Вече сме месец април и доста от тенденциите, които можем да очакваме на мобилния пазар, вече започват да приемат облик. Ето някои по-интересните заключения и прогнози. Сегментът на мобилните апарати у нас е пред сериозни промени, свързани с навлизането на нови производители, нови клетъчни стандарти и класове устройства. Пролетта традиционно е времето, когато се представят най-новите продукти в мобилния сегмент по време на най-големите браншови изложения като Световния мобилен конгрес и CeBIT. Това е и периодът, в който най-ясно се открояват новите тенденции и разместванията на пазара. Ето и някои от по-значимите сред тях.
Четвъртото поколение има значение
При избора на крайно устройство вече оказва влияние и навлизането у нас на четвъртото поколение мобилни мрежи, работещи по стандарта LTE (Long Term Evolution). Припомняме, че той се наложи като основния 4G стандарт, за сметка на mobile WiMAX.
Все повече бюджетни смартфони
Друг важен тренд на пазара е падането на долната граница за придобиване на качествен смартфон. Сред основните причини за това е достъпността на най-широко разпространената операционна система Android, както и навлизането на нови производители на бюджетни модели.
Китайските производители печелят позиции
От българския онлайн магазин отчитат и нарастващ интерес у нас към китайските производители на смартфони като Lenovo и Huawei, които постепенно печелят позиции за сметка на традиционните лидери в сектора. Ръст отчитат и други азиатски производители, които традиционно не са най-известни със своите смартфони. Типичен пример е Asus, чиито нови модели се продават успешно в България. Сред тях се открояват смартфони като Asus ZenFone Max ZC550K с неговата мощна 5000 mAh батерия, издържаща 38 дена в режим на изчакване и до 37.6 часа в режим на 3G разговори, както и Asus ZenFone Zoom ZX551ML – най-тънкия телефон с трикратен оптичен зуум в света, който има 13 мегапикселовата задна камера и десет вградени лещи.
Слаб растеж при умните часовници и умните гривни
При т. нар. носими (wearable) технологии най-силен е интересът на българските потребители към „умните“ часовници и „умните“ гривни, които печелят все повече почитатели у нас. Въпреки това тази тенденция все още не е достатъчно устойчива и те за сега си остават предимно мъжки аксесоар, използван от технологични маниаци. Все пак наличието на много нови модели от производители като Samsung, Motorola, Garmin и по-непопулярни марки като MyKronoz ще прави този сегмент все по-интересен в бъдеще.
Автор: