Пач, след пач, след пач… (част 2)

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Четете заглавието и се чудите „Абе кога излезе част 1-ва, та сега и 2-ра”. Всъщност докато разсъждавах върху съдбата на една злополучна игра, получих някакъв проблясък от миналото. Порових се из скромната си колекция списания PC Mania и не след дълго от Брой 01/2004 г. намерих Editorial-a, който търсех.

„Пач, след пач, след пач” от Владо Тодоров (да видим кой го пази този брой, хе-хе)

Замислих се за възмущението на автора отпреди десетина години за day one пачовете и тяхната бройка. Ех, носталгично минало, от гледната точка на настоящия момент всички тогавашни терзания изглеждат някак си смешни. „За първия WarCraft са излезли 6 пача, за WarCraft II – 5 пача. А знаете ли каква е общата бройка за WarCraft III: Reign of Chaos? Точно 13!” – казва колегата Тодоров, възмущавайки се от „неприличното” количество пачове излезли за хита на Blizzard. Е, аз ви принасям напред в бъдещето и ви задавам следния въпрос: А знаете ли колко пача са излезли до този момент за StarCraft 2 от излизането на Wings of Liberty през 2010 г.? 46, като не броим тези за бета версиите, като 17 от тях се падат на WoL, а останалите 29 на Heart of the Swarm. Разбира се, при StarCraft нещата не са само поправка на бъгове, доста голяма степен са дребни промени по баланса, за да се постигне оптимален ефект, но разбира се така беше и с WarCraft 3, като виждаме как количеството нараства значително с всяка изминала игра.

Ами прясната Mortal Kombat X?

Още в деня на пускането, всички имали „удоволствието” да свалят това заглавие за PC, трябваше да дръпнат след цялото чакане едни допълнителни 2 гигабайта пач. Но дори и той вече изглежда смешен на фона на това, което последва. В опита да оптимизира порта (защото играта е конзолен порт), студиото High Voltage Software пусна близо 16 гигабайтов пач (играта е около 32,4 гигабайта), който трябваше да оправи всички проблеми на играта – от кофти оптимизацията, та до последния бит на играта. Уви, не само, че не я оправи (FPS метърът си остана драстично нисък при повечето арени) ами дори донесе още проблеми – оказа се, че пача замита сейфовете и целия прогрес на играчите, връщайки играта в начална фаза – всички герои, постижения и отключени допълниелни благинки са били безвъзвратно загубени и заключени обратно. А по време на тегленето, редица геймъри се шегуваха, че е толкова голям, защото имало бонус няколко хиляди koins за дето играта била толкова скапана технически от самото начало.

Е, оказа се, че пача не само не носи бонус koins, но и че взел всичките такива на играчите. За да се оправи това пача е спрян и играта е върната към изходната версия. Ако си мислите обаче, че всичко спира до тук – лъжете се, защото пача на пача не закъсня и така на геймърите бе предоставена поредната 16 гигабайтова порция кръпки. Какъв е резултата от нея – ще имаме пълна представа в следващите ден-два. Защото както се видя едно е списъка с неща които пача оправя, съвсем друг е списъка с неща които пача прееб… цаква… и който става „достъпен” едва, когато пача се инсталира и геймърите собственоръчно се сблъскат с новите проблеми.

Та стоя и си мисля

Как ли би реагирал колегата Тодоров, ако знаеше какво ще ни донесе бъдещето. Проблемът е, че цялата индустрия не само не мръдна от тогава до сега в това отношение, а day one пачове и ъпдейти станаха ежедневие т.е. положението става само по-лошо и по-лошо с всяка изминала година, а разработчиците определено предпочитат да гонят срокове, вместо изпипани продукти. И от това страдаме предимно всички ние – крайните потребители, които плащаме с парите си за недовършени и направо счупени игри.

Автор: Георги Кацаров