Гейм новини | 13 – 26 юни 2020

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Отново събрахме новините от две седмици в едно видео – но не се притеснявойте, няма да ви спестим нищо от най-интересните събития за изминалите дни.

Този период беше белязан от няколко съобщения за възкресяването на стари класики. На първо място стана ясно, че поредицата BloodRayne ще се завърне. Това стана възможно, след като студиото Ziggurat Interactive придобиха правата над този и още няколко франчайза. Ziggurat Interactive вече са започнали съвместна работа със създателите на Bloodrayne – Terminal Reality. Резултатът от тази работа се очаква да бъде технически освежена версия на BloodRayne игрите, които трябва да предложат подобрена съвместимост със съвременни системи и редица други подобрения. Освен това Ziggurat имат планове и за бъдещо развитие на франчайза като цяло.

Научихме също, че се задава Crash Bandicoot 4. Новината дойде по заобиколен път, след като се разбра, че игра със заглавие Crash Bandicoot 4: It’s About Time е била разгледана от тайванската комисия за дигитални рейтинги. До тук – нищо изненадващо, всяка игра преминава през такава комисия на един или друг етап преди да излезе на пазара в дадена страна. Проблемът е, че тази официална новина изпревари анонса на Activision. От документите на комисията става ясно, че играта ще излезе за PlayStation 4 и Xbox One, като Xbox One версията ще бъде играема и на Xbox Series X. От описанието на играта става ясно, че тя ще включва пътуване в различни времена и измерения. Все още няма обявена дата на излизане.

Larian Studios от своя страна представиха нови геймплейни кадри от Baldur’s Gate 3. По време на презентация на събитието D&D Live, зрителите имаха възможността да наблюдават редица промени спрямо това, което бяхме виждали до момента. Очаква се играта да е изключително „жива“ – светът реагира по различен начин на различните раси, а на по-късен етап – и на решенията, които сте вземали. Baldur’s Gate 3 се очаква да влезе в Early Access през август.

За съжаление, периодът беше изпълнен и с редица негативни събития. CD Project RED обявиха, че ще се наложи да отложат излизането на Cyberpunk 2077 още един път. Новата дата на излизане е 19-ти ноември. Според полското студио в основната си част играта е завършена – както по отношение на съдържанието, така и на геймплея. Те обаче имат нужда от още време за да подобрят баланса на различни аспекти в геймплея и разбира се – тестване за бъгове.

За сметка на това студиото пуснаха първото видео от нова поредица Night City Wire, в която обещават да ни дават регулярни ъпдейти за работата по Cyberpunk 2077. В това издание можем да видим непоказван до момента геймплей, както и съобщението, че по играта се разработва аниме, което ще излезе през 2022 г. по Netflix. В първата порция геймплей ни се показва прологът на играта, в който персонажът, с който играем се замесва в кражбата на био-чип. После виждаме и така наречената Badlands зона, която се намира извън Night City. Друг трейлър показва геймплей на „braindance” – механика, с която можем да влизаме в спомените на други хора и да анализираме моменти от миналото. Тази секция е доста по-бавна и не е изпълнена с екшън, вероятно напълно умишлено – авторите искат да ни покажат, че това е RPG, а не непрекъснат адреналинов екшън тип Call of Duty. Заедно с новия геймплей научаваме също, че се работи по аниме адаптация на Cyberpunk вселената, наречена Cyberpunk: Edgerunners. Тя трябва да се появи в Netflix през 2022 г.

Стрийминг платформата Mixer пък ще бъде изцяло закрита.
Потребителите на Microsoft-ската услуга ще бъдат пренасочени към Facebook. На 22-ри юли всички сайтове и приложения свързани с Mixer, ще започнат да пренасочват потребителите към Facebook. Mixer започна своето съществуване като стрийминг платформа, наречена Beam през 2016 г. През август 2017 г. бе придобита от Microsoft и бързо бе интегрирана в Xbox One на следващата пролет. През същата 2017 година, услугата бе преименувана на Mixer. Неотдавна Microsoft успяха да привлекат към нея някои доста популярни стриймъри, като играчът на Fortnite – Тайлър “Ninja” Блевинс и други. Те бяха привлечени чрез апетитни договори, с помощта на които ги “откраднаха” от конкурентната услуга на Amazon – Twitch.

