
Ой, помниш ли Revival? Походова стратегия с измекярско чувство за хумор, придружена с графика и геймплей, навяващи топли спомени към ерата на 286 процесорите. Играта беше наистина много добра и успя да излезе от Civilization Clone проклятието благодарение на наистина добрия си интерфейс (разликата между клавиатурата на телефон и мишка е като Азис с и без гейския имидж – покъртителна) и многопластовия си геймплей, предлагайки развитие на градчето и народа ти от праисторията до близкото бъдеще. Сега Revival 2 се завръща, а закърменото ми с PC гейминг съзнание не може да повярва, че стигнахме до момент, в който Java игрите за телефони се развиват като собствена индустрийка и дори си имат продължения и поредици.
Revival 2 всъщност е всичко от Revival, умножено по десет
Вместо с един град на някакъв континент, започваш играта в Космоса. Избираш си слънчева система, след това планета и континент, а най-накрая основаваш града си. От тук нещата са си както преди. Строиш сгради за военни сили и наука (един научен сътрудник понякога струва доста повече от цяла рота войници, чу ли Хер Флик?!), събираш няколко примитивни лумпена с бухалки и ги пращаш да разширяват територията. Следват нови градове, разпределени според местността на селскостопански общини, минни селища и университетски градчета и лека-полека пъплиш в историческото пространство, минавайки през различните епохи. Да, Revival е една от онези сладки игри, в които можеш да обградиш територията на някой от враговете си, оставяйки го на ниво на развитие легионери, и като ти писне от него да го пометеш със стелт бомбардировачи със Шашка Шашева (или Сашка Васева или атомни бомби, who cares – в крайна сметка резултатът е един и същ – от радиацията ти се драйфа).
Интересна хрумка в мобилната геймка е опцията да джиткаш с корабчета и водолази
На пръв поглед дребна добавка, но след като видиш как събирана в продължение на години флотилия от транспортни кораби е потопена, барабар с цвета на въоръжените ти сили от един пиклив разрушител, започваш да разбираш гигантското тактико-стратегическо значение на тази новина. Добавени са и градските защити, като вече можеш да строиш фортове в подстъпите към централните си селища, а тях самите да обграждаш със стени с нинджа снайперисти и лазерни кули.
След като влезеш в модерната епоха е добра идея да си превзел поне половината планета и да си започнал да изследваш Космоса. Освен ако не искаш гордо произведените ти редици от танкове да бъдат разпердушинени от случайно прелитаща летяща чиния. Веднъж след като си отвориш пътя към необятното галактическо пространство идва експанзия на планетарно ниво. Добави и опцията да решаваш част от проблемите си със старателно изградена система от търговия и дипломати и геймплеят на една стандартна free play кампания може да те отнесе до 20 часа. Което за игра за мобилен телефон си е рекорд.
Автор: Георги Панайотов