
Какво може да накара заек да поиска да свърши със и без това краткия си живот? Та зайците са простичко устроени създания. Според личните ми наблюдения светът им се състои от три основни точки. 1: Неща, които да изядат. 2: Неща, които да наеб… с които да се съвокуплят. 3: Неща, които могат да ги изядат или нае… схванахте идеята.
Не и в Easter Nightmare. Тук зайците са отчаяни алкохолици, набоцкали се с тежки наркотици и желание да се пъхнат под най-близката преса, да минат направо през движещата се моторна резачка или простичко да легнат на релсите, чакайки кончината си под формата на експреса София – Пловдив в 4 pm. Твоята задача е да ги спасиш! Или не съвсем….
Докато умуваш дали силното поскъпване на морковите или невъзможността да се облажат на някоя зайка е причината за тяхната безбрежна тъга, ще трябва да се справиш със серия от логически пъзели. Във всяко ниво върху екрана ти ще се изсипват зайци, засилили се към най-близкото нещо. Ако не си от Mtel наборите и ЕГН-то ти не започва с 87/88/89, то тази концепция ще ти се стори позната. Правилно! Играта е клонинг на Лемингите, но с зайци.
Няма лошо. Лемингите е една от най-гениалните геймки, раждали се някога в главата на геймдизайнер. Зайците пък допринасят с дебилността си за това да се хилиш при стартирането на всяко едно ниво (щото колкото и да си ги обичкаме, дългоушите кризачи са тъпчовци, любопитни и сладки колкото си щеш, но все пак тъпчовци).
Предполагам, че комбинацията зайци плюс смъртоносни капани е успяла да събуди в дизайнерите някакви садистични импулси и са се усетили, че след като минат някое ниво от бета теста, го преиграват, не за да спасяват дългоухата напаст, а за да измислят все по-креативни и по-креативни начини да я навират в заешкия рай… или ад…. или там, където отиват зайците след кончината си. Така концепцията за Easter Nightmare е изкристализирала. „Вместо да караме играча да спасява дългоушковците, нека да ги умъртвява…. пък и ще си спестим ядове със създателите на Лемингите, ако са живи още“. И бух – ето го резултата: вместо към изхода и спасението, ще трябва да насочваш зайците към най-близкия смъртоносен капан.
Отначало ми се стори странно, но след това играта започна да ме забавлява с притеснителна величина. А и ако някой ти каже „Че ако видиш как заек избухва в кърваво облаче – все едно си ги видял всичките“, не му вярвай! Винаги е кеф да понакълцаш, разтопиш, свариш или взривиш някой и друг заек.
Това е първата игра на Inlogic Software, която ми е попадала, но ако и останалите им са извратено кретенски (в най-позитивния смисъл на думата), се очертава този джава дивелъпър да ми стане много любим.
Автор: Георги Панайотов