Тактика: Medal of Honor част І

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 27 окт. 2010

Оцеляването в мултиплейъра на Medal of Honor може да бъде доста сложно занимание. За да влезете в битка по-добре подготвени от останалите, вижте този гайд с полезни напътствия и обяснения за режима.
 
Мини-картата – моят приятел

Винаги обръщайте внимание на картата, защото тя е вашият най-добър съюзник. Освен че може да разчетете терена около вас, на нея са отбелязани позициите на враговете и съотборниците ви. Белите триъгълни иконки показват вашите съекипници. Знанието за това къде се намират те във всеки един момент е важна част от отборната стратегия. Обикновено е най-добре да се придържате към област от картата, където има поне 2-3 други бели триъгълничета. Пълната липса на такива означава, че най-вероятно сте навлезли дълбоко в чужда територия и е най-добре да се махнете бързо или да си намерите добро укритие.

Оранжевите триъгълничета маркират вашите врагове. Те се появяват само за кратко и то при определени ситуации: когато някой противник стреля с оръжие без заглушител или когато използвате UAV, който разкрива положението на вражеския отбор за около 30 секунди, независимо дали си служат със заглушител или не. Независимо дали вие или някой съотборник използва UAV, информацията се разкрива за целия ви екип. Използвайте я максимално добре, за да локализирате и нападнете враговете си.

Движението – ключ към успеха

Medal of Honor не е статичен шутър и маневреността е от голямо значение. Важно е да знаете, че има известни разлики между движението в сингъл- и в мултиплейър. Опцията да надничате наляво и надясно от кампанията не е достъпна при игра онлайн. Пак, за разлика от сингъла, тук не може да легнете напълно; възможно е само приклякване. Когато клекнете, се движите по-бавно, но за сметка на това сте по-трудна цел. Освен това прицелването е по-добро и мерникът на оръжието ви се смалява.

Гранати и ракети – честитка от далече

Огнестрелните оръжия в MoH работят по познатия за шутърите начин. Гранатите обаче изискват малко по-голяма прецизност, тъй като се хвърлят или изстрелват. За разлика от куршумите и ракетите, които летят в права линия, гранатите имат параболично движение.

При grenade launcher правилото е, че колкото сте по-далеч от целта, толкова по-високо трябва да се целите. Поради това мерникът на това оръжие има няколко хоризонтални линии, които помагат при прицелване. За изстрели наблизо мерете по-най горната; за далечни изстрели използвайте по-долните линии.

Ръчните гранати работят малко по-различно. Когато хвърляте граната, мерникът на екрана се превръща в малка бяла точка. Използвайте я, за да настроите прицелването си, преди да хвърлите гранатата. Колкото по-дълго задържите бутона, толкова по-далече ще хвърлите гранатата. Ако го натиснете съвсем леко, ще подхвърлите гранатата пред себе си. Тук важи правилото за т.нар. cooking – задържайки максимално дълго бутона, хвърлената граната ще избухне почти веднага и враговете ви няма да имат време да реагират.   

Rocket launcher е оръжие, ексклузивно за класа Special Ops. Бойците от OPFOR са въоръжени с RPG-7, а тези от Коалицията – с  AT4, но и двете оръжия функционират идентично. Когато стреляте с тях, нямате мерник, а трябва да се прицелите само през iron sights. Целете се непосредствено в обекта, тъй като ракетите летят в права линия и няма нужда да компенсирате промяна в траекторията. Rocket launcher е особено ефективен срещу M3 Cavalry Fighting Vehicle, който коалицията използва в Combat Mission режима.

Експлозивът – невидим убиец

В Bad Company 2 снайперите безспорно бяха най-мразените играчи. В МоН те са по-умерени и представляват експертите по експлозиви в двата лагера. Играчите от OPFOR и Коалицията са идентични в това отношение като експлозивите са лесно достъпни още в началото на играта. Просто вземете съответното експлозивно устройство и натиснете бутона за стрелба. Подобни експлозивни устройства могат да се прилепят към повърхности като стени и дори тавани. Повторното натискане на бутона за стрелба води до детонация. Може да използвате експлозиви, за да защитите важните точки в режими като Sector Control и Objective Raid. А ако сте особено смели, може да пробвате да се доближите до някой танк М3 и да поставите няколко експлозива отстрани и отзад. Резултатът е незабавен взрив на машината и на двучленния екип, който е вътре.

Точките – двигател на прогреса

Почти всяко действие, което извършвате в мултиплейъра на Medal of Honor, ви носи някакви точки. Те се натрупват от игра на игра и ви позволяват на качвате нива в различните класове. Нивото на класа ви не зависи от отбора, за който играете, така че ако сте 7 ниво Rifleman в OPFOR, ще бъдете същото ниво и за Коалицията.

Ето някои видове действия и точките, които ви носят:

Kill – 10 т., Head Shot Bonus– 5 т., Vehicle Kill – 10 т., Kill Assist – 5 т., Double Kill – 10 т.,Triple Kill – 15 т.,  Multiple Kill – 25 т., Suicide – 10 т., Team Kill – 15 т., Flag Capture – 20 т.

За да се реализират Double, Triple и Multiple Kill, трябва да поразите 2, 3 или 4 врагове в рамките съответно на 4, 6 и 8 секунди.

Scorechain за отличници

Системата Scorechain възнаграждава по-добрите играчи като им дава допълнителни екстри, които да използват в игра. Scorechain функционира по следния начин: с гореспоменатите действия вие печелите точки, които се натрупват докато сте живи. Когато достигнете определено число, получавате въпросните бонуси, които се делят на offensive и defensive. В момента, в който умрете, сметката ви се занулява. Ако обаче сте имали вече готов supporting action, дори и да загинете, той се запазва. Най-добрият вариант е да използвате съответното действие веднага щом то стане достъпно. Така с малко прецизност и късмет може да натрупате бързо необходимите точки, за да се качите на следващото ниво. Когато достигнете максималното 7-мо ниво, вече няма какво да отключвате, но всяка една спечелена точка след това се удвоява. Системата не е сложна и причина на Killstreaks от Modern Warfare 2.    

Точки     Offensive                 Defensive            Defensive Points Bonus
50          Mortar Strike             Intel/UAV                          30
100        Rocket Attack          Match Ammo                       40
175        Guided Missile           Flak Vest                          40
250        Artillery                     FMJ Ammo                         50
350        Strafing Run               Jammer                           50
450        Air Strike                 AP Rounds                          60
600        Cruise Missile         Kevlar Vest                        100

В следващата част на гайда очаквайте най-важното за режимите на игра и всичко, което характеризира отделните класове в мултиплейъра на Medal of Honor, както и това как най-добре да използвате различните офанзивни и дефанзивни бонуси по време на игра.

Автор: Иво Цеков