Тактика: Medal of Honor част ІI

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 29 окт. 2010

Идва ред на втората доза съвети за мултиплейъра на Medal of Honor, които отново ще ви бъдат полезни, когато обмисляте следващата си игра.

Офанзивни бонуси

Като първа в редицата, Mortar strike е най-слабата, но при прецизно прицелване може да нанесе сериозни поражения. За най-добър резултат се целете в земята под врага.

Rocket attack е малко подобрение спрямо Mortar strike и има по-голям радиус. Търсете най-висока концентрация на врагове и отново се целете в земята под обекта.

Въпреки че прицелването при Missile attack става през бинокъл, може да управлявате самата ракета. За това имате само няколко секунди, така че бъдете бързи. Ракетата има малък радиус, но убива всеки един, намиращ се на около 8 метра от точката на удара.

Artillery strike е по-мощната версия на Rocket attack. Нейната слабост е, че няма сериозна пробивна сила, затова противниците, които се крият в масивни сгради, може да оцелеят.

Strafing run е директна атака, която е най-подходяща за тесни пространства като улици или мостове. Освен това задължително трябва да сте далеч от целта, за да не пострадате. Strafing run е ефективна срещу открити пространства, но слаба срещу врагове със сериозно прикритие.

Air strike е един от най-ефективните бонуси, така че внимавайте да не го пропилеете. За най-добър резултат изчакайте някой съотборник да използва UAV, така че да сте наясно с това къде има най-висока концентрация на врагове.

Cruise missile функционира като Missile attack, но е с по-голям радиус и мощ. Всичко живо на около 40 метра от точката на удара ще пострада, затова бъдете сигурни, че сте далеч от нея.

Дефанзивни бонуси

Често UAV е много по-полезно решение от Mortar strike, тъй като ще разкрие всички врагове за около 30 секунди, а освен това помага както на вас, така и на целия ви отбор.

Match ammo увеличава демиджа на оръжията на целия ви отбор. За най-добър резултат от този бонус го активирайте, когато всички от екипа ви са живи. Хората, които са мъртви или чакат риспоун не могат да се възползват от него.

Ако умирате прекалено често, обмислете начин да се сдобиете с Flak vest. Този бонус отново се ползва от целия отбор, стига другите играчи да са живи. Особено полезен в битки на закрито.

Full Metal Jacket
или просто FMJ Ammo отново увеличава демиджа на оръжията, при това с 1.5. Този бонус не може да бъде комбиниран с Match ammo.

Jammer не само блокира вражеския UAV, но скрива и мини-картата на врага за цели 30 секунди. Това значи, че дори и да стреляте, вие и вашите съотборници не се появяват там. Особена полза ще имате, ако през това време напреднете към някоя стратегическа цел.

Armor-piercing или AP rounds се превръщат в страхотно оръжие в ръцете на опитни играчи. Тези муниции увеличават демиджа с 2 и дори най-слабите оръжия стават смъртоносни.   

Kevlar vest има нелеката задача да се конкурира с Cruise missile като най-голям бонус. Въпреки това Kevlar vest ви дава повече точки, отколкото бихте могли да постигнете с ракетите.

Режими на игра

В Combat mission Коалицията атакува, а силите на OPFOR се защитават. Нападателите трябва да преминат през 5 последователни цели, а защитниците на всяка цена се опитват да им попречат. Придвижвайки се от цел на цел, отборът на Коалицията разкрива нови места от картата, където се намира следващата цел. След края на всеки рунд ролите се разменят, за да се даде възможност и на двете страни да опитат игра от различни ъгли.

Особено важен показател е Team Health метъра, който се намира в долната лява част на екрана. Той представлява допълнителните подкрепления за Коалицията и ако стане 0, победата е за защитниците. 

В този режим нападателите имат достъп до единствената бойна машина в мултиплейъра на МоН – М3 Light Tank. Той е запазен ексклузивно за коалицията и OPFOR играчите не могат да получат достъп до него. В танка има място за двама души. Единият играч го управлява и стреля с лекото оръдие. Вторият е оператор на картечница, която се върти отделно от оръдието. Стреляйте на откоси като правите интервали от 2-3 секунди между всеки един. Това ще позволи на картечницата да остане хладна и да стреля с максимална точност. Помнете, че танкът е най-уязвим отзад и отстрани, затова се въртете непрекъснато и дръжте под око всички страни. М3 се използва най-добре от разстояние – намерете удобно място и подложете базата на врага на безмилостен обстрел.

В Sector Control двата отбора се борят за контрол над три сектора – Alpha, Bravo и Charlie. Тези сектори са представени от флагчета. Упражняването на контрол над даден сектор ви дава точки. Колкото повече сектори имате и колкото по-дълго ги държите, толкова повече точки ще спечели вашият отбор. Всеки един флаг генерира около една точка за една секунда, така че ако задържите трите флага за една минута, имате общо 180 точки.

Първият отбор, който достигне 1800 точки, печели играта. Винаги дръжте под око текущия резултат, който се намира в долния ляв ъгъл на екрана – синьото число са вашите точи, а в оранжево са показани точките на врага.   

