„Кажете ни нещо интересно за предстоящите ви игри, което публиката все още не знае”. Това беше един от най-задаваните въпроси по време на последното Е3 изложение. Някои от издателите и разработчиците го приеха доста навътре и споделиха наистина изненадващи неща, други отвърнаха с присъщата си духовитост. И в двата случая някои от отговорите определено си заслужват да намерят място в този обзор.
Assassin’s Creed: Brotherhood
„Спомняте ли си Марио от втората част? Ами, неговият брат, онзи, който все се облича в зелено, не съм сигурен дори как се казваше… Както и да е, та той ще има важна роля в новата игра”, творческият директор на играта Патрис Десиле дава по заобиколен път вътрешна информация за играта на Ubisoft
Bodycount
Главният дизайнер на играта Стюърт Блек посъветва феновете да „гледат внимателно някои от сградите и предметите в играта, за да открият препратки към поредицата Metal Gear”, на която той е фен. Освен това в света на Bodycount ще има и различни лога, „които геймърите веднага ще разпознаят”.
Bulletstorm
Представител на ЕА сподели следното: „Повече от две години хората от People Can Fly наричаха Иши – спътника на главния герой в играта – полукиборг. Но в един момент осъзнаха, че тъй като самият киборг е половин човек и половин робот, то полукиборг е технически 3/4 човек и ¼ робот, така че се отказаха от идеята”. Клиф Блезински от Epic Games (които помагат в работата по играта) заяви: „До един момент Bulletstorm представляваше екшън от трето лице със система за прикриване. После момчетата от People Can Fly си казаха „Майната му!” и го направиха това, кoето е в момента”.
Call of Duty Black Ops
Шефът на връзки с обществеността на Treyarch Джош Олин призна, че студиото му е наело цели трима консултанти, които да гарантират достоверността на новия шутър – лейт. полк. Ханк Киърси (консултирал и предишни CoD игри, а сега със задача да се увери, че Виетнам ще бъде пресъздаден максимално достоверно), бивш член на Спецназ, който да даде информация за тактиките на това подразделение и майор Джон Пластър, който отговаря за реалистичното изпълнение на тайните операции в света на играта. Каквото и да си говорим, това ще е едно от най-очакваните заглавия тази есен.
Civilization V
„Ще вмъкнем в играта една наистина страхотна единица”, загатва продуцентът от Firaxis Денис Ширк, „но за да я отключите, трябва да направите нещо наистина специално. Тя няма да присъства в списъка с единиците, нито ще може да прочетете за нея в Civpedia. Отключването няма да стане случайно, а ще бъде комбинация от неща, които трябва да направите. Знам, че не ви казвам много, но си заслужава, повярвайте ми!”
Company of Heroes Online
„Магарета с ракетни установки!” Не, това не е шега, а отговорът на шефа на проекта Тим Холмън, който добавя: „Няма да ви кажа нищо друго, освен че те ще имат статута на “hero unit”!
Crysis 2
Съоснователят на Crytek Чеват Йерли съветва геймърите да „използват tactical mode, за да разгледат добре заразените хора в играта. Така ще открият една изненада”.
Dead Space 2
„Няколко от героите в играта са всъщност хора от екипа на Visceral Games. Ще може да ги откриете като се заровите в историята”, казва творческият директор на студиото Райт Багуел.
Deus Ex Human Revolution
Главният дизайнер на дългоочакваното кибер приключения обяснява, че в играта има един клуб, наречен The Hive, чиято история е специална. Името The Hive бе прикачено за тази сграда още в ранните стадии на работата и никой не обмисляше да нарече завършения вариант така. Но хората започнаха да използват това име и един колега дори си направи тениска, на която пишеше The Hive. И докато се усетим, дойде Е3 и ние раздавахме на посетителите тениски с този надпис”. Можем да добавим, че демото, което Eidos ни показаха по време на изложението, се развиваше именно в този бар.
Driver San Francisco
„Причината, поради която колата на главния герой е в жълто и черно, е носталгия от времето на първия Driver”, припомня създателят на поредицата Мартин Едмънсон, „тогава колата трябваше да е в такива цветове, но после решихме да я направим изцяло черна. Сега най-сетне ще имаме жълто-черен автомобил”.
Fallout New Vegas
Шефът на проекта Джош Сойър обяснява как целият му екип е разделен на отделни части, носещи имена от вселената на Fallout. „Така художниците ни са в Team Psycho, дизайнерите в Team Mentat, а имаме още и Team Nuke, Team Jet и Team Fancy”.
Halo Reach
Доста фенове спекулират, че играта ще има за главен герой жена. Но дизайнерите на мултиплейър частта й Ларс Бакен и Брайън Джарард твърдят, че това не е така: „Героят в играта – Noble 6 – може да бъде определен като мъж или жена още в началото и екипът ни е създал съответното озвучение за двата пола. Освен това може да отключите и различни гласове, които героят ви да използва”.
Lord of the Rings: War of the North
Ще повярвате ли, че в началото проектът е носел кодовото название… Trixie? Това е самата истина според основателя на Snowblind Studios Райън Гайтмън. Причината е много проста: „Когато стартирахме буквално първата страница от дизайнерската работа по играта, един от програмистите въведе първото нещо, което му дойде на ум и ние продължихме да я наричаме Trixie, чак докато сегашното й име не изкристализира”.
Medal of Honor
Старши творческият директор на шутъра Рич Фарели спира за момент, поглажда брадата си (това е важен епизод) и обяснява: „Ами, в знак на солидарност към боеца от обложката на играта, целият ни екип реши да пусне брада”.
Portal 2
В началото кооперативния режим на новата игра на Valve е бил замислен за двама души, но по-нататък екипът ги заменя с роботи. Това обаче налага голяма част от диалога да бъде пренаписан, защото „шегата, при която GLaDOS намеква, че единият от играчите е по-дебел не върви при двама роботи така, както при две жени”.
Shaun White Skateboarding
Освен че е талантлив сноубордист, Шон Уайт се оказва и с известни литературни способности. Защо? Творческият директор на играта Ник Харпър твърди, че Уайт сам е написал всичките си реплики за нея. „Ние имахме наши автори, които пишеха диалога успоредно с него, след което му носеха репликите за одобрение. Но ако той не ги харесаше, просто възкликваше „Аз не бих казал това!” и ги променяше. Така че ако диалога в играта не ви допада, сърдете се на Шон!”
Splatterhouse
Продуцентът Дан Товар признава, че в знак на почит към един от неговите колеги от екипа на играта, който е починал, едно от зомбитата в Splatterhouse е кръстено на него. Странно, а…?
Автор: Иво Цеков