
Новата година вече настъпи, а заедно с нея се очакват някои от най-добрите заглавия в последно време. Трудно е да се направи класация на най-очакваните игри на годината, тъй като динамиката в индустрията е страхотна. Някои заглавия биват забавени или дори прекратени, концепции се променят и връщат проекта в начална фаза, а когато най-сетне излезе, играта нерядко се оказва и истинско разочарование.
Все пак ние ще се опитаме да надникнем в следващите дванадесет месеца и ще ви представим десетте най-очаквани заглавия на 2011 г. в две части. Ето кои са първите пет от тях:
Rage
Производител: id Software
Издател: Bethesda
Излиза: 15 септември 2011 г.
id Software е студио, което не се нуждае от представяне. Компанията, която практически създаде жанра „шутър от първо лице” най-сетне се завръща на пазара. При това беше крайно време, защото Rage е първото мащабно самостоятелно заглавие, което id готви от времето на Doom 3 през 2004 г. Освен това Rage е забележителен с това, че е първата нова оригинална игра на студиото, откакто Quake излезе през 1996 г.
При всичките големи очаквания за Rage, самата концепция не е свръхоригинална, защото става въпрос за поредния постапокалиптичен шутър. Или поне така изглежда на пръв поглед. Защото Rage представлява много по-различен и мащабен проект от всичко, което момчетата от id Software са правили досега. Дизайнът на нивата е разклонен и експанзивен, за разлика от традиционните „коридорни” шутъри от миналото, а превозните средства ще играят много важна роля в света на играта. Rage ще бъде и първата игра, която използва новия id Tech 5 енджин на студиото. Първоначалната демонстрация на възможностите на този софтуер бе направена с помощта на 20 GB текстури, показващи динамичен и променящ се в реално време свят. Ако предвижданията се окажат верни, тази година геймърите у нас ще имат повод да очакват 15 септември с нетърпение!
Bulletstorm
Производител: People Can Fly
Издател: Electronic Arts
Излиза: 22 февруари 2011 г.
Подобно на id Software, полското студио People Can Fly не е правило самостоятелна игра откакто оригиналния шутър Painkiller се появи през 2004 г. Първият знак, че на хоризонта се задава нещо ново дойде през 2008 г., когато EA обяви, че ще издаде игра, продуцирана от Epic Games. През декември 2009 г. студиото People Can Fly регистрира запазената марка Bulletstorm, но все още нямаше никакви подробности относно това какво ще представлява играта.
Дългоочакваният анонс трябваше да дойде на 8 април 2010 г., когато самият Клиф Блезински от Epic обеща да обяви две игри при гостуването си в шоуто Late Night with Jimmy Fallon. В последния момент обаче явяването му бе отложено с няколко дни, тъй като неговото място бе заето от поп-сензацията Джъстин Бийбър. И докато геймърите чакаха тежката дума на Клифи Би, списание Game Informer обяви корицата на майския си брой, на която се мъдреше… новия шутър на People Can Fly Bulletstorm.
Всъщност думата „шутър” рядко е била използвана като по-подходящо определение. Bulletstorm представлява истински фестивал на стрелбата, в който най-простото нещо, което може да направите, е да повалите врага с хедшот. Базирана на комбо система за убиване, която възнаграждава най-оригиналните изпълнения, играта има потенциала да бъде адски забавно приключение. Отсега е ясно, че Bulletstorm няма да има претенции за „Игра на годината”, но феновете на космическите битки и мускулестите мъжаги, които плюят едносрични реплики през ъгълчето на устата си могат отсега да се приготвят.
Или просто да изчакат Duke Nukem Forever.
Duke Nukem Forever
Производител: Gearbox
Издател: 2K games
Излиза: началото на 2011 г.
