Какво мислят Макс Шафър и Мат Уелмън за слуховете за римастър на Diablo 2?

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Макс Шафър и Мат Уелмън – двама от души, от екипа който създаде легендарната ролева игра Diablo II, споделиха своите размишения относно слуховете за Diablo II Remaster, който (според слуховете) трябва да излезе до края на тази година. Тези слухове циркулират вече доста време, но по-рано тази година те придобиха с една идея по-материална форма, след като се появиха източници, според които финалното заглавие на проекта ще е "Diablo 2: Resurrected". Тяхната автентичност се подхранва и от реномето на източниците – същите, които предрекоха анонсите на Overwatch 2, Diablo IV и WoW: Shadowlands.

На въпроса какво биха искали да видят и какво – не, в един евентуален римастър на Diablo II, Шафър споделя: "Най-напред аз мисля, че е вероятно невъзможно играта да бъде "уловена"… Тя дори не е истинска триизмерна игра, всичко е рендерирани спрайтове и за да се пресъздаде това усещане в триизмерна среда ще бъде най-малкото предизвикателно. [Екипът който работи над римастъра ще] трябва да прекарат доста от тяхното време [улавяйки това усещане], не просто да пресъздадат моделите с по-висока точност, по-добра графика и т.н. – това е лесната част. Лесно е да се върнеш назад и да преработиш играта 1:1, с цел да я направиш по-добра. Това, което е от значение е усещането и атмосферата, които са пряко свързани с технологията, която е зад тях, а тя от своя страна е… От днешна гледна точки, поглеждайки назад можем да кажем, че е "спагети код".

Играта се захранва от собствен енджин… Нещо, което не бяхме правили преди. Предполагам, че един евентуален римастър би билнаправен с наложен [на пазара] графичен енджин, който има установени собствени конвенции, детайли, а толкова много от това, което направи Diablo II специална бяха усещането [от поведението на самата игра], така че това би била една доста трудна задача. Идеалният римастър би трябвало да представлява нещо, което всъщност запазва усещането и атмосферата, но и предлага модерно решение за графиката. Надявам се да се справят. Радвам се, че те го правят и не ми се налага на мен."

Мат Уелмън, оригиналния композитор на Diablo, също сподели своето виждане за евентуалния римастър: "Моето мнение е, че трябва да има повече насилие, повече кървища и повече голота. Доколкото те се придържат към тези неща – [играта] ще бъде вярна на поредицата по отношение на това към какво сме се стремили ние, като артисти". Макс Шафър допълва: "Да, ще се съглася с това. Играта бе предназначена да бъде шокираща и да достигне границите, и когато имате възможността да я преправите със съвременна визия се изправяте пред проблема, че трябва да пресъздадете достоверно нещо, което в оригиналната игра представлява просто купчина пиксели, както и да не се поддавате на изкушението да направите цензурирана версия. А ние говорим все пак за съвременните Blizzard, които зависят от акционери и такива неща, от каквито ние не трябваше да се притесняваме тогава. Така че съм любопитен какъв ще бъде техният подход." – завършва Шафър.