Приключения: World of WarCraft: Cataclysm

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 15 дек. 2010

Днес ще разгледаме подземията в World of WarCraft: Cataclysm – едно от основните занимания на всеки, който достигне максимално ниво на развитие. Разбира се – винаги може да правите дейли куестове или пък да отидете и да натрупате малко PvP точки в Tol Barad. Но ако искате да облечете геройчето си в добри PvE дрешки, задължително ще трябва да посетите инстанциите в Cataclysm. А те могат да бъдат наистина забавни, ако попаднете на правилната група. Или пък истински кошмар с хора, които не знаят какво да правят.

Вероятно ветераните в WoW са забелязали, че от доста време насам Blizzard се стреми да създава колкото се може по-компактни инстанции за 5-ма души, които са кратки, но наситени с предизвикателни и интересни за убиване босове. Cataclysm не е изключение от това правило. Дори напротив – тук, поне по отношение на дизайн, компанията направо се надскача.

Може би най-красив и уникален като дизайн

е разположения високо в облаците The Vortex Pinnacle, където се намират армиите на Al’Akir – въздушният елемент, влязъл в съюз с Детуинг. За да преминават от една платформа на друга, играчите на няколко пъти трябва да използват виещите се торнадота. По време на битка с един от босовете пък не трябва да застават срещу вятъра, тъй като това ще забави хвърлянето на магии. Обърнат ли се така, че да духа в гърба им, кастът ще се увеличи няколкократно.

Halls of Origination също е интересна инстанция, в която откриваме цели 7 боса. Феновете на „Старгейт” ще останат доволни, защото насреща им ще се изправят същества, сякаш директно извадени от египетската митология и класическия фантастичен филм; в един момент дори ще можете да се качите на камили и да се биете и да хвърляте магии директно тях. И всеки един от босовете, особено четирите титана на върха, са коренно различни един от друг, всеки има с какво да изненада новите играчи.

Когато говорим за визуално зрелище, няма как да не споменем и Throne of the Tides, който се намира в подводната територия Vashj’ir, до който, за да стигнете първоначално, ще трябва да се гмурнете в огромен водовъртеж. А вече какво очаква вътре? Една инстанция, контролирана от нагите и нападната от едно гигантско октоподоподобно същество, срещу което ще трябва да се изправите по време на последната битка.

По отношение на разнообразни битки с босове

The Stonecore и Blackrock Caverns, определено успяват да изпъкнат, макар и дизайнът им да не е особено впечатляващ. В Grim Batol пък – гигантската крепост в Twilight Highlands – ще имате възможност да се качите на крилете на няколко дракона и да разчистите пътя си до един от първите босове в инстанцията. И на последно място – Lost City of the Tol’vir. Освен че има разни пигмеи и странни търговци, които те замерят с камъни, и един впечатляващ джин за финален бос, честно казано тази инстанция не впечатлява с нещо кой знае какво.

Онези от вас, които хранят топли спомени за едни от първите инстанции в играта – като Deadmines и Shadowfang Keep – ще останат приятно изненадани. Blizzard са ги адаптирали за Heroic 85 lvl. Предметите, които падат от тях, са напълно съизмерими с тези от новите инстанции в Cataclysm, макар и с една идея по-семпли във визуално отношение. Но определено чувството да се завърнеш в тях е страхотно. Би било чудесно, ако Blizzard адаптират всички свои инстанции за Heroic на максимално ниво на развитие. Turbine направиха нещо подобно с един от последните пачове в The Lord of the Rings – сега всяко една инстанция се адаптира спрямо нивото на героите, които влизат в него. И за момента работи изключително добре.

Промени в статистиките

Един от пачовете преди Cataclysm нанесе и няколко основни промени по “специалните” статистики на героите. Преди можехте да видите spell power, attack power, spell и armor penetration почти на всеки един предмет. Сега моят Priest да речем има spell power единствено на своя жезъл, attack power се среща на специфични оръжия, като например тези, които друидите носят, докато от spell и armor penetration няма и следа. От по-специфичните статистики се срещат най-често hit rating, critical hit и haste.