Едва ли някой е вярвал, че Duke Nukem Forever ще се нареди сред най-очакваните заглавия за 2011 г., но благодарение на усилията на Gearbox Software играта най-сетне изглежда на път към магазините. По време на Firstlook Gaming Convention в Амстердам през октомври миналата година лично Ранди Пичфорд демонстрира за втори път кадри с реален геймплей. А сякаш за да се убедят и най-големите неверници, че играта е съвсем истинска, на посетителите бе дадена възможност да изпробват две нива.
Може ли една игра, независимо колко обещаваща изглежда, да оправдае очакванията след 13-годишно забавяне? Няма ли Duke Nukem Forever да се превърне в нещо като предупреждение за останалите разработчици, което им нашепва, че някои проекти просто не бива да бъдат възкресявани? Кое ще надделее – хайпът или трезвата преценка? Всички тези въпроси всъщност биха били без значение, ако Gearbox успее да представи завършен и интересен продукт, който да носи духа на предишните игри дори и след толкова години. Очакваме як екшън, промишлени количества нецензурно съдържание и цинични реплики. Always bet on Duke!
Portal 2
Производител: Valve
Издател: Valve
Излиза: 22 април 2011 г.
Оригиналната Portal реално представляваше експеримент, базиран на софтуера на група студенти от DigiPen Institute of Technologies, разположен в Редмънд, щата Сиатъл. Играта бе пусната като част от Orаnge Box, защото Valve имаше опасения доколко рентабилна ще се окаже Portal. „Никой от нас не би могъл да предвиди успеха на Portal”, признава Дъг Ломбарди от Valve.
Днес нещата изглеждат доста по-различно. Вдъхновени от положителната реакция на индустрията, шефовете на Valve решиха, че Portal 2 трябва да бъде тяхна собствена и много по-мащабна продукция. По първата игра работеха едва 8 души, докато нейното продължение бе поверено на екип от над 30 експерти, включително и целия някогашен екип на DigiPen, който вече е на работа при Valve. Portal 2 ще бъде мащабен мултиплатформен проект с версии за PC, PS3, XBOX 360 и Mac.
Ако се съди по предварителните впечатления, всички тези инвестиции оправдават очакванията. IGN номинира Portal 2 за „Най-доброто от E3” в категориите за РС, PS3 и XBOX360. Gamespy й даде наградите за „Най-добра игра” и „Най-добър пъзел” на същото шоу, а наскоро Portal 2 отнесе и приза на Spike VGA за „Най-очаквана игра на 2011 г.” До нейното излизане остава още малко така че скоро и ние ще имаме преки наблюдения.
Dead Space 2
Производител: Visceral Games
Издател: Electronic Arts
Излиза: 25 януари 2011 г.
За разлика от предните игри в списъка, Dead Space 2 буквално чука на вратите ни. При това със зловещи звуци, сякаш излизащи изпод закривените нокти на някой некроморф. Това не бива да ни притеснява, защото нашият космически герой Айзък Кларк отново е на линия и готов да се справи с мутиралите същества. Сега Айзък вече не е безличен персонаж, който тича из „Ишимура”, изпълнявайки чужди заповеди. Новият господин Кларк е силна личност, говори непрекъснато, дава наставления и се изживява като истински лидер в борбата.
Конзолните геймъри успяха да видят играта в действие благодарение на демото, което EA пусна в навечерието на Коледа. Веднага направи впечатление добрата графика, мрачната атмосфера и подобрената маневреност на Айзък. Без съмнение най-голямото нововъведение в продължението обаче е включването на мултиплейър режим. В същото време много геймъри се опасяват, че по този начин ще се разводни уникалното сингъл плейър изживяване, което направи оригинала толкова популярен.
Dead Space 2 е своеобразен триумф за РС геймърите, тъй като компютърната версия на играта бе поставяна под въпрос няколко пъти. Важното е, че ЕА и Visceral все пак помислиха и за нас, така че отсега можем да оградим датата 25 януари в календарите си. Ужасът започва тогава!
Автор: Иво Цеков