Монитор: BenQ RL2240H

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

 

Монитор, създаден специално за реалновремеви стратегии? Не ви ли се струва странна идея? Не и за BenQ. Техният 21.5-инчов RL2240H е разработен с помощта на един от отборите на StarCraft 2 в Южна Корея. Чудесно, но какво би могъл да иска един RTS геймър от екрана пред себе си, при положение че всички необходими команди вече са разпределени из мишката и клавиатурата?

Първото нещо, което прави впечатление, е странният избор за цвят. Бяло. При това за монитор, насочен към про-геймъри. Честно казано бих очаквал нещо черно или в стила на Alienware. Но бяло? 

RL2240H е и относително лек. Ако се развълнувате твърде много по време на някой StarCraft 2 мач, спокойно може да го съборите от бюрото си. От друга страна, това ще ви улеснява в случаите, когато искате да го занесете в дома на свой приятел и да се изфукате с непривично белия си RTS монитор.

По отношение на свързаност нещата стоят прилично – DVI, HDMI и VGA. Времето за реакция също е приемливо – 2ms (grey to grey). Но не откриваме никакви вградени колонки. Не, че тези в останалите модели вадят приемлив звук, но поне бихме очаквали присъствието на някакви говорители в монитор, предназначен за геймъри.

За съжаление, RL2240H наистина не впечатлява с нищо особено. На външен вид изглежда евтин. LED подсветката е прекалено светла и заявеният контраст от 1000:1 звучи твърде оптимистично. Не можем да наречем образите нито ярки, нито живи.

Дори специалните RTS опции не впечатляват. Едната е RTS режим, а другата – auto-scalling. Първата представлява най-обикновен профил с предварително зададени яркост, контраст и цветови настройки. Нещо, което всеки би могъл да си настрои и на своя собствен монитор. Чрез auto-scalling обаче може да превключвате от пълен екран на 17-, 19- и 19-инчов широкоекранен изглед. В съвременните игри това би било безсмислено. Евентуално, ако играете на оригиналния StarCraft под резолюция 800 по 600, подобна опция би ви била полезна. Но дали ще преживеете ужасните черни черти отстрани?

В крайна сметка – това е продукт, от който трябва да стоите настрана на всяка цена. Идеята да направиш монитор за RTS геймъри е меко казано безумна и евентуално би се понравила единствено на онези геймъри в Южна Корея, които все още не могат да се откъснат от първия StarCraft. 

 

Автор: Петър Йорданов