Представяме ви десетте най-добри игри на всички времена според един ветеран в гейм-индустрията, прекарал 21 години в PC Mania
Здравейте, приятели. Приятно ми е да ви се представя – казвам се Велчо “Чико” Стефанов и съм част от екипа на PC Mania вече 21 години. Бях във всичките фази на съществуване на медията – в първата фаза, след това в новия проект PC Mania 2.0 и сега съм част от новия екип, който се опитва да я възроди.
Ще ви представя моята класация Топ 10 игри на всички времена, в която ще представя моето виждане за гейминга и за развитието на игрите през тези 21 години, в които бях част от този бизнес и от правенето на гейм-медия в България.
Първо, ще обоснова моя избор за класация, като ще подчертая, че аз не съм гейминг-журналист, а в РС Mania съм се занимавал с мениджмънт, налагането на тази марка в България, дистрибуцията на медията, рекламата в медията и т.н. Тоест, аз не съм класически гейм-журналист, а по-скоро съм любител на игрите и във връзка със своята работа вече 21 години играя различни игри. Моята класация Топ 10 игри на всички времена по-скоро идва от моето чувство и от това, което ми дават игрите, и това, че те са много голяма и важна част дълго време от моя живот.
На десето място, но не според мен последно, защото ви казах, че всички игри в тази класация са били за определен период номер едно в моя гейминг живот, е едно малко отиване встрани от типичните ми шутър занимания. Това са двете стратегии от серията Total War и по-скоро първата – Shogun: Total War, която много ме впечатли. Човек като мен, който обича повече да стреля в игрите, прекара дълги часове над нея. Въобще, самата технология, битките, изпипаните детайли, които са супер навлезли в дълбочините на японската история, ме заплениха. Впоследствие излезе втора игра – Medieval: Total War, която също много ме впечатли, и затова нея също я слагам на десето място, заедно с Shogun. Точно тези две стратегии на Creative Assembly за мен бяха голямо попадение.
На деветото място съм класирал игрите от серията Borderlands. Borderlands винаги ми е харесвал като история и като герои. Аз по принцип не играя с жени като герои в своята гейм история, но тук е една от любимите ми героини – Lilith, която аз основно използвах, когато играя Bodrerlands. Borderlands 2 и безспорно всичко, което създадоха около тази игра като история, като отворен свят, като възможности, много ми допадна, понеже аз съм фен и на всичко, свързано с Mad Max, този стил, затова тя намери място в моята класация.
На осмо място класирах Half-Life. Тази игра, която неизменно има място във всички гейм-класации, въобще всичко, свързано с гейм индустрията. За мен тя е нещо, което проправи път за много нови неща, създаде със своя енджин страшно много клонинги, небезизвестни и играни от всички от вас и затова тя намери място в моята класация.
На седмо място класирах серията игри Halo – въобще, тази серия, която беше първата според мен добра колаборация между извънземна фантастична история и шутър. Дълго време имаше място на моя компютър – обичах да играя с Master Chief. Тази игра, както знаете, дълго време беше най-играната игра за Xbox и въобще всички видове платформи, за които се е появявала.
На шесто място класирах Doom – както виждате аз съм един класически шутър плейър, за мен това е гейминга. Какво да говорим за Doom: това е първата игра, която още преди ерата на официалния гейминг, всеки, който имаше достъп до компютър се срещаше с нея. Тя беше уникална – помня много нощи, които сме прекарали с приятели в мрежа. Тя просто винаги е била част от гейминга и сегашните й клонинги също са ми близки до сърцето.
На пето място класирах играта Drakan: Order of the Flame – това е игра, която може би не е известна за много от вас, но за мен това беше първият досег до компютърните игри, когато се появи в офиса на PC Mania. Дълго време чаках моя шеф да си тръгне от работа, за да играя по цяла нощ тази игра. За мен тя беше много интересна с наличието на управлението на дракон в нея, прасетата, които човек убива по време на играта, и затова тя ми е близка до сърцето, заради което намери място в тази класация.
На четвърто място класирах небезизвестния Quake – уникална игра, която едно време, когато ние основно общувахме по гейм-клубове и правихме LAN-партита, за да можем да играем мултиплейър, беше един от фаворитите. Игра, която беше наследник на първия Doom, игра, която със своя енджин създаде страшно много клониниги, също заслужава да бъде в тази класация.
На трето място класирах серията игри Assassin’s Creed, като визирам не само първата, а почти всички игри от тази серия. Това беше една също много революционна поредица, която се появи и която беше дълго време част от моя геймърски живот. Героите Алтаир, Ецио, въобще цялостната схема на игра, интересното потапяне в Animus-а те прави част от нещо много голямо. А и ако си фен на историята като мен и обичаш да се бъркаш в нещата, които са се случили преди векове, това е една от игрите, които всеки геймър трябва да изиграе.
На второ място съм класирал играта Unreal Tournament. Това е уникален шутър, който, когато се появи през 1999 г., аз бях студент по Право трети курс в Софийския Университет и дълги нощи, вместо да уча за изпити, с приятели в компютърните клубове правихме мрежа и играехме всичките разновидности на тази уникална игра. Тя по същество беше един от пионерите във FPS жанра и допринесе много за развитието въобще на гейминга и игрите като забавление и гейм-индустрията в света.
Играта, която съм сложил на първо място е The Witcher 3: The Wild Hunt, която за мен е най-съвършеният продукт, който се е появявал на пазара за тези 21 години. Това е уникална игра с уникален отворен свят, която спечели абсолютно всички видове награди. Мога да говоря много за нея, но ще кажа само едно нещо – The Witcher 3: The Wild Hunt не е просто игра: това е свят, в който можеш да се потопиш, можеш да живееш с героя, можеш всеки път да получаваш различно усещане и всеки път да се чувстваш перфектно.
Благодаря ви, че бяхте с мен и се надявам да подкрепите нашето усилие PC Mania отново да се възроди. Весели празници!
[…] шутърите и този жанр винаги ме е запленявал, когато седна да […]