Blindflug Studios и Dschoint Ventschr съобщават, че си сътрудничат по нов филмов проект на швейцарския режисьор Самир. За новия си документален филм Самир използва анимационни поредици, които представляват неговите спомени от израстването в работническата среда в Швейцария. Но вместо да вървят по традиционния анимационен път, кадрите се произвеждат в Unreal Engine.

С тази технология сцените не се анимират кадър по кадър, както това би било случаят в типичната анимация. Вместо това режисьорът използва камерата свободно във „виртуален комплект“. Сцените се подготвят с двигател за игри с всички необходими 3D модели, фонове и ефекти и анимацията за човешките герои се реализира благодарение на улавяне на движението.

Когато всичко е подготвено за виртуално зададения двигател на играта, създателят на филма може да избере източника на светлина, позиция на камерата и кадриране в реално време, както му харесва. Благодарение на технологията процесът е по-бърз, по-гъвкав и по-евтин от традиционната 2D или 3D анимация. Целта е да се създаде модерно аудио-визуално изживяване и да се използват новите дизайнерски възможности на игровата технология, които позволяват смесица от фотореалистични и фантастични изображения.
