Anacapri: The Dream

 since 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 01 сеп. 2007

Статика в Анакапри

Стартирам. Завладява ме непреодолимото усещане, че досаден мой познат се хвали къде е прекарал лятото, след като пред очите ми започват да се нижат един след друг безкрайните екрани с фотоси, наподобяващи слайдове в презентация на туристическа агенция.

Наистина райско кътче е този остров Капри. Поне в това вече съм убедена (въпреки че и един бърз search в google можеше да постигне това). Мътна е обаче причината за колекцията от картички, която замества всякаква анимация или поне за отсъствието на всякаква динамика във визията. Двоумя се дали статиката на красивите наистина пейзажи е предпочетена заради естетическата им стойност (надали), поради нисък бюджет или защото чехлите на съседката ми са цикламени с електрикови шевици. Залагам на последното и продължавам нататък…

Малко по-късно разбирам с изненада, че губя облога. Оказва се, че причината все пак е

нисък бюджет

За миг ми минава мисълта да се зарадвам и да поощря това, че зад играта стоят основно само двама души – баща и син. Меракът ми минава също така мигновено, както се и появи…

Шляейки се из остров Капри, се движите под съпровода на мека и звънлива музика, която стремглаво преминава в рок – препускане на ретро китари, пак така неочаквано и безпричинно темпото отново се забавя. Звуковото оформление има много приятни попадения, но е крайно нелогично с постоянните си изменения и понякога спира безпричинно, което разваля усета за атмосфера. Що се отнася до диалозите – статика е ключовата дума и тук. Снимките на хора от време на време биват заменени с нови снимки, но устните им не помръдват и идващите от нищото гърлени звуци са леко дразнещи.

Да погледнем все пак и сюжета, който за щастие поне не звучи като извинение за показване на красивите снимки. Това е една история, която, ако бях чула, преди да видя играта, щеше да ме грабне. Вие сте Нико Фреди и пристигате в Анакапри (втория по големина град на остров Капри). Годината е 2011-та. Тук сте, защото сте експерт по древните цивилизации и не можете да подминете слуховете за мистичен артефакт:

обсидиановия диск

Постепенно се забърквате в нещо много по-голямо, което води до вашата среща с археолога John MacKowen и писателя д-р Axel Munthe. Доближавате се до легендата за Анакапри, срещайки се със следи от неолита, с препратки към Древна Гърция, а по-късно – и към римския император Тиберий. Културният микс става пълен, когато се намесват ислямски пират и британски командир…

Играта има два режима – walking, който ви предлага да разглеждате снимките, и adventure, в който се развива историята и където са и пъзелите. Ако закъсате, можете да се възползвате и от hotspots опцията, която е hint система. Така тънки черни контури ограждат по-важните места (лично за мен това отново е недобър избор на визуализащия).

Диагнозата на играта е повече от ясна. Стягайте куфарите отпътувайте за Анакапри! Да, но на живо! Говоря сериозно. Ще преживеете нещо незабравимо. Просто изключете компютъра и се насладете на лятото далеч от тази игра, която въпреки доброто намерение и идея страда от лошо изпълнение и нисък бюджет.

Автор: Лили Стоилова

Прочетете още нещо