Team Assault е класически режим, който противопоставя 12 на 12 играчи в битка за килове и точки. Двата отбора се борят да постигнат 1200 точки, които ще им гарантират победа в мача. Всеки кил се брои, така че не щадете муниции. Дали ще играете соло или в екип е ваш избор, но винаги следете резултата. Ако и двата отбора наближават крайния резултат, е по-добре да бъдете предпазливи, за да не се превърнете в причина за неуспеха.

В Objective raid силите на OPFOR се опитват да достигнат две точки, Alpha и Bravo, и да ги взривят с експлозив. Коалицията трябва да ги спре и да защити точките. Нападателите имат 5 минути, през които трябва да саботират двете позиции. Въпреки че играчите печелят точки за килове, те не се трупат никъде и не влияят на крайния резултат на играта. Ако OPFOR успеят да елиминират и двете точки преди времето да изтече, те ще бъдат победители. Ако Коалиционните сили успят да защитят дори само една до края на времевия лимит, победата е тяхна.

Уморени сте от лесния интерфейс и услужливата мини-карта? Тогава може да опитате Hardcore, в който може да играете на Sector Control, Team Assault и Objective Raid в доста по-реалистична обстановка. Повечето HUD елементи, включително и мерника на оръжието, липсват. Приятелският огън обаче е включен, което значи, че може да нараните или дори убиете свой съотборник. Оръжията също са много по-силни и дори един изстрел може да ви убие.

Класовете в играта

Rifleman е основният боен клас, който е подходящ за всякакъв вид играчи и преди всичко за начинаещи. Rifleman играчите са на предни позиции и съставляват гръбнака на всеки отбор. Те се сражават с автомати и използват най-вече гранати като допълнителна екипировка.

Коалиционният Rifleman е въоръжен с М16А4 и гранатомет М203, които го правят опасен противник на средно разстояние. По-късно може да отключите леката картечница М249, която е особено полезна при нужда от огнева мощ за притискане на противника.

Rifleman играчите от OPFOR започват с вездесъщия АК-47 и гранатомет GP-25. По-късно ще отключите картечницата  PKM и няколко други оръжия, които могат успешно да се използват в комбинация за всякакъв вид карта и режим на игра. Гранатометите имат добра мощ, която гарантира поразяване в радиус от няколко метра. Особено подходящи са за прочистване на фиксирани позиции, но нямат пробивната сила на rocket launcher, с който са въоръжени играчите от клас Special Ops. Всеки един от автоматите може с успех да се превърне във втори снайпер с помощта на combat scope.

Special Ops е клас за бойни действия в затворени пространства и градски условия. Играчите имат на разположение картечни пистолети и помпи, както и rocket launcher.

Коалиционните бойци от този клас започват с М4А1 карабина и АТ4 rocket launcher. С отключването на помпата 870MCS ще получите и важна доза мощност на близко разстояние.

Special Ops играчите от OPFOR стартират с AKS-74U, а като помпа ще отключат TOZ-194. По време на Combat Mission те могат да се възползват и от своя RPG-7, с когото да елиминират М3 Cavalry Fighting Vehicle на коалицията. Ракетите и на двете фракции са много ефективни срещи укрепени позиции и превозни средства, но нямат особен ефект срещу пехота, освен ако не регистрирате директно попадение. Помпите са изключително мощни от близо разстояние и за максимален ефект трябва да се целите в гърдите на врага.

Sniper
отново е клас, предназначен за хората, които искат да атакуват от разстояние и да осигуряват прикритие на пехотата. Като допълнителен бонус те разполагат и с експлозиви.

Коалиционният снайпер започва с пушка М21, а по-късно ще отключи и изключително мощната М24. Експлозивите С4 се използват с успех, когато са поставени на стратегически места. OPFOR снайперите стартират с пушка SVD, която е добро начално оръжие, докато не преминете на SV-98. Техните IED експлозиви, които се детонират с мобилен телефон, също са важен инструмент за защита на ключови позиции.

От трите класа снайперът безспорно е най-тясно специализираният и се овладява най-трудно. Обикновено е добре да стоите в тила на своя отбор, защото лесно ще станете жертва на класовете Rifleman и Special Ops на по-близко разстояние. Винаги се ориентирайте в обстановката напред, като за целта използвайте и оптическия мерник на оръжието. Не забравяйте, че като използвате мерника, намалявате периферното си зрение. За да се подсигурите срещу изненади, първата ви задача трябва да бъде намирането на подходяща позиция. Оглеждайте се за скали и труднодостъпни пространства, които имат само един вход. Когато стреляте нормално, а не ползвате оптиката, оръжието ви няма мерник, който да ви ориентира, което прави стрелбата по-трудна. Затова винаги, когато се местите от позиция на позиция, е добре да вадите пистолета си.

Невъзможно е да изчерпим мултиплейъра в няколко реда, но това са най-важните неща, които трябва да знаете, преди да се впуснете в игра. Всичко останало се добива с опит, който бързо ще натрупате. Успех!

Автор: Иво Цеков