“Сигнал за помощ те води в подземен комплекс на обезлюден свят. Войната е приключила отдавна, но белезите й са вечни – токсична среда, враждебни роботи и дори време-пространствени аномалии са само част от многобройните опасности, които дебнат сред изоставените планети. Всяка крачка може да се окаже последна.”
С този анонс на гърба на корицата към сборника-алманах за книги-игри “Призвание Герой #8” започва една невероятна фантастична история, съчетала в себе си както една мрачна утопия, може би от нашето далечно бъдеще, така и сблъсък със зловещите “биотехноси” – същества, които съчетават в себе си човешка биомаса, ъпгрейдната с космически кибер интелект, както и части от полу-разрушени машини. Автори на тази кибер приказка от далечния космос са талантливите Саймън Блейк и Тери Адамс. Двамата си дават творческа среща (а те всъщност в реалния живот са братя!), за да ни потопят в техния свят на двете свързани помежду си книги-игри “Сектор 49” и “Сектор 49: Лабораториите”, или втората част, която можете да откриете отново в същия и последващ сборник: “Призвание Герой #9”!
Да, макар и двата разкази-игри да са свързани и да се очаква да се играят последователно един след друг, Вие можете да започнете с коя да е от двете части, а ако изберете втората – още в самото начало ще научите какво реално “вече се е случило” в първата част. Самата история представлява пълно и детайлно потапяне в един колкото и вече мъртъв, така и жив, и дори, бихме казали, “изкуствено поддържан свят” от машини, чудовищни същества и космически разум. Но най-якото е, че главният герой в тази история си ТИ! Да, точно ти ще бъдеш в центъра на всички събития и ще последваш космически сигнал от, може би, изгубена цивилизация, за да навлезеш в дълбините на планетата Феброн. И точно там, на тази непозната планета, твоят герой попада на сякаш изоставен подземен комплекс в опит да разкрие какво се е случило и къде са хората, които са изпратили сигнала и вероятно да бъдат спасени от скоро пристигащата от далечни звезди твоята космическа флотилия…
Но в битките ТИ няма да си сам! На твоя страна ще бъде, както твоят супер космически атомен костюм, който ще отразява енергийно всички твои получени атаки, така и твоят “ангел-хранител” – Изкуственият Интелект от 3-то поколение “Джейд”. На твоя помощ ще разполагаш още и с един куп магически супер космически джаджи като “Енергиен меч”, така и цяла менажерия от наностимуланти като “Суперсензори” и други. Така твоят герой (който всъщност носи името “Кайбър Нют”*, или накратко само “Кайб”), ще бъде изцяло подготвен за приключението, представено в цели две части към настоящият сборник “Призвание Герой”, но нека да се спрем на игровата част…
Тази игра включва пълна бойна механика, изискваща две шестенни зарчета, но спокойно, ако нямате такива! В сборника “Призвание Герой” вече са помислили за такъв вариант и на всяка страница, в долната дясна част е отпечатан “един шестенен зар”. Така, че ако, например, ви трябват в момента два зара, просто отгърнете книгата на нова страница и все едно, вече ще сте хвърлили нужния брой зарове и ще знаете какво Ви се е паднало. Играта включва и подробни дневници на героя, където да следите и отчитате прогреса си в приключението досега. Тях можете да си свалите и принтирате отделно от сайта-магазин на Сдружение Книги-Игри (СКИ). Нашият личен съвет е да си принтирате накуп поне 2-3 дневника от самото начало, защото играта е трудна и в случай, че изгубите енергията си и се наложи да започнете от самото начало в играта, новият дневник ще ви послужи много бързо да продължите към следващия етап. Колкото до самата система като начин на замисъл от страна на Саймън Блейк и Тери Адамс (между другото, Саймън Блейк е и художникът в серията, а брат му Тери Адамс отговаря за самия гейм дизайн и механика), играта е по-скоро “мини-страт”. Това вероятно се налага, тъй като играчът през цялото време ще обхожда един доста лабиринтно-подобен терен и, особено в част първа, картата-схема на всяка една локация е важна част към самите описания на игровите епизоди. Също така, обръщаме внимание, че бойната механика е доста амбициозно замислена и включва, както провеждане на бойни рундове, също познати и в известните ролеви игри, така и интеракция със самия “инвентар” и космически пущкала и предмети. Така всеки нов рунд се получава съвсем спонтанно и различно, в зависимост от това как и какво точно смяташ да избереш като боен подход, или оборудване в конкретния случай и спрямо всяко едно ново срещнато чудовище. Опциите и правилата в играта са необятни, указани са подробно към втората част, и ние буквално приветстваме авторите за този избран от тях подход към играча. Малко съвременни книги-игри залагат на подобна механика! Указваме дневник по-долу:
Много ни радва, особено нас в PC Mania, които си падаме по такъв тип, “гейминг хазарт”, включващ нови картички, нови събития, или изцяло рандъм предмети или рандъм чудовища, че в тази игра, особено към първата част това е добре застъпено и всичко в нея като битки и случки се случва изцяло на хаотичен принцип, и е напълно възможно да минеш книгата, например, 3 пъти и ВСЕКИ ПЪТ да ти се случва нещо съвсем ново, различно и уникално неочаквано! В същия момент “чудовищата” от света на “Сектор 49” и “Сектор 49: Лабораториите” са доста красиво изпипани (тук указваме и доста арт от самите разкази-игри!), а локациите далеч не са само из коридори и тунели и стаи, защото имаме също и “преки включвания”, които героят прави, за да навлезе във Виртуална реалност, да, досущ като Нео от филма “Матрицата”, вкл. героят да смени изцяло космическата реалност с типично фентъзи, където вместо своя атомен костюм, той броди в тежка ризница и меч, а междувременно язди и кон. И това отново във “Виртуална реалност”, макар и не дотолкова очевидна… Повече няма да пускаме спойл до нашите читатели, нека сами да изиграете двата разказа-игри и така да оцените подобаващо тази пленителна история!
И накрая нещо много важно, както казахме системата е доста амбициозна и сложна, но във втората част на играта (“Сектор 49: Лабораториите”) са включени специалните режими “Читател” и “Играч”, като в първия просто можете да се насладите на една чудесна сай-фай история в най-добрите традиции на вече познати сюжети, като тези от филмите за “Пришълецът”, или компютърната игра “Doom” и филма по нея. Във втория режим вече ще е нужно обаче да следите сами всички тези показатели и точки, а компютър, който да помага в настоящият случай, този път не се предвижда… Но във всички случаи ще се забавлявате на макс с историята и в нея ще попаднете на нещо много вълнуващо и, може би, дори откривателско!
PC Mania изказва специална благодарност на Александър Торофиев (“Ал Торо”) и СКИ, които ни предоставиха този чудесен и фантастичен арт от играта, с който ние си позволихме да илюстрираме и настоящата статия. Игрите с Вас, приятели!
* Името “Нют” (от англ. език: “Newt”), за което ние в PC Mania проучихме специално, всъщност за първи път се използва от американския автор и фантаст Джеймс Дашнър като име на главен герой от негова и също фантастична книга, и последваща серия от книги и филми, с първа част от които е “Лабиринтът: Бягството невъзможно”. (Бел. всъщност и малкото момиченце от втората част на филма “Пришълците” на Джеймс Камерън носеше същото име, така че явно препратките тук са повече от една!) Потърсете “Сектор 49” и “Сектор 49: Лабораториите” в сборника “Призвание Герой” още днес и се насладете на тази космическа история!