Airport Tycoon 3

 since 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 24 дек. 2003

Не мина и година от второто издание на Airport Tycoon, и ето го и третия опит на Global Star Software да ни покажат, че не са се отказали от напъните си да направят триизмерен икономически симулатор на тема “как се строи и управлява международно летище”. Признавам, че ми е трудно да формулирам обективно възмущението си от интерфейса и графичната реализация, защото те са основната пречка за геймърите с естетически критерии, които правят безуспешни опити да усетят магията на играта. Уви, такава съществува, но съм категоричен, че не това е начинът тя да бъде визуализирана.

Нека накратко ви въведа в story-то на поредицата. Имате за задача да изградите летище, започвайки или от самото начало, следвайки free mode или озовавайки се в разработена вече ситуация в някои от сценариите. Ролята ви на главен мениджър изисква да контролирате движението на пътниците и товарите, минаващи през вашия еърпорт. Това предполага стриктно придържане към изискванията на човешкия поток, създаване на адекватни условия за нормалното функциониране на cargo секцията, разумни контракти с аеролиниите, които ги транспортират, следене на договорите с хотели и терминали за горива. Фактите са си факти и не мога да отрека логическия и симулативен потенциал, заложен в играта.

В третата част на Airport Tycoon геймърът разполага с

едно ново предизвикателство

доста интересно по своята същност  – управление на терминала като самостоятелен обект, позволяващ ни да говорим за “игра в играта”. Боравите с над 30 елемента за оформление на пространството: търговски обекти (ресторанти, магазини, будки за вестници), управление на багажа на пасажерите и прочие. От тях зависи нивото на удовлетвореност на пътниците, което би ви донесло и съответните по-високи печалби.

Ще сте изправени пред предизвикателства от рода на стачки на персонала, в случай че не се съобразявате своевременно с изискванията им, повече продадени билети за даден полет, или пък заплаха за сигурността на пътниците. Това са все елементи, допринасящи за висока степен на достоверност на симулатора. Градът, където да построите летището, е избран измежду 40 възможни. Той има уникална специфика – например климат, който понякога може да ви изиграе лоша шега и да ви коства загуби или пък численост на населението, влияеща на интензитета на трафика. Не на последно по значение място факторът “добре поддържани писти и изправни самолети” е определящ за гладкото
протичане на взаимосвързаните процеси в поверения ви обект.

Не разбирайте погрешномоята резервираност

спрямо Airport Tycoon 3. Казвал съм и пак ще повторя – нелепо е да предлагаш игри, изостанали във времето и да чакаш някой да ги играе от сърце. Какъв е смисълът да се връткаш в пространството с идеята да имаш триизмерна визия, гледайки приземяващи се самолети и движещи се хора, когато графиката е плоска като дъска и лишена от елементарна одухотвореност. Не, не искам повече да си играя със самолетчета, създадени с еджина Criterion на Renderware. Има и по-приятни занимания – влакчета, войници от шоколадови яйца, кукли Барби в реален размер и от плът и кръв…

Автор: Васко Чаворски

Прочетете още нещо