Контролер: Novint Falcon

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 23 авг. 2010

„Контролер” безспорно е актуалната дума в гейм индустрията тази година. Но докато Sony и Microsoft се надпреварват – и надхитрят – с техните продукти, които чакаме наесен, сега ще ви представим нещо съвсем различно. Ако подобно на нас сте хардкор геймъри, които се мръщят на поредната „кежуъл” игра, единствената цел на която е да размахвате ръце в разни посоки, симулирайки физически упражнения, това предложение може да ви бъде интересно. Запознайте се с Novint Falcon!

Безжичните контролери с вибрация са добре познати на конзолните геймъри, но тук става въпрос за РС джаджа с USB свързване, която ще придаде така желаната доза реализъм и емоция, когато играете на любимия си шутър от първо лице. В основата на Novint Falcon е вибрацията – но не просто стандартното движение, с което сме свикнали както от конзолния контролер, така и от мобилния телефон, а много по-реалистично усещане, което се адаптира към всеки един момент от геймплея. Контролерът е изграден от сензори, които отчитат положението на уреда и изпращат информация към миниатюрни моторчета, отговарящи за вибрацията и тежестта. Скоростта на тези моторчета се ъпдейтва цели 1000 пъти за една секунда, което придава напълно реалистично усещане за захват Използвайки контролера-пистолет, всеки един добър шутър от първо лице сякаш се превръща в напълно различна игра.

Освен че пистолетът в ръката ви изглежда много по-добре, отколкото мишка и клавиатура

вибрацията и усещането са съобразени с вида оръжие, което ползвате. След първите няколко изстрела с виртуалния си пистолет със сигурност ще се кефите на усещането за тежест и откат, което получавате. Когато обаче се сдобиете с картечен пистолет например, разликата веднага става осезаема, защото контролерът вече подскача в ръцете ви и лесно ще забележете по-неточния мерник. Ако стреляте в играта с помпа – а всеки истински шутър от първо лице задължително ще ви предложи такава в един или друг момент – силата на вибрацията и отката отново се променят. Но Novint Falcon не е само пистолет. Усещането за реалистична тежест се проявява не само когато стреляте, но и когато вдигнете някакъв виртуален предмет. Така например, ако в играта се наложи да преместите варел, тежестта, която се упражнява от ръкохватката е много по-осезаема, отколкото ако вдигате дърво.

По сходен начин, ако героят ви се придвижва във вода, усещането е много по-плавно, отколкото ако приключенията ви заведат в непроходимо блато, да речем. В това отношение една игра като Half-Life 2 се превръща в страхотно изживяване, тъй като разнообразният дизайн на нивата ви позволява да изпитате най-различни усещания. Естествено, може да изпробвате и контролера в един хубав рейсър – тогава пък разликата е в това дали карате по писта или по някакъв разбит път. Опциите позволяват да настройвате Novint Falcon по много прецизен начин. Може да елиминирате изцяло вибрациите, така че да го ползвате само като пистолет в ръката. Ако играете в мултиплейър, тази опция може да е по-удачна, защото в хаоса на битката отката при стрелба може не само да ви подразни, но и да ви струва победата.

Алтернативно може да нагласите усещането да се проявява само за определен тип оръжие. Разбира се, шутърите не са единственият тип игри, в които може да ползвате този оригинален контролер. Той се поддържа и от поредицата Tiger Woods PGA, където може да го люлеете досущ като голф стик. Естествено е обаче да предпочетете да се вживявате като боец именно в шутъри. Novint Falcon е съвместим с Left 4 Dead, Gothic 3, Need for Speed: ProStreet, Portal, Battlefield 2 и още много игри, чиито брой непрекъснато нараства. За някои заглавия като F.E.A.R, Doom 3 и Crysis пък съществуват модове, които им дават съвместимост с джаджата.

Безспорно Novint Falcon е един интересен контролер

който ще ви даде доза разнообразие от стандартната конфигурация за управление. Трябва обаче да знаете, че привикването към него не е лесно и това дали ще го използвате сериозно зависи от това доколко сте склонни да отделите време и усилия, за да го овладеете.

При все че придава реализъм, откатът и чувството за тежест при различните оръжия също правят играта по-предизвикателна, особено като се има предвид, че противниците ви масово са въоръжени с „послушни” мишки. Но ако сте готови да приемете реализма с всичките му страни, както плюсове, така и минуси, и имате малко излишни пари, това определено си заслужава.

Автор: Филип Станиславов