Когато премиерата се обърка

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 30 окт. 2017

Скорошната премиера – или поне това, което минава за такава – на SimCity със сигурност докара проблеми за Electronic Arts, но истината е, че никоя компания не е застрахована от грешки при подготовката и премиерата на свои продукти. И за да покажем на ЕА, че не са единствените, веднага припомняме пет от най-известните провали на маркетинговите отдели.

Sega Saturn: септември ще бъде май

При това съвсем буквално. На 11 май 1995 г. се провежда прес конференцията на Sega в рамките на първото издание на Е3. Японската компания определено се нуждае от силен ход, особено след слабото представяне на Mеga CD и 32X, затова премиерата на новата конзола Saturn трябва да е безупречна. В началото на 1995 г. президентът на Sega of America обявява, че датата на излизане на конзолата е събота, 2 септември 1995 г. Денят дори става известен като Saturnday, геймърите вече потриват ръце, а издатели и разработчици почват да правят планове за масивната премиера.

Представете си тогава изненадата им, когато по време на майската конференция на Е3 1995 Sega обявява, че Saturnday е проста една маркетингова измама. Новата конзола вече е тук  и тълпите от фенове могат да си я закупят веднага. Японците са внесли тайно голямо количество конзоли, които са складирани по рафтовете на големите вериги.

Само дето същите тези тълпи от фенове се чувстват по-скоро излъгани, отколкото приятно изненадани. Да не говорим за издателите и студията, които вече са си направили внимателно разчетени планове да пуснат своите игри през есента. Майската премиера на Saturn означава, че повечето им игри изобщо няма да бъдат достъпни по това време, което автоматично означава доста пропуснати ползи. На всичкото отгоре дори търговските вериги не са склонни да съхраняват конзолата с месеци преди да дойдат повече игри за нея и в резултат доста магазини направо премахват Saturn от рафтовете си, за да направят място на новия PlayStation.

По обложката посрещат

Понякога студиото може да направи всичко по силите си и въпреки това някой друг да провали иначе добрата игра. Като например да допусне грешка при изписването на заглавието на играта и да опропасти хиляди обложки. Точно това обаче се случи с прословутата 3DS версия на Resident Evil Revelations, която бе пусната по магазините като Revelaitons. Проклятието на сгрешения клавиш не прости и на Нарутo, чието име бе изписано като Naturo на обложката на Naruto Powerful Shippuden. Накрая задължително трябва да припомним и Wii версията на Okami – тази уникално красива PS2 класика бе опорочена, след като мързелив служител на Capcom допусна да сложи корица с водния знак на IGN.

Wii U и първият ъпдейт

Бързайки да пусне новата си конзола навреме за празничния сезон, Nintendo започна производствения процес по Wii U без значителна част от нейния фърмуеър. Планът на компанията бе, че докато конзолите се сглобяват, софтуерният екип на Nintendo ще продължи да работи по фърмуера и ще го пусне като ъпдейт още първия ден, благодарение на който геймърите ще получат доста важни функции като Miiverse, eShop, интернет браузър и обратна съвместимост с Wii.

Във въпросния премиерен ден стотици хиляди геймъри наистина пуснаха конзолите си и действително получиха съобщение за системен ъпдейт. Стартирайки го, те зачакват… и продължават да чакат… за някои това чакане продължава цели два часа и половина, докато сървърите на Nintendo буквално блокират от заявки и не успяват да обслужат никого. На всичкото отгоре някои изнервени потребители решават да изключат конзолите си, за да прекратят процеса, което пък води до повреди.

Да заличиш всичко

Nintendo 64 си остава една от най-популярните конзоли за всички времена, а едва ли има по-противоречиво заглавие в нейния каталог от WWF No Mercy. Почитателите на кеча очакваха с голям интерес играта на AKI, но за техен ужас се оказа, че японското студио е допуснало фатален бъг, който превърна огромна част от първоначалните копия от играта в практически неизползваеми. Грешката в паметта заличава изцяло прогреса на играчите всеки път, когато конзолата се изключи. Това означава, че всички герои, които се си създали, цялата кариера и всички отключени неща практически се нулират и с новото пускане на играта всичко започва отначало. Закупилите си ранните копия на WWF No Mercy трябваше да изчакат втора партида и да занесат в магазина оригиналните си дискове, за да бъдат подменени с нея. При положение, че все още не са ги изхвърлили или счупили от гняв.

Недоразумение в LittleBigPlanet

PS3 ексклузивът е един от най-чаровните платформъри, а шареното съдържание и възможността да добавяте свои нива го правят подходящ за всякакви възрасти. Какво толкова може да се обърка в хита на Media Molecule?

Оказва се, че все пак има какво. Саундтракът към играта съдържа песен на име Tapha Niang от малайския певец Тумани Диабате. Проблемът бил, че в нея се цитират текстове от Корана. Притеснявайки се не без основание, че мюсюлманите по цял свят ще се почувстват засегнати, Sony панически вади милиони копия от LittleBigPlanet, които вече са разпратени по складовете и магазините и буквално в последния момент ги заменя с нови дискове, където противоречивия текст вече е орязан. Каква е съдбата на върнатите обратно дискове не се знае.

Автор: Александър Рангелов