На фона на тези промени откриваме една чисто нова статистика – mastery – която се отразява върху ефективността на героя в зависимост от това в какви таланти е избрал да специализира. Един Holy Priest например подобрява своя Echo of Light – малък HoT heal, който се появява след всеки директен. При Assassination Rogue се увеличават poison щетите. Докато Fire Mage пък получава повече Flashburn, благодарение на който всички огнени магии добавят DoT върху целта.

Не на последно място, играчите вече могат и да преизковат (reforge) своите предмети при съответните NPC-та, като заменят 40 процента от второстепенните им статистики с други, които са по-полезни или по-подходящи за техния клас или стил на игра. Нямате нужда от hit rating, а от повече spirit? Лесно е. Искате повече haste за сметка на crit. Отново става – при това доста евтино. Дори може да върнете предмета в първоначалния му вид и да го преизковете наново, ако не сте доволни от крайния резултат.

Рейдовете

С гилдията ми успяхме да надникнем и в някои от новите райдове в Cataclysm – общо четири на брой (вклчюително Baradin Hold – този в PvP територията Tol Barad, който включва 1 бос). Макар и все още да нямаме кой знае какъв прогрес и тук мога да кажа спокойно, че Blizzard продължава да надскача себе си по отношение на дизайн и интересни и увлекателни битки. Да вземем за пример Blackwing Descent и битката с Omnitron Defense System – четири голема на име Arcanotron, Electron, Magmatron, Toxitron нападат рейда на произволен принцип, като всеки е снабден с между 2 и 4 уникални умения. Сама по себе си битката не е толкова трудна, но изисква изключително добра координация на групата, а фактът, че четирите голема излизат в различен ред всеки път, може допълнително да обърка по-разсеяните играчи и да доведе до уайп.

Успяхме да надникнем и в рейда Bastion of Twilight и да свалим двойката дракона Valiona и Theralion, които също изискват изключително добра координация. Дамата например хвърля дебъф на име Blackout върху произволен играч, който абсорбира 20 000 heal. Ако го махнете или изтече от само себе си, нанася 250 000 щети, които се разпределят между всички играчи наблизо. От друга страна, Theralion хвърля Engulfing Magic, който не вреди на вас самите, но всички щети или heal, който нанасяте междувременно, рефлектира в рамките на 20 секунди на всички ваши съюзници на 10 ярда от вас. С други думи – забавите ли се повече от 1-2 секунди – уайп.

Също така няма как да не отбележим, че сега предметите, които падат от рейдове за 10 и за 25 човека са едни и същи като качество. Разликата е в количеството. За 25 души просто ще са повече. Това е изключително добра новина за по-компактните и малки гилдии, които не могат да съберат и организират толкова много хора наведнъж или пък за онези, които предпочитат по-компактните рейдове.

Не на последно място – т.нар. raid locks също са претърпели промени и са много по-гъвкави – от пач 4.0.1 насам всеки играч има шанса да победи всеки рейд encounter само по веднъж на седмица (в Icecrown Citadel например те бяха общо 12), независимо в каква група е – за 10 или 25 човека – или на каква трудност се бие – Normal или Heroic. Т.напр. може да унищожите Lord Marrowgar и Lady Deathwhisper в рейд с 10 души в сряда, след което в петък да се изправите срещу Lich Kinga-а с 25. 

С това прегледът на новите инстанции в света на World of WarCraft. В следващия материал по темата ще разгледаме промените в гилдиите, новата професия, наречена археология, както и двете допълнителни раси – гоблините и уоргените.

А инстанциите – подобно на новите територии и те получават (почти) пълен отличен – 5,5 от 6.

Автор: Владимир Тодоров