Във време, в което свежите идеи са ограничени, а продълженията доминират пазара на игри е странно как някои от най-страхотните PC поредици изпаднаха в истинско забвение. Ето някои от тях.
Dungeon Keeper
Играта, която ми показа, че всъщност садизмът наистина доставя удоволствие. Един „симулатор на зло”, дело на Bullfrog Productions и Питър Молиньо, който преплита по уникален начин елементи от SimCity и стандартните реалновремеви стратегии и ги гарнира с неподправено чувство за хумор.
За съжаление шансовете за трета част изглеждат минимални. А на нас не ни остава нищо друго, освен да играем или на оригинала, или да дочакаме появата на Dungeons, която би трябвало да използва някои от основните механики на легендарната игра.
Lost Vikings
Игри като Portal и Limbo възкресиха жанра екшън/пъзел и доказаха, че има място и за него в свят, ръководен от MMORPG игри и скриптирани шутъри. Lost Vikings бе толкова брилянтна за времето си, че Blizzard определено трябва да помислят дали да не върнат легендарното викингско трио в играта. Особено предвид успеха на Trine – своеобразния духовен наследник на Lost Vikings.
Legacy of Kain
За една толкова велика поредица като Legacy of Kain е странно как не чухме и гък от нея от 2003-та насам, ако не броим преиздадените за PSN версии на Blood Omen и Soul Reaver. Въпреки че историята завърши с Legacy of Kain: Defiance, няма нещо, което ще ни зарадва повече от продължение на приключенията на Разиел – душосмучесщият антигерой – и Кейн – неговият враг/ментор. Кога за последен път сте виждали толкова ефектно дуо, което решава да спаси света от зло, по-голямо дори от тях самите?
X-Wing/TIE Fighter
До ден днешен никоя друга игра не успя да улови пресъздаде космическите битки в „Междузвездни войни” – такива, каквито всички ги помним от култовите филми. Да, LucasArts преиздадоха X-Wing и TIE Fighter с подобрен графичен енджин през 1999 г. Но оттогава мина адски много време и производителите може би трябва да помислят за някое грандиозно завръщане на поредицата, която преобърна представите ни за космическите сражения. Особено предвид факта, че въздушните битки в Star Wars The Old Republic изглеждат крайно семпли.
Magic Carpet
Още една класическа игра, родена от гениалните за времето си Bullfrog Productions. За онези от вас, които не си я спомнят или не са имали удоволствието да я играят, вие поемате управлението на магьосник, летящ на своето магическо килимче. А вашата цел е – да съберете колкото се може повече мана в своя замък (което ще ви позволи хвърлянето на по-мощни заклинания) и в крайна сметка – да се изправите срещу ордите от чудовища (като джинове, грифони, гигантски червеи) и компютърно контролирани вражески магьосници.
Предвид факта колко уникална и технологично съвършена изглеждаше за времето си е странно как двете части на играта така и не постигнаха комерсиален успех. Може би трета част ще е на щастие?
Разбира се – с това нашият списък с велики PC поредици, които бихме искали да се завърнат, далеч не се изчерпва. Тук можем да прибавим и Icewind Dale, която предложи един от най-незабравимите завършеци и същевременно ни показа, че хек-енд-слеш ролевите игри могат да предлагат неподозирана дълбочина на своя геймплей. Не можем да подминем и Might and Magic, която след деветата част потъна в забвение – едно RPG, което заедно с Ultima, Bard’s Tale и Wizardry изкова основите на цял един жанр. Така че, Ubisoft, какво чакате?! И разбира се – Quest for Glory! Екшън, куест, RPG? И от трите по малко. Пет части не са достатъчни. Искаме още, моля!
Няма как да не споменем и Heretic/Hexen, Descent, Stonekeep, King’s Quest… Списъкът определено е дълъг.
Какво е вашето мнение по въпроса? Кои легендарни PC поредици бихте искали да видите отново на своя монитор?
Автор: Владимир Тодоров (първа публикация – декември 2010 г.)