През 2021 г. бизнесът се фокусира върху адаптирането към продължаващия растеж на електронната търговия и да се бори с „отварянето на физически пространства“. Докато годината беше изцяло за дигитална трансформация, 2022 г. ще бъде повече за диференциацията и очакванията на клиентите.
Ето какво очаква онлайн пазаруването през новата година.
Устойчивост
Въпреки объркването, което видяхме сред световните лидери на поредните срещи на върха за климата, потребителите стават все по-отдадени на устойчиви марки. Тяхното послание е ясно: мрачно бъдеще очаква светът, ако бизнесът продължат своите неекологични практики.
Особено валиден сред по-младата аудитория, фокусът върху устойчивостта вече е тенденция в маркетинга и несъмнено ще продължи като една от тенденциите в електронната търговия през 2022 година.
Революцията в доставките
Услугата за доставка до дома се развива бързо. От началото на пандемията от Covid-19 компаниите се възползваха от възможността да отговорят на потребителското търсене за бърза и удобна доставка до вратата, но усилията все още не отговарят на желанията на потребителите.
По-младите поколения – милениалите и поколението Z – стимулират търсенето на по-гъвкави и по-бързи срокове за доставка, а компаниите стават креативни, за да отговорят на техните нужди. Например, опциите за доставка в същия ден се разширяват чрез партньорства между службите за доставка и търговците на дребно.
Обувките все още диктуват пазара
За мнозина е ясно, че обувките и аксесоарите са едни от най-поръчваните стоки в интернет, отбелязват експертите от https://www.pipilota.bg/. Причините за това са ясни – в мрежата има огромно разнообразие от модели, цветове и материали, каквото търговските центрове просто не могат да предложат. От друга страна, с различните опции за плащане и доставка привличат все повече клиенти.
Друг огромен позитив е, че условията за връщане и замяна на стоки са все по-опростени, така че е лесно потребител да върне или замени обувки, които не му пасват.
Гласовото пазаруване навлиза все повече
Тъй като продажбите от гласова електронна търговия се предвижда да достигнат 19,4 милиарда щ. долара през 2023 г., ще видим, че фирмите ще продължат да включват гласово пазаруване, за да стане още по-лесно за потребителите да купуват продукти.
Гласовото пазаруване може да помогне на компаниите да взаимодействат с клиентите си в реално време. От друга страна, клиентското преживяване така се подобрява още повече.
Мобилната търговия остава ключова
Силата на смартфоните и таблетите се увеличава, както и популярността на пазаруването чрез телефони. И всичко това е свързано със скоростта.
Според проучванията на Ericsson, когнитивните функции и реакции при използване на смартфон са на същото ниво като гледане на филм на ужасите, или решаване на математически проблем. Това означава, че клиентите не са готови да чакат, ако един уеб магазин е бавен, а по-скоро ще задоволят нуждите си на друго място.
Разнообразието е от разплащателни методи е задължително
Удовлетворението на клиентите се крие в малките неща. Разнообразието от методи на плащане е един от тях. Това е последната стъпка в целия процес на пазаруване и липсата на предпочитани методи на плащане може да доведе до неприятни емоции и разочарование.
Според доклад на Emarketer, повече от 50% от всички покупки ще бъдат направени чрез смартфон до 2025 година. Ето защо компаниите в бранша трябва да имат това предвид и да го осигурят за своите потребители. А самите клиенти могат да бъдат напълно спокойни – за тях пазаруването онлайн ще става все по-лесно в бъдеще.