Опростяването на игрите убива ММО жанра

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Промените в масовите онлайн игри така, че да станат по-достъпни за кежуъл играчите имат крайно негативен ефект върху жанра, твърди основателят на Red 5 Studios и бивш дизайнер в World of Warcraft Марк Кърн.

В неговия блог на страницата на MMORPG.com Кърн пише за това как той и екипът му са създали интерфейса, куестовете и начина на качване на нива в World of Warcraft така, че да бъдат максимално лесни за разбиране от страна на новите играчи.

“И това наистина проработи. Играчите се увеличаваха непрекъснато”, пише той. “Но на каква цена?! Понякога гледам назад към WoW и си мисля “Какво по дяволите направихме?” И мисля че знам отговорът – мисля, че убихме жанра!”

Ранните ММО игри като Ultima и EverQuest са били нишови хардкор заглавия, счита дизайнерът. Според Кърн свалянето на трудността засяга пряко усещането за постигане на нещо важно, което геймърите изпитват. Снижаването на летвата в крайна сметка води до премахване на онова своеобразно пътешествие, което играчите изминават в играта и което прави нейната игра забавна и удовлетворяваща. Това пък на свой ред сваля качеството на работата, която разработчиците вършат.

“Тъй като куестовете са толкова лесни за изпълнение, дизайнерите не са мотивирани да прекарат повече време в опит да създадат богати на изживявания куестове и събития, тъй като те ще бъдат преминати за нула време”, обяснява Кърн, чиято следваща игра отново е MMO – Firefall. За нея той обещава, че ще бъде достатъчно предизвикателна и че по-важно ще е пътуването на играчите, а не крайната цел.

“Така самите разработчици нямат друг избор освен отново и отново да ви пращат на скучни мисии да убиете 10 плъха, да занесете нещо като куриер от точка А до точка Б или да придружите някого. При това те го правят с възможно най-малко усилие и без да влагат дълбочина или подходяща история. Чисто и просто вече не си струва да се стараеш”.

“Би трябвало да се чувствате така сякаш бихте могли да прекарате целия си живот в една ММО игра и то не защото имате безкрайно много куестове, а защото сте част от един жив свят, който ви кара да се чувствате добре. И най-важното – имате цялото време на света да го разглеждате”, твърди Кърн. “Не е толкова важно да качите героя си до най-високото ниво, а да имате хоби, което да ви свързва с приятели и да ви занимава дълго време”.

Автор: Александър Рангелов