Някои коментатори пък хвърлиха сянка върху цялата гейм-индустрия. Шон Лейдън, бившият шеф на Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, сподели вижданията си за бъдещето на гейм индустрията – и те далеч не са розови. Според него, идеята, че цената на разработката на нови игри трябва да се удвоява с всяко технологично поколение не може да продължи. „Проблемът е, че този модел просто не е устойчив”, казва Лейдън по време на конференцията Gamelab Live. Той припомни времето, когато най-големите игри се разработваха с бюджети около 1 млн. долара. Днес, повечето хитови игри струват между 80 и 150 млн., и то преди разходите за маркетинг и реклама. Лейдън подчертава също, че въпреки много по-големите разходи за разработка, цените на игрите си остават около 60 долара от години. Това е и една от причините практически всички нови ААА игри да имат някаква форма на микротранзакции.

Други са по-оптимистично настроени към бъдещето – Epic Games, например. От Epic обявиха, че магазинът им е достигнал нов рекорд в броя потребители, които го ползват. След като Grand Theft Auto V беше безплатна в края на май, магазинът е отчел 61 млн. месечни потребители. Пикът на геймъри, ползващи услугата по едно и също време, е бил около 13 млн. души. Тези цифри се доближават до постиженията на Steam – обикновено през деня услугата се ползва от около 20 млн. души, а миналия октомври Valve обявиха, че месечните потребители на платформата им са около 90 млн.

В друг аспект на гейминга – филмовите адаптации – режисьорът на филма “WarCraft: The Beginning” Дънкан Джоунс поясни какво е трябвало да видим в продълженията на заглавието. Студиото зад филма е имало планирани няколко продължения, но уви те едва ли ще видят бял свят, най-вече заради лошите финансови резултати, които WarCraft: The Beginning показа на територията на САЩ – едва $47 млн. Едва сега обаче Дънкан Джоунс реши да сподели повече детайли за планираните продължения на WarCraft. Първото продължение е било фокусирано върху младия Траал, докато е роб в гладиаторския лагер на Blackmore. Там той се сприятелява с таурен, от когото научава за съществуването на един нов свят. В третия филм Джоунс планирал да покажат пътуването на орките до Калимдор, като филмът е фокусиран върху култовата локация Оргримар. Втората и третата част обаче си остават само на хартия именно заради слабото представяне на филма на територията на САЩ, съпроводено и с не особено позитивни ревюта.

Научихме няколко новости и за други произведения на Blizzard – компанията ни предостави нова порция информация за предстоящата Diablo 4. В статия в своя блог те описват философията си за това как ще бъде разказвана историята в играта и какви са плановете им за отворените зони, където да се срещате с други играчи. Като начало, ще бъдат преосмислени механизмите, чрез които се разказва историята в играта. В Diablo 3 получавахме експозицията чрез портрети на персонажите – в четворката, камерата ще се приближава до героите, а кът-сцените ще са практически в реално време. Мултиплейър аспектите на играта ще са застъпени до голяма степен, но тя няма да е ММО. Когато завършите историята, градовете ще се превърнат в социални сборища, но в тях ще срещате само по няколко други играчи по едно и също време. Ще срещате хора и в отворения свят, но рядко. Най-големи групи ще се събират в зоните с глобални събития, като битка с босове например.

Говорейки за Diablo, Макс Шафър и Мат Уелмън – двама души от екипа който създаде легендарната ролева игра Diablo II, споделиха своите размишения относно слуховете за Diablo II Remaster, който (според слуховете) трябва да излезе до края на тази година. Тези слухове циркулират вече доста време, но по-рано тази година те придобиха с една идея по-материална форма, след като се появиха източници, според които финалното заглавие на проекта ще е “Diablo 2: Resurrected”. На въпроса какво биха искали да видят и какво – не, в един евентуален римастър на Diablo II, Шафър споделя: “Идеалният римастър би трябвало да представлява нещо, което всъщност запазва усещането и атмосферата, но и предлага модерно решение за графиката. Надявам се да се справят. Радвам се, че те го правят и не ми се налага на мен.”

За финал, научихме, че още едно събитие ще се проведе изцяло онлайн – беше потвърдено, че QuakeCon 2020, който първоначално беше отменен през март поради пандемията от коронавирус, ще се състои онлайн под името QuakeCon at Home. Детайли за QuakeCоn at Home можем да очакваме в идните дни, като организаторите обещават турнири, стриймове, благотворителни кампании за набиране на средства и няколко изненади, с които да ни зарадват.

Останете с нас и се абонирайте за канала ни в YouTube за още гейм новини!

 

Автор: