Интервю: Guild Wars 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 13 сеп. 2009

Веднага след анонса си Guild Wars 2 се превърна в еднa от най-очакваните MMO-игри въобще. При това не само защото ArenaNet потвърдиха, че отново няма да изискват от играчите заплащане на месечни такси. Ако нямате търпение да научите повече за историята във втората част, за това как точно се е променила Тирия 250 години по-късно и каква е ролята на драконите в Guild Wars 2, вижте какво има да каже по тези въпроси Джеф Груб – дизайнер на света и сценарист на този наистина амбициозен проект.

По материали от Kill Ten Rats.

Възнамерявате ли с втората част да разплетете още части от тайните в първия Guild Wars като например мистериозното NPC на име Балтек (Bahltek), все още неразшифрования банер на Асуран или пък т.нар. Giganticus Lupicus?

Джеф Груб – Накратко, да.  Това е същият свят, така че ще използваме отново неговата история и всичко, свързано с нея. С развитието на сюжета ще разплитаме и отделни мистерии. И за да ви подразня, поне едно от нещата, за които питате, ще бъде обяснено по-подробно в Guild Wars 2.

От трейлъра си личи, че фокусът в историята ще падне върху обединението на расите и появата на древния дракон Зайтан (Zhaitan). Останалите крилати същества са споменати накратко. Означава ли това, че сюжетът в Guild Wars 2 ще ни разказва единствено за Зайтан и Ор (Orr) или ще се срещнем и с останалите древни дракони? 

Джеф Груб – Основният злодей в Guild Wars 2 ще бъде Зайтан, но влиянието на останалите дракони се усеща навсякъде из Тирия. Последователите на Джормаг (Jormag) могат да бъдат открити сред народа Норн (Norn). Отпечатъкът на Кралкаторик (Kralkatorrik) е най-виден в обитаваната от чар (charr) Аскалон (Ascalon). А слугите на Примордус (Primordus) продължават да заливат земята. Историята в Guild Wars 2 обаче ще ни отведе в Ор и Градът на боговете – леговището на Зайтан.

Защо древните дракони се събуждат чак сега, при това почти наведнъж?

Джеф Груб – Под „почти” вероятно имате предвид „по веднъж на всеки 50 години през последните 250”. За хората това е един цял живот, но за историята на света – кратък миг. Драконите са първородни сили, които стават все по-нетърпеливи и решават да излеят силите и гнева си върху света.

Защо обаче се събуждат? Няма да ви кажем. Сигурно е само едно – гладни са!

Хората в света на Guild Wars са доста интересна раса, чийто произход все още не е разкрит напълно. Това, което знаем за тях до момента е, че те се появяват за първи път в Канта (Cantha) – Империята на Дракона, както и че т.нар. човешки богове са изключително важни за цялата история, развита в първия Guild Wars. Сега, със събуждането на древните дракони и чезненето на човешката раса, боговете имат все по-малка роля в света на Тирия (Tyria). Кой или какво е създало хората и откъде водят своето начало? Защо останалите раси нямат желанието да зачитат човешките богове, които по начало са „създали” Тирия такава, каквато я познаваме днес?

Джеф Груб – Тепърва предстои да разкрием цялата история за произхода на хората. Те са пристигнали в Тирия (континента), малко след като се появяват за първи път в Тирия (света). По всичко личи, че са дошли от юг, така че тяхната първородна земя може би се намира отвъд Елона (Elona) и Канта. Твърдението, че светът е създаден от човешките богове, се посреща със смесени чувства от останалите раси. Според чар това е теологическа пропаганда (а човешките богове не са истински богове – просто по-мощни същества, които някога са били смъртни). Асура (asura) пък са готови да приемат идеята за богове, които са механизъм във Вечната Химия (Eternal Alchemy). Норн (Norn) също биха могли да приемат, че съществуват висши божества, стига те да наподобяват собствените им животински духове. Силвари (sylvari) пък са на мнението, че съществуването на въпросните богове не е доказано, тъй като те все още не са се явили лично пред тях.

Кой се появява пръв в света на Тирия – древните дракони или човешките богове (сегашният или предишният пантеон)? Имали ли са някакви отношения помежду си, особено като имаме предвид, че боговете са създали Глинт (Glint) – дракон, пастир на техните създания?

Джеф Груб  – Както вече казахме, драконите винаги са били на този свят. Боговете предхождат хората, но не с твърде много време. Онова, което знаем за Глинт, идва от самата нея. Истината, разбира се, може да е съвсем друга. Тя обаче си има своите мотиви за думите си.

Поредицата от куестове, свързани с Керш (Kerrsh) в Eye of the North (която завършва със задачата Пътят към Откровенията – The Path to Revelations), продължава да предизвиква разгорещени дебати във формите, посветени на историята на света. Защо проявленията на човешките богове имат драконови форми? Може ли закодираното съобщение на боговете да бъде обяснено в Guild Wars 2?

Джеф Груб  – Драконите са мощ, а проявленията отразяват естеството на силите, които човешките богове са придобили. И Централната трансферна стая (Central Transfer Chamber) на асурите, и Градът на Арах (City of Arah) са били построени върху земи на истинска мощ, които се оказали директно над Древните дракони.

Възможно е закодираното съобщение да се отнася до драконите – „несъбуждаща се земя” вероятно е кралството на Ор и отговора на въпроса за произхода на тези крилати същества да се крие именно там.

Джуджетата също представляват интерес, тъй като според трейлъра са имали свои легенди за Зайтан. Предвид факта, че имат легенди и за Великия Унищожител (Great Destroyer), можем да предположим, че знаят много повече неща за древните дракони, отколкото станалите раси. През коя година са създадени джуджетата и какви легенди имат за Зайтан?

Джеф Груб – Като една от древните раси, джуджетата знаят много повече за Промордус, неговият слуга Великия Унищожител и самите дракони. Едва малка част от познанието им е записано в книги като Томът на Рубикон (Tome of Rubicon). Но то битува и на други места.

Мурсат (Mursaat) е сред любимите раси на играчите, въпреки че именно те са виновни за гибелта им. Какво може да ни кажете за малкото мурсати, които са останали след Eye of the North? Какво са правили през последните 250 години? Ще се появят ли в Guild Wars 2 или играчите ще трябва да създават още събития от типа на Mursaat Rally, което Quintus Antonius проведе на 14 април 2007, за да ви убеди да включите мурсатите в Eye of the North?

Джеф Груб  – Мурсат са любима раса и на ArenaNet, много от дизайнерите са им големи фенове (затова се появиха и в бонус пакетите с мисии). Тяхната съдба тепърва предстои да бъде разгадана, затова продължавайте със събития като Mursaat Rallies.

Автор: Владимир Тодоров