Гейм новини | 1 – 5 юни | PC Mania

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Новата седмица идва и с нов месец! Да се надяваме, че ще ни донесе по-малко негативни новини и емоции – като че ли всички имаме нужда от това.

Но ето какво се случи през изминалите дниSony обявиха, че отлагат Playstation 5 събитието си, което бяха насрочили първоначално за 4-ти юни. Причината са размириците в САЩ. Компанията казва, че “има по-важни гласове, които трябва да бъдат чути”. Нова дата не беше обявена, като събитието трябва да се проведе „скоро“.

Седмицата беше добра за гейм-археолозите: отдавна изгубена и неиздавана NES игра бе възстановена . Чували ли сте професията “реконструктори на видео игри”? Не? И ние също, до този момент. Оказа се обаче, че в действителност има такива ентусиасти и благодарение на техните усилия една изгубена игра днес е възстановена. Става въпрос за NES заглавието “Days of Thunder”, което е базирано на едноименния филм с Том Круз. Играта така и не вижда бял свят и никога не е показвана. Била е разпръсната на 40 дискети, така че е отнело две седмици данните да бъдат трансферирани към съвременен хардуер, плюс още няколко нощи, през които играта да бъде сглобена от придобитите данни. Оригиналният сорс код в последствие е качен в GitHub.

Освен, че е страхотно да се направи такава реконструкция, това също е и важно постижение. Издателите често гледат на този метод единствено като нещо, което могат да монетизират в бъдеще и това означава, че по-малките и изгубени игри се третират като малозначни. Според реставраторите обаче, комерсиалният успех на едно заглавие може да няма много общо с неговото влияние върху гейминг културата в исторически план. „Някои видео игри говорят директно за културата на своето време. Всяка игра има история, която може да разкаже и която се разпростира далеч отвъд това, което представлява тя като съдържание. Сорс кодът, заедно с прилежащите дизайнерски документи, работни логове, източници на данни и други материали, които често намираме в архивите на разработчиците, помагат да ни разкажат пълната история на играта.“, казват от екипа, извършил реставрацията.

Макар и не толкова драматична, пак от същата сфера е новината, че фенове публикуваха видео с десет минути геймплей от незавършена игра по вселената на Avengers. Находката е направена от групата Obscure Gamers, посветена на съхранението на историята на гейминга. Кадрите са взети от очевидно ранен билд на играта, намерен на стар харддиск. В него има доста недовършени неща, като нива с малко детайли и нетекстурирани модели на противниците. Проектът е трябвало да е кооперативна игра, която да излезе заедно с първия Avengers филм. Безименното заглавие се е разработвало през 2011 г. от THQ Studio Australia и Blue Tongue Entertainment, но е било изоставено, след като THQ се сблъска с финансови проблеми и в крайна сметка затвори врати. Въпреки, че тази игра така и не е видяла бял свят, успокоението е, че Crystal Dynamics и Square Enix работят по нова кооперативна Avengers игра, която трябва да видим този септември.

Поглеждайки към бъдещето, дългоочакваната стратегия A Total War Saga: Troy ще излезе по-късно това лято. Родните разработчици, под шапката на Creative Assembly, обявиха, че следващата част в поредицата Total War ще излезе на 13-ти август 2020 г. За добро или лошо играта ще е ексклузивна за Epic Games Store за период от точно една година. Определено добрата новина е, че всеки който заяви играта в рамките на първите 24 часа след нейното излизане ще я получи напълно безплатно.

Говорейки за Epig Games Store, основателя на Epic Games Тим Суини настоява, че акциите с безплатни заглавия, които са честа практика там, са добри и за… останалите магазини. Хората откриха много страхотни игри чрез Epic Games Store“, казва Суини. „Това е от полза за разработчиците. Повечето компании, които пускат игрите си безплатно при нас, наблюдават скок в продажбите на заглавията си в Steam или за конзоли”, допълва той. Суини отдава това на повишения интерес към дадения разработчик – щом сте опитали една тяхна игра безплатно е по-вероятно да купите друга. Суини казва, че раздаването на безплатни игри е било вдъхновено от части от Humble и GOG, за които той казва, че са „наистина страхотни” дигитални платформи. Тим посочва, че те са стартирали с повече функционалности от EGS и въпреки това им е отнело години да достигнат дори малък процент от пазарния дял на Steam. „Отрано разбрахме, че трябва да имаме наистина, наистина смел подход, затова стартирахме програмите за безплатни игри и за ексклузивни игри”, разкрива Суини. Тази стратегия явно работи – в резултат на агресивните си тактики, EGS в момента държи около 15% пазарен дял.

Steam също имаха интересни съобщения – 13 игри на ЕА се появиха в магазина, сред които Dragon Age: Inquisition, Need for Speed Heat и Crysis 3. Колекцията пристига и със сериозни отстъпки. Миналата година ЕА обявиха, че ще се завърнат в Steam. Първата игра от техния каталог, която се появи в платформата на Valve, беше Star Wars Jedi: Fallen Order. Вероятно в бъдеще ще има още вълни на игри, пристигащи в Steam, защото все още има достатъчно забележими липси, Mass Effect 3 например.

На хардуерния фронт, Sega обявиха новата си супер малка конзола “Game Gear Micro”. Тя идва по случай тридесетата годишнина от издаването на оригиналната портативна конзола Game Gear, през 1990 г. Game Gear Micro се очаква да излезе на 6-ти октомври, за сега – само в Япония. Конзолата ще има четири варианта (черен, жълт, червен и син), като всеки от тях идва със собствен каталог от четири заглавия. Ако искате целия каталог – ще трябва да закупите и четирите версии. Портативните конзоли ще са наистина микроскопични. Самият дисплей ще бъде с диагонал около 1,15 инча, което е… Буквално колкото пощенска марка. Как тогава ще виждате? От SEGA планират пускането на отделни лещи, които да увеличават образа на екрана. Ако си закупите комплект от четирите конзоли – ще получите един такъв увеличител. И за да е всичко още по-ретро – всяка една Game Gear Micro конзола ще има издръжливост до три часа, захранвайки се от две ААА батерии.

И за финал, нещо забавно – появи се мод, който добавя rocket jump в Doom Eternal. Отдадените фенове на Doom и Quake открай време знаят, че ако се простреляш в краката, ще можеш да скачаш по-високо. Rocket jump-а е една от най-знаковите маневри в гейминга, заедно с яденето на гъби в Super Mario и 360-noscope в Call of Duty. Маневрата липсваше в най-новата игра от Doom поредицата, Doom Eternal. С помощта на модификацията обаче можете да я добавите. За незапознатите, rocket jump означава да изстреляш снаряд от ракетомет в краката си и ударната вълна да ти позволи да скачаш по-високо. Съответно модът идва в три разновидности – една, при която играчът поема пълните щети от експлозията, втора, където щетите са наполовина и трета, при която маневрата не наранява изпълнителя.

Останете с нас и се абонирайте за канала ни в YouTube за още гейм новини!

 

Автор: