
„Феновете имат право да бъдат скептични“, признава творческият директор на WB Montreal Ерик Холмс. Откровената му реплика е в отговор на въпроса какво смята за притесненията, изказани от мнозина, че Batman: Arkham Origins няма да е в състояние да достигне високо вдигнатата летва от Rocksteady.
Холмс разбира тази гледна точка, но е уверен, че студиото му е избрало правилната стратегия – подражанието.
„Опитваме се, да не изневеряваме на използваната формула. Уважаваме труда на Rocksteady и най-лошото нещо, което бихме могли да направим е да се опитаме да изобретим наново топлата вода“, казва Холмс. „Искаме да използваме същите неща, които хората обичаха в предните две игри и да добавим нещо ново отгоре, а не да заместваме и преправяме“.
Марк Пачини обаче е на друго мнение
Той е шефът на проекта на Armature Studios, който се труди по „другия“ Batman – портативната версия Arkahm Origins – Blackgate. Създадено преди 5 години от ветерани от небезизвестното Retro Studios, Armature досега не попадаше често в светлината на прожекторите. Както Batman: Arkham Asylum, така и Batman: Arkham City използваха доста елементи от култовата Metroid Prime, която пък е създадена именно от Retro. PS Vita/3DS играта ще бъде първото голямо издание на Armature и с него студиото трябва да докаже качествата си. Ето защо ако подходът на WB Montreal е да емулира направеното от Rocksteady, то Armature ще се опита да внесе изцяло собствен почерк.
Origins и Blackgate са напълно противоположни във всяко едно отношение като се започне от фундаменталния дизайн. Една от основните характеристики на Origins е комплексната система от ъпгрейди и умения, която ще бъде разширена многократно спрямо предните Arkham игри. Колкото по-добре се представят играчите в битките, толкова повече ХР точки ще печелят и ще могат да си купуват нови ъпгрейд. „В град, в който се шири престъпността ХР системата ще кара геймърите да се връщат отново и отново към задачите. Това е грайнд, но в положителен аспект“, обяснява Холмс.
На свой ред Blackgate няма нито ХР точки, нито качване на нива. Пачини специално отбелязва, че не иска геймърите да бъдат затормозени с грайнд. Той предпочита играчите да откриват сами ъпгрейдите и скоростта на играта да се диктува от изследването на картите. Този подход позволява максимална гъвкавост, защото дори редът, по който се сражавате с босовете може да се избира от играчите.
Повече, повече, повече
Действието в Batman: Arkham Origins се развива в един дигитален Готъм, който е два пъти по-голям от този в Arkham City. По подразбиране това е игра на „повече“ – по-голяма карта, повече врагове, повече странични мисии. Един аспект, който обаче не попада в тази категория са джаджите. „В предишните игри имаше прекалено много джаджи, а някои геймъри минаха през цялата история без дори да ползват някои от тях“, припомня Холмс. Затова този път екипът му ще намали техния брой. Вместо това джаджите ще бъдат със съвсем конкретно употреба и играта ще ни учи кога и как да ги използваме.
„Не мисля, че Arkham City беше прекалено раздута или че разсейваше играчите прекалено. Опитваме се да поддържаме същото ниво. Освен ако не считате, че Arkham City е твърде разпокъсана, не би трябвало да имате проблем с Origins“, категоричен е Холмс.
„Появата на двете игри дава възможности за всички“, убеден е Пачини. „Blackgate е напълно оригинална игра, построена на базата на принципите на Metroid и Castlevania“. Човекът-прилеп в Blackgate не можеда скача, движи се бавно, а ударите му определено имат тежест. Бойната система е базирана на конзолната версия, но с някои модификации заради 2D средата. Действието ще е по-бавно от повечето 2D игри, но динамичната камера придава усещане за обем и перспектива.
Приятели и врагове
„Arkham Origins разказва най-важната история на първите срещи на Batman с The Joker и начина, по който се оформят техните отношения. Правим история, която е изключително важна за поредицата и е вдъхновена от комиксите. Лично аз бих се възпротивил, ако трябваше да вкараме неканоничен сюжет“, категоричен е Холмс. В това отношение приемствеността между Origins и Blackgate е пълна – историята в портативната версия започва няколко месеца по-късно като в същото време тя е напълно самостоятелна и не нужно да сте играли едната игра, за да разберете другата.
Именно заради тези особености Warner Bros. Interactive счита, че двата Batman проекта могат да имат една и съща премиерна дата. „Наистина не гледам на двете игри като конкуренти“, казва Пачини. „Ако харесате Origins, купете си и портативната версия. Или пък ако харесате Blackgate, но не сте играли конзолната игра, направете го“. И Пачини, и Холмс не пестят похвалите си към Rocksteady. „Те направиха Batman отново актуален в гейминга. Те направиха не само две страхотни Batman игри, те направиха две страхотни игри по принцип“. Ще станат ли Batman: Arkham Origins и Batman: Arkham Origins Blackgate също две страхотни игри? WB Montreal и Armature Studios залагат на противоположен подход, но целта им определено е еднаква.
Автор: Polygon, превод и редакция Иво Цеков