътстваха четвъртата част на гангстерския екшън, няма да бъдат пренесени и в Max Payne 3.

Какво излиза в крайна сметка? На пръв поглед това не прилича на Max Payne игра. На втори – напомня на Grand Theft Auto. А на трети – може и да се окаже нещо наистина добро и коренно различно от двете игри. Само времето ще покаже. На този етап третата част е планирана за зимата на тази година. Естествено – винаги може да се случи нещо непредвидено. А ако случайно бъде забавена, можем да сме сигурни в каква посока е поела разработката. Със сигурност не в благоприятна. Аз лично съм скептично настроен към Max Payne 3. А вие?

 

Автор: Владимир Тодоров

Прочетете още нещо