Оригиналният край на историята на The Last Of Us Part 2 е щял да бъде дори още по мрачен от това, което получихме. Това споделят Хали Грос, главният сценарист и Нийл Дръкман, криейтив директорът на разработчиците от Naughty Dog в интервю за Game Informer.
Грос казва, че в средата на разработката е било взето решение краят да бъде преработен. Дръкман допълва, че краят, който в момента е в играта, първоначално им се е струвал неправилен от тематична гледна точка. В крайна сметка обаче са решили, че настоящият епилог е „по-честен" спрямо персонажите. Дръкман казва още, че когато създава персонаж, за него е по-важно неговата или нейната мотивация да е консистентна от началото до края, отколкото персонажът да се хареса на публиката.
Цялото интервю, пълно със спойлери за историята на The Last of Us 2, можете да изгледате тук.
Самият Дръкман малко преди излизането на играта каза, че има вероятност феновете да не харесат историята. Той е казвал също, че не употребява думата „забавление", що се отнася до The Last Of Us Part 2.