Скандалът Star Wars Battlefront III

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 03 дек. 2012

По-рано днес ви съобщихме, че Стив Елис – съоснователят на Free Radical Design – е заявил пред NowGamer, че прекратеният шутър Star Wars: Battlefront III е бил 99 процента завършен.

Според него играта (от която изтекоха геймплей кадри в нета преди известно време) е била във финален етап на полиране на проблемите.

Коментарите на Елис обаче разгневиха анонимен служител на LucasArts, който се обърна към GameSpot, за да изяви своето несъгласие:

„Всяка монета си има две страни и тези 99 процента са пълни глупости – казва той. – В най-добрия случай става дума за 75 процента от една посредствена игра. Всички – от продуцентите до рекламния отдел – се бяха посветили на 100 процента, за да сработи всичко. Много искахме да видим продължение на Battlefront за конзоли от следващо поколение. Когато Free Radical обаче постоянно не спазваха крайните срокове (бившите президенти на LucasArts Джим Уард и Даръл Родригес) вложиха на „добра воля“ различни суми пари, за да поддържат проекта“.

Анонимният източник заявява, че играта е трябвало да излезе на пазара през октомври 2008 г. До декември 2007 г. обаче Free Radical все още не са имали работещо ИИ на най-просто ниво. „По онова време версиите за Xbox 360 просто не работеха. Първоначално от Free Radical твърдяха, че това се дължи на разлика между съдържанието за US/UK. Когато ги накарахме да пратят до САЩ по FedEx една от техните работещи машини, те отказаха“, коментира източника от LucasArts. Нещо повече – според него финансовите вложения са били използвани за завършването на Haze (игра, разпространявана от Ubisoft), а не на Battlefront III.

Разбира се, Елис не остана длъжен и веднага отговори на нападките. „Това, което ме дразни в статията е, че твърдят, че говоря пълни глупости. А това просто не е вярно“, настоява той и допълва, че обвиненията, че студиото е използвало финансовите вложения, за да завърши Haze, а не Battlefront III са неверни. 

„През 2008 г. LucasArts имаше множество проблеми. Разбира се, не знам подробности, но фактите са красноречиви – целият мениджърски екип, който първоначално работеше за тях, бе заменен през първата половина на 2008 г. Уволниха множество хора от вътрешните си екипи. Прекратиха множество проекти – казва Елис – Изведнъж започнаха да не приемат нашите крайни срокове. Казваха ни, че не могат да си позволят разработването на BFIII и негово продължение и затова решиха да спрат BFIV,  а впоследствие и BFIII.”

Кой е прав и кой крив според вас?

 

Автор: Петър Йорданов