Модове: Fallout 3

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 23 фев. 2009

Най-новото RPG на Bethesda се стовари върху нас като 5-мегатонна бомба и ни отвя като ударна вълна – хладилник (с Харисън Форд в него). Каквото и да говорят някои die-hard почитатели на първите две части, поредицата Fallout само печели от новостите, въведени в третото издание. След като някой види Мегатон през нощта, как може да иска всичко да си беше останало в 2D? Но няма да се отплесвам…
Вече вероятно сте изиграли официалното допълнение Operation: Anchorage, което въпреки своята краткост лично мен много ме зарадва. Но човек винаги иска още и тук на помощ както винаги пристигат модърите. Самите Bethesda имат очевидно двойствено отношение към модовете. От една страна, сравнително скоро след премиерата на играта, те пуснаха за download редактора G.E.C.K., който на практика отвърза ръцете на феновете да правят каквото си искат с играта и да творят неофициални разширения на воля. От друга страна обаче, малко са игрите с по-труден начин на инсталиране на модове. За да подкарате каквото и да било, е необходимо да правите разни магарии по файловете на играта, да заменяте нули с единици и всякакви такива простотии. Въпреки тези препятствия, и въпреки скорошната поява на Fallout 3, за него вече има няколко доста качествени модове. Нищо зашеметяващо – за голям проект се изисква доста повече време. Надявам се обаче да намерите нещо интересно в предложената росна китка модификации.

ArchiveInvalidation Invalidated

По принцип, преди да започнете да инсталирате каквото и да било, трябва ръчно да редактирате файла Fallout.ini, и да промените реда bInvalidateOlderFiles от нула на единица. Тази малка програмка ви спестява това усилие и прави работата на модовете възможна. Можете да ползвате нея или да приложите своите 1337 h4xxor умения и сами да разберете как се прави настройката.

Fallout mod manager

Това не е точно модификация, а програмка, която служи като отправна точка за други модове. Подобен на съществуващият такъв за Oblivion, този мениджър едновременно улеснява инсталацията на други модове, така и демонстрира откровения провал на Bethesda да направят джитката по-мод-фендли.

Destroyable Environments Mod

Останките на автомобили с ядрен реактор, разпръснати навсякъде из Вашингтон, дават възможност за прилагането на доста забавни и полезни тактики по време на бой. Гръмнете една и тя ще се взриви в миниатюрен ядрен облак, отнасяйки със себе си всички близкостоящи гадове. Ако успеете да навържете някаква верижна реакция на някой паркинг да речем, дори и гигантските супермутанти Бехемоти нямат никакъв шанс да се измъкнат. Тази модификация разширява тази идея, като превръща още много, много предмети от обкръжаващия ви D.C. в бомби със закъснител. Вече почти всичко, което бихте очаквали да гръмне в реалния свят, гърми и в света на Fallout. Някой противник се крие зад Nuka-Cola машина? Простреляйте машината и се насладете на полета му. По точно, на полета на всичките му крайници в различни посоки. Останали сте без мини? Няма проблем, оставете на земята обикновена fission батерия и когато някой се приближи, пуцайте по нея. Възможностите са неограничени, потенциалът за забавни ситуации – също.

Enclave Commander Mod

Този мод превръща вашите основни противници в играта – организацията Enclave – във ваши първи помощници. С помощта на няколко предмета ще получите пълната подкрепа на иначе недружелюбните солджъри на армията, поставила си за цел да възроди САЩ. Можете например да извикате един от техните специални хеликоптери, който да отстреля всичко живо, мутирало и/или тенекиено на дадена позиция. Ако нямате нужда от огневи съпорт, можете да се качите на хеликоптера и да отлетите до някой от основните градове в играта. Знам, че можете просто да използвате fast travel, но самата идея, че пристигате със собствения си вертолет, е твърде добра, за да бъде подмината. Можете да управлявате отряд от четири войника, които да се мотаят с вас и от време на време да гръмнат по нещо. С малка команда в конзолата на играта можете да промените бойците на Enclave с войници от Brotherhood of Steel, Outcast Brotherhood или дори китайци. Този мод хвана окото дори на разработчиците от Bethesda, които също му дадоха два палеца нагоре.

Rideable Creatures

Дали тази модификация ще ви се стори добра идея, или просто ще засили усещането, че играете Oblivion с пушки, оставям сами да решите. Тя ви дава контрол над специален подбор от ездитни животни, с които да обикаляте пустошта. Забравете обаче за скучни неща като коне – те са станали на салами много години преди 2277. Става въпрос за неща като Centaur и Ant Queen, които ще са гордост за всеки притежател на обор. Отново, fast travel си остава като вариант, но кой не би предпочел да се вглъби в атмосферата на Fallout, като яхне към залеза някой зъбат и подчертано непухкав Yao Guai?

Weapon Mod Kits

Тази модификация доразвива сравнително постната система за сглобяване на предмети, присъстваща в оригинална. Тук ще можете да модифицирате всяко оръжие от клас small arms, като му добавите различни приспособления като лазерен мерник, заглушител или уголемен пълнител. Засега предметите и подобренията за тях са сравнително ограничени, но идеята си заслужава и определено има поле за развитие. Особено като се вземе предвид титаничното количество непотребни боклуци, които се въргалят из развалините на D.C.

Nuclear Winter

Вземайки идея и текстури от Operation: Anchorage, този мод ни показва какво щеше да стане, ако светът на Fallout се намираше в период на ядрена зима – хипотетична глобална зима, която настъпва след взривяването на няколко хиляди атомни бомби. Тя не е част от канона на Fallout серията, защото играта пародира 50-те години на двадесетия век, а тогава учените не са знаели за такава възможна последица от ядрените оръжия. Да се надяваме никога да не решат да проверят теорията си на практика. Освен заснежените поля на Вашингтон, друго не е променяно, но поне за малко ще се откъснете от сивотата, заляла цялата зона.

Автор: Пламен Димитров