Dragon Age: Origins

 since 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 авг. 2008

Изминаха повече от четири години, откакто BioWare съобщиха за първи път, че работят върху Dragon Age. През цялото това време канадските дивелъпъри не обелиха и думичка по въпроса, освен че това ще бъде „духовният наследник на Baldur’s Gate” и няма да е Dungeons & Dragons ролева игра, а ще се основава на оригинален свят, създаден изцяло от тях самите.

Макар и според мнозина E3 да е с един крак в гроба, именно на тазгодишното му издание BioWare разкриха повече информация за проекта Dragon Age. Включително нейното подзаглавие – Origins, което говори само за себе си. Това ще е първата тяхна игра, в която

произходът на вашия герой

ще бъде от ключово значение. Например ако сте Dwarf Noble – джудже от благороден произход – ще започнете своето приключение в кралския двор на някой от по-големите градове на тази раса. В случай че предпочетете Dwarf Commoner, ще се озовете директно на улиците.

Впоследствие ще ви очаква цяла мини история, свързана с вашия произход, която ще ви запознае с механиките на играта и ще ви отнеме поне няколко часа геймплей, за да преминете през нея. Именно тук ще предопределите начина, по който хората в света на Dragon Age: Origins ще ви възприемат. С други думи – в историите за вашия произход вие сами ще оформите своя персонаж като характер. И то с действията, думите и решенията, които взимате. Герой, мъченик или тиранин? Изборът е само ваш.

Ако сте почитатели на атмосферата в The Witcher, Dragon Age: Origins определено ще ви се понрави. И тази игра, подобно на изненадващо успешното полско RPG, попада в категорията

„тъмно”, реалистично фентъзи

ако въобще може да се каже, че съществува подобен поджанр.
Историята ще фокусира върху битката между Сивите пазители – елитно общество от воини – с безчетна орда от чудовища, заплашваща да погълне света. Според древните писания именно високомерието на хората довело до появата на тези демони. Някога магьосниците се опитали да узурпират небесата, но били отлъчени и преобразени от собствената си поквара. Те се завърнали на земята като чудовища и населили подземните лабиринти от тунели и пещери, някогашен дом на джуджетата. Когато събудили един от Старите богове – древен дракон, заспал в недрата на земята – той се въздигнал като архидемон и ги повел срещу земите на хората. Четири века изминали от последното нападение. Сега обаче демоните се готвят за нова офанзива…

BioWare си позволиха да ни дадат пример за това как действията ни биха могли да повлияят на хода на историята. В един от градовете например ще открием затворник в клетка, който ще ни помоли да му дадете малко храна. В замяна той ще ни се отблагодари с ключ за магически сандък. Намерете нещо за хапване и той ще си удържи на обещанието. Или просто го наръгайте и изтръгнете ключа от безжизнените му пръсти. Толкова е просто. Решението ви обаче няма да остане без последствия в по-късен етап от играта.
В Dragon Age: Origins ще можем да избираме измежду

три ахетипа – воин, магьосник и разбойник

От BioWare обещават пълна кустомизация на героя ни, включително пол, раса, външни характеристики и множество „класове”, в които ще можем да специализираме в един или друг момент от играта. Но на този етап не знаем кой знае колко по въпроса.

Бойната система обаче се очертава като един от най-любопитните аспекти на играта. Особено що се отнася до магиите и високото ниво на интеракция, което те ще позволяват. Да речем, че срещу вас са се втурнали няколко жадни за кръв чудовища. Какво правите? Вашият магьосник прошепва заклинание, с което залива пода с мазна, хлъзгава и лесно запалима течност. Това определено ще ги забави. И докато се мъчат да ви достигнат, залитайки във всички посоки, защо просто не метнете една огнена топка към земята и не изпепелите всичко пред очите си? Да, това е възможно. Но има и още. Подът гори, а вие трябва да стигнете до отсрещната страна на стаята. Вашият маг може да призове снежна буря, с чиято помощ ще потуши огъня. И това са само малка част от възможните комбинации от магии, които ще можем да правим.

Dragon Age: Origins е

изцяло сингълплейър ориентирана ролева игра

но често към вас ще се присъединяват до три на брой NPC-та, които ще ви помагат в нелеките сражения, които ви очакват. Може да контролирате своята група от приключенци чрез класическата за Baldur’s Gate перспектива от птичи поглед или да се приближите към действието и да поемете управлението на героя си от трето лице, когато в употреба ще влязат мишката и клавишите W, A, S и D. Нещо като офлайн вариант на World of WarCraft. За това усещане допринася и интерфейса – в долната част на екрана ще откриете лента с икони за всичките ви умения и магии.

Като цяло битките ще протичат в реално време, но за разлика от Mass Effect, винаги ще може да паузирате действието, за да планирате внимателно следващия си ход. Това ще ви даде възможност да изготвите и следващото си комбо. Както стана дума, съществуват най-различни комбинации от магии. Същото важи и за меле атаките. Ако да речем воин удари противника си със щит, това ще свали гарда на врага и ще отвори възможност за нанасяне на допълнителни атаки.

Особено впечатляващо изглежда сражението с няколкометровото огре в качения наскоро в интернет трейлър, от което ясно личи, че

екшън елементът ще преобладава

Когато го откривате на върха на кулата, то е приклекнало удобно в един от краищата и спокойно гризе човешка плът. Вашата поява обаче го разсейва и то се втурва с мощен рев и течащи лиги. Огрето притежава набор от най-различни специални умения. Хваща огромни каменни канари и ги мята към вас. Опитва се да хване някой от спътниците ви с една ръка, да ги вдигне във въздуха и да ги налага със свободния си юмрук. Определено е корав противник.

След около едноминутно сражение, изпълнено с много кръв, ревове и крясъци, воинът в крайна сметка довършва огрето, скачайки към него, събаряйки го на земята и забивайки меча си право в главата! И всичко това, пресъздадено с една зрелищна и брутална кътсцена…

С Dragon Age: Origins BioWare най-накрая посмяха да се завърнат към своите корени, към компютърните игри, които ги направиха толкова популярни. Това ще е първата им PC ексклузивна игра от три години насам, когато пуснаха на пазара Jade Empire единствено за Xbox 360 и когато трябваше да чакаме цели 25 месеца, за можем да играем на нея и на своя компютър. Сега Dragon Age: Origins излиза единствено за PC, при това съвсем скоро – още в началото на следващата година. Най-накрая BioWare помислиха и за онези свои фенове, които бяха с тях от самото начало…

Автор: Владимир Тодоров

Прочетете още нещо