Провалите на десетилетието: Част II

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 16 дек. 2010

Games for Windows Live – спасител друг път

„Спасителят на PC гейминга” – така Microsoft рекламираха своята нова система, която трябваше да ни гарантира единствено и само качество, да направи инсталацията и играта на компютърните заглавия лесна и максимално достъпна. Все едно вкарваме диск в конзолата си и натискаме Play.

Сега, няколко години след своята премиерата си, това е една платформа, която не представлява нищо повече от досадно затруднение за PC геймърите. Системата е тромава, дразни със своя интерфейс и дори не може да стъпи на малкия пръст на Steam. А по-голямата част от игрите, които се предлагат през услугата Games on Demand, разполагат с изключително дразнещата SecuROM DRM защита, която позволява активирането на игрите до пет пъти всеки месец на каквато и да било хардуерна конфигурация.

PS3 – ъпдейти безкрай

Фактът, че Sony се грижи за благосъстоянието на своята конзола е похвален, но честотата, с която пуска ъпдейти за PlayStation 3, лази по нервите на много от нейните потребители, които често дори не разбират какво инсталират.

Напоследък се появява по ново обновление на една-две седмици. Не пускайте конзолата си два месеца и ще трябва да отделите поне 1 час, за да я обновите до най-новата версия. И тук не включваме мини ъпдейтите за всяка игра.

Alpha Protocol  – „абсолютен провал”

Игра, която няма нужда от коментар. Самото й име е равнозначно на провал. Представете си Mass Effect 2, само че просто кошмарна като геймплей. Пет години разработка и едва 300 хил. копия, продадени за всички платформи, на които имаше неблагоразумието да излезе.

Дори член от екипа на Obsidian призна (анонимно) няколко месеца след премиерата на играта, че тя е „абсолютен провал”. За съжаление той не ни казва нищо ново.

А Alpha Protocol притежаваше огромен потенциал. Поне като идея. Шпионско RPG, създадено от хората, отговорни за появата на Fallout 1 и 2. Ех… Можем само да мечтаем какво можеше да се получи…

Rock Revolution – един от най-безсрамните клонинги

Едно безсрамно копие на Guitar Hero, което, въпреки че имитираше може би най-популярната музикална игра за всички времена, успя да продаде едва 3000 бройки за един месец. Иронията в случая е, че Guitar Hero от своя страна е копие на излязлата само в Япония Guitar Freaks и разпространявана от Konami – същите, които пускат и Rock Revolution.

Сега жанрът на музикалните игри е в застой, така че спокойно можем да кажем, че за времето си Rock Revolution е била напредничава по свой собствен начин и дори е изпреварила развитието на нещата.

APB: All Points Bulletin – MMO за 3 месеца

За никого не е тайна, че в първите месеци след премиерата си едно MMORPG винаги е преследвано от десетки технически проблеми. Играчите знаят това. Разработчиците също. Последните впоследствие правят всичко възможно, за да закърпят положението колкото се може по-бързо с поредица от пачове. Не и с APB: All Points Bulletin.

След дългогодишен хайп играта най-накрая излезе на пазара през юни тази година. И издържа точно три месеца. Realtime Worlds загина и отнесе със себе си и своя проект, който дори надмина по катастрофален провал Tabula Rasa, която отвори сървърите си през ноември 2007 и ги затвори през февруари 2009 г. Очаква се през първата половина на 2011 г. играта да бъде пусната наново с Free-to-play бизнес модел и ново заглавие – APB: Reloaded.

Конзолните MMO игри

През последното десетилетие редица гейм-производители ни обещаха поне една дузина конзолни масови мултиплейър онлайн ролев игри. Хайпът бе на практика безкраен. Днес обаче само две са на пазара – Everquest и Final Fantasy XI. Какво задържа излизането на останалите – не можем да бъдем сто процента сигурни. Но очевидно технологичните и икономическите пречки не са една и две.

Cryptic например обяви, няколко месеца преди премиерата на Star Trek Online, че научнофантастичното MMORPG ще излезе и за конзоли. Малко по-късно обаче компанията призна, че работата по новата версия е замразена за неопределен период от време поради трудности от бизнес естество.

В момента очакваме The Agency и DC Universe Online. Дали ще излязат навреме? Едва ли. Поне не и първата, която до този етап бе многократно забавяна. Очевидно MMORPG игрите ще си останат един от малкото жанрове, присъщи за доброто-старо PC.

И така – цяло едно десетилетие е на път да си отмине. Какво ни очаква през следващите десет години? Тепърва ще разберем…

Междувременнно не забравяйте, че през идната седмица ще обявим и кои са най-добрите игри на 2010-та година, така че ако все още не сте гласували в класацията в нашия форум, побързайте. Имате възможност да го направите до 24 декември.

Автор: Владимир Тодоров