Хибридните игри обикновено представляват смесица между два или повече жанра. През 90-те години на миналия век и първото десетилетие на настоящия, това беше една от основните форми за еволюцията на гейминга, отвъд скоростния технически напредък. Много от настоящите заглавия, които повече прилягат към един жанр, съдържат в себе си хибридни елементи. Въпреки натрупаните примери, създаването на по-балансирани механики между два или повече жанра се оказва рисково начинание.
Българското студио на Gameloft се сблъсква с това предизвикателства при разработването на последната им игра – Heroes of the Dark. Тя дебютира в края на месец Октомври, а още през септември, беше “официално” представена, докато изпитваше възможностите на новия iPhone 13. Заглавието е хибрид между стратегия в реално време (RTS) и класическа ролева игра (RPG), в която се развиват специфични герои.
Хибридите са трудни
„Геймлофт София“ работи върху нея повече от три години. Първоначално тя е замислена като класическа масова мултиплеър стратегия. Което е запазена марка на българското студио, със заглавия като March of Empires, World at Arms и War Planet Online. В процеса на разработка се ражда идеята да се интегрират повече RPG елементи. Така се засилва акцентът върху героите и тяхната индивидуалност, а не се обезличава, зад безименни воини, както е при стратегиите.
“Хибридните жанрове са трудни за разработване”, коментира Дамян Дамянов, гейм мениджър на Heroes of the Dark от “Геймлофт София”.
“Една грешка може да доведе до създаването на истинска бъркотия от несъвместими елементи, или пък прекалено нишов продукт, който няма да допадне на никого”, допълва Дамянов.
Това предопредели развойния процес – най-рисковите части са създадени първи, за да могат да се изчистят, или да се напипа правилната формула за тях. Правени са непрекъснати проучвания за основните концепции, визията и артистичното изпълнение на играта.
Всичко тепърва започва!
Представянето на Heroes of the Dark заедно с iPhone 13 е огромен успех за “Геймлофт София”. Това е първата игра, която е част от такова голямо събитие на Apple, което е признание за нейното качествено изпълнение. Фактът, че тя беше използвана за демонстрацията на възможностите на новия процесор, показва техническата ѝ амбиция.
Премиерата на Heroes of the Dark е само началото на приключението на българския екип. “Геймлофт София” е отговорна не само за разработването, но и за развиването на заглавието през следващите години. Плановете включват десетки и дори стотици нови неща, които постепенно да бъдат интегрирани в него. Това е предимството на българското студио – има възможност да покрива почти целия жизнен процес на една игра.