Представяме ви Гергана Грънчарова. Тя е едва на 25 години, но през 2016 година е номинирана за една от най-влиятелните жени в предприемаческата екосистема на България и отличена като един от успелите млади българи в класацията “30 под 30” на Forbes Bulgaria. Тя съосновател на студиото Incineration Production JSC и ще ви представи най-новия проект на студиото, чиято kickstarter кампания стартира наскоро.
Здравей, Гери. Ще ни разкажеш ли най-напред за студиото?
Здравейте. Инсинерейшън Продъкшънс АД е най-новото независимо българско студио за разработка на видео игри. Дружеството е създадено в средата на 2018 година от Юрий Попов (софтуерен инженер) и от мен – Гергана Грънчарва (предприемач) след успешното привличане на чуждестранна инвестиция за развитието му. Към момента екипът им се състои от 11 човека, чиято средна възраст е 27 години. Сред тях няма ветерани от индустрията, нито пък касово заглавие на издадена игра, но ентусиазмът, креативността и професионализмът, с които работят, вдъхновява десетки български разработчици да мислят в мащаб и да се впуснат стремглаво в тази индустрия.
Как се роди идеята за Third Omen?
Веднага след като завърших бакалавър, създадох първата си компания – LeadersPlay, в рамките на трите години от съществуването на компанията на българския пазар постигнахме изключително значими бизнес резултати, но с времето усещах, че правя всичко просто “защото трябва да се свърши”, между 10 – 14 часа дневно, 7 дни в седмицата. Развивах компанията, но не се чувствах щастлива в нея. Моят съдружник Юрий е запален геймър и с времето започна да ме провокира да разглеждам различни видео игри. Поетапно се запалих по някои жанрове и оттам започнах все по-често да се замислям за тази индустрия и да разглеждам пазара.
През ноември 2017 година финализирахме договора за продажба на интелектуалната собственост на LeadersPlay с един международен холдинг и решението за навлизане в гейминг индустрията дойде от само себе си. Смятам, че това беше едно от най-добрите ми решения към този момент. В гейминг индустрията ми харесват няколко неща. Първо, високорискова е, обичам предизвикателствата и често ми е интересно докъде точно мога да стигна. Второ, разработката на видео игри, е изключително креативен процес. Креативността свързвам със свободата. Свободата да сътвориш света на играта от нулата – причината за съществуването на този свят, съществата като вид и личност, които го обитават, мелодията, която му вдъхва живот и не на последно място, свободата да продаваш крайния продукт без да се налага да си слагаш непрестанна цензура.
Първоначалната идея за Third Omen хрумна на Юрий през юни месец 2017. В общи линии не ни оставаше много време да работим по нея, но едни от първите неща, които обсъждахме бяха свързани със сюжетната линия на играта, арт стила и основните гейм механики. След това предстоеше трудната част – намирането на стойностен екип и привличането на инвестиция.
Какво представлява Third Omen?
Третото знамение (Third Omen) е фентъзи екшън-приключенска видео игра, в която разказваме дълбока и наситена с емоционални обрати история, в която главната героиня трябва да премине през собственото си личностно унищожение с едничката цел да възвиси духа си. Създадена от Вселената, като първообраз на човечеството, тя e поставена пред избора дали да отмъсти за злото, което са й причинили, в името на това третото знамение да не се превърне в реалност, или да намери вътрешната сила да загърби миналото си и да започне отначало.
Пишем историята на играта по начин, който силно да ангажира играчите и да ги накара да се замислят над случващото се в историята и истинността му. Караме ги да си задават въпроси от типа на: “Какво ще се случи ако знаците са били разчетени погрешно и тепърва предстои да се сбъдне предсказанието?”.”А ако се окаже, че именно главната героиня е въплъщение на истинското зло?”.
Освен силно провокативната история на Third Omen, ми прави впечатление, че художественият стил на играта определено хваща окото, дори на хора, които не се интересуват от гейминг. Играчите имат възможността да се потопят в един тъмен, мрачен свят, който е наситен с неизвестност и ужасяващи същества. Редуват се плашещи, напрегнати, съдбоносни и завладяващи моменти. Няма човек от екипа ни, освен мен, който да не е израснал в света на видео игрите. Напоследък все по-често обаче виждаме как големи и наложени на пазара студиа потъпкват основните си ценности и започват да правят игри единствено и само заради парите, които потенциално ще изкарат – без да се интересуват от това какво качество ще предложат на потребителите си. Ние искаме да избягаме от това. Вярвам, че когато вложим частичка от себе си и инвестираме малко по-голям набор от ресурси, резултатите няма да закъснеят.
Как се разгръща историята – по-линейно или по-разчупено, нелинейно?
Основната сюжетна линия ще разгърнем линейно, но, разбира се, има ключови моменти, в които сме планирали, да я разчупим. Правим това с цел да провокираме играча да се замисли и да направи сам своите изводи.
Визуално играта ще се доближава повече до по-реалистичната графика, или по-стилизирана?
Реалистична графика. Целим се към AAA качество.
Предвижда ли се мултиплеър под някаква форма или играта ще е изцяло single-player?
Ще бъде single-player. Искаме да разкажем по възможно най-добър начин историята на играта и вярваме, че това е начинът.
На 27 ноември пуснахте Kickstarter кампания, какви са очакванията ви?
В момента се радваме на изключително голям интерес към кикстартър кампанията ни. В рамките на два дни успяхме да съберем 15% от поставената от нас цел в размер на $47 000. Непосредствено преди пускането на кампанията, обаче бяхме много притеснени, защото имахме едва 10 седмици за разработката на първото ни демо. Искаме Third Omen да бъде игра, която си заслужава всяка минута, прекарана в нея. Предстои ни много работа докато достигнем до този момент, но се надявам хората да оценят докъде сме стигнали и колко много всъщност сме успели да направим за този кратък период на разработка.
Макар да очакваме най-много предварителни продажби на играта от Америка, Полша, Германия и Франция, ми се иска българите да застанат зад нас и да ни подкрепят.
Ако Kickstarter кампанията е успешна кога приблизително бихме могли да очакваме играта?
Крайният изход от кампанията е много ключов за нас, защото ако кампанията е успешна, това ще ни позволи да разширим значително екипа си през 2019 година, да забързаме процеса по разработка на играта и да вкараме допълнителни гейм механики.
Вярвам че, най-късно до юни 2020, играта ще бъде на пазара.
Автор: Георги Кацаров