
Сигурно сте се подразнили от забавянето на Batman: Arkham Asylum. Аз също. Поне демото се появи на време. Онези от вас обаче, които вече са си го свалили и врътнали, сигурно са останали с още по-горчив вкус в устата – то е болезнено кратко. Въпреки това от него можем да добием някаква смътна представа какво да очакваме от една от най-рекламираните игри на годината. Ето какви са нашите впечатления…
На първо място – атмосферата е наистина внушителна.
Не знам защо, но силно напомня за тази в BioShock. „Аркъм” е мрачно, пропито с лудост място. Основните цветови тонове тук са черно, кафяво и сиво, примесени със спорадичните прояви на зелено. А за да бъде още по-зловещо, над лудницата се сипе постоянен проливен дъжд…
Играта стартира с панорамна гледка над Готъм Сити. Батман е заловил Джокера, натоварил го е на батмобила и шофира с бясна скорост към „Аркъм”. Проблемът е, че ушатият защитник на закона не знае, че този умопобъркан клоун му е устроил поредния капан и че всъщност очаква завръщането си в болничното отделение с огромно нетърпение. Естествено, няколко минути по-късно, Батман пада директно в капана на Джокера и екшънът започва…
Впечатлението ми от бойната система
е, че тя е изключително проста и интуитивна, но същевременно – ефектна. С помощта на левия бутон на мишката нанасяте леки крошета и ритници във всевъзможни посоки, като Батман изпълнява движенията със завидна лекота. Ударите, от своя страна, изглеждат доволно различни в повечето случаи и като че ли се определят от позицията на врага спрямо вас. А за да им се насладите максимално, често ще ги наблюдавате и на забавен кадър.
Когато срещу вас се изправят въоръжени противници обаче, ще трябва да измислите алтернативен начин за справяне с тях. За тази цел авторите са разположили гаргойли съвсем близо до тавана. С помощта на клавиша „F“ Батман ще използва своята кука, за да се добере дотам, да изследва обстановката и да планира следващата си атака. В подобни моменти детективският режим е изключително удобен. Очите на Черния рицар светват в бяло, а наоколо всичко придобива нови измерения. Може да видите колко противници има в стаята, с какво са въоръжени, какво е текущото им състояние – спокойни, раздразнени и т.н. Нещо повече – пред вас се появяват и всички места, които биха има значение за вас – както гаргойли, така и повърхности и обекти, които могат да бъдат унищожени или манипулирани по някакъв начин.
Точно обаче, когато взе да става най-интересно
и Джокера щеше да освободи едно гигантско чудовище (бос), за което мога само да предполагам кое точно е измежду десетките злодеи в комиксите за „Батман”, демото изведнъж свърши. Уви…
В крайна сметка опасенията ми са точно две – след време еднообразието може и да залее бойната система, ако авторите не са предвидили някакви нови елементи в нея. А разположените край тавана гаргойли сигурно ще започнат да изглеждат все по-изкуствени. Естествено – има време до 18 септември, когато PC версията ще излезе на пазара. Дотогава обаче можем само да гадаем. Дано не останем разочаровани. Очакванията са големи.
Автор: Владимир Тодоров