Платформите през 2011 г.: PC

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 25 фев. 2011

След като ви запознахме в детайли с Xbox 360, PlayStation 3 и NGP, както и с Nintendo Wii и 3DS в три последователни материала през последните две седмици, е време да видим какво ще ни предложи и доброто старо PC през идната година. Може ли да се мери с всички тези конзоли или нито една от тях не може да стъпи и на малкия му пръст?

През 2011 г. на пазара ще излязат редица мултиплатформени игри.

Но нито една от тях няма да изглежда толкова добре на конзоли, колкото на PC

Винаги е било така, а по всичко личи, че това скоро няма да се промени.

Някой PS3 фенбой може да си мисли, че Crysis 2 му изглежда добре на гигантския многоинчов HDTV телевизор, но това е така, просто защото никога няма да види какво се случва, когато го подкара на компютър.

Не случайно конзоладжиите мрънкаха, че PS3 и Xbox 360 версиите на Dragon Age: Origins били по-грозни от изданието за PC. И какво толкова странно има в това? Компютърът винаги е бил най-гъвкавата платформа и винаги ще си остане такава.
Разбира се – всичко си има и своята цена. За да подкараш голяма част от новите игри на максимални детайли и със задоволителна бройка кадри в секунди, обикновено ти трябва истински звяр, за който си се бръкнал доста надълбоко в джоба. Но напоследък дори това не е задължително –

с появата на облачни услуги като Onlive и Gaikai

е достатъчно да имаш най-обикновен компютър, вързан към интернет. Оттук насетне можеш да играеш и най-тежките в хардуерно отношение заглавия, дори и твоята щайга да е сглобявана през миналия век. Разбира се – тези услуги имат да извървят доста дълъг път, за да се развият и да придобият необходимата масовост. Но по всичко личи, че бъдещето на гейминга се крие в облака.

Още една причина, поради която не е задължително да си похарчил стотици левове за мощен хардуер е, че PC-то е и най-отворената платформа от всички взети заедно. Именно тук можем да се насладим първи на едни от най-необикновените заглавия, създадени от независими производители, както и от всевъзможни качествени модификации на любимите ни игри. И не само. Да вземем за пример Kinect – един контролер, с който конзоладжиите могат да се правят на маймуни в хола. Звучи интересно на теория. Но именно на PC, след хакването на Kinect, изникнаха едни от най-футуристичните му приложения – детайлни 3D карти, невидими ефекти, холографски образи и какво ли още не. Не случайно напролет Microsoft ще пусне за безплатен даунлоуд SDK пакет (software development kit), с който ще позволи на всички ентусиасти да развинтят въображението си.
 
Именно на PC продължава да съществува и най-популярната MMORPG игра въобще –

World of WarCraft, както и да излизат редица PC-единствено заглавия от този тип, които конзолните фенове дори не могат да помиришат. В началото на март например най-накрая ще се състои и официалната премиера на Rift – едно заглавие с огромен потенциал, което ще се опита да раздвижи жанра с няколко свежи идеи. Междувременно пък BioWare работят усърдно върху Star Wars: The Old Republic – още едно MMORPG, което има шанса да излезе в края на 2011-та. Отново само за PC. Списъкът е огромен. А Guild Wars 2? The Lord of the Rings Online: Rise of Isengard? Все PC-ексклузивни заглавия. Все мащабни проекти.

Ролята на Blizzard за популярността на PC-то като платформа

също не е за подценяване. Ако слуховете се окажат верни, през 2011 г. ще излязат две от най-култовите заглавия за компютър въобще. От една страна, имаме StarCraft II: Heart of the Swarm – експанжънът на може би най-популярната стратегия в реално време въобще. А от друга – Diablo III – култовото RPG, което стои в основата на цял един хек-енд-слеш жанр. И двете заглавия са PC-ексклузивни. Поне засега. Все още се носят слухове, че Diablo III ще излезе и за конзоли, но на този етап от Blizzard не са потвърдили нищо.

Въобще – PC феновете определено могат да очакват 2011 г. да бъде една от най-силните въобще. Ще спомена само няколко заглавия, които ще се появят единствено за PC. И мисля, че с това какъвто и да било допълнителен коментар е напълно излишен. The Witcher 2: Assassins of Kings, Shogun 2: Total War, Might & Magic: Heroes VI, Defense of the Ancients (DOTA) 2, Neverwinter. Прибавете към тях и всички останали PC-ексклузивни игри, споменати в материала, като Diablo III, Star Wars: The Old Republic, Guild Wars 2, Rift и прочие, и получаваме една от най-силните за компютърния гейминг година въобще.

Автор: Владимир Тодоров