Интервю: Хановете

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 20 апр. 2010

Би ли се представил за нашите читатели?

– Казвам се Петко Стоянов и съм гейм продуцент на „Хановете”.

Вероятно все още има хора, които не са се присъединили към света на „Хановете”. Би ли разказал на кратко какви са основни плюсове на тази страхотна браузър стратегия?

– Геймплеят на „Хановете” е изключително разнообразен. Има многобройни фактори, които влияят на геймплея, както и множество различни начини на развитие и стратегии. Всяка раса разполага със специфични бонуси – например определен ресурс се добива повече или пък някой тип армия е по-евтина. Руснаците да речем имат обсадна кула, която дава бонус към всичките им обсадни съоръжения и по този начин разрушават доста по-лесно сгради. Японците пък, за разлика от другите раси, нямат боен бонус към определен тип армия. Те обаче могат да взимат пленници, които да се присъединяват към армията на съответния играч.

И разбира се – няма как да пропуснем и специалните единици на всяка раса, които до голяма степен предопределят каква трябва да е стратегията в по-късен етап от играта.

– Това разнообразие от геймплей елементи би ли могло да затрудни новите играчи?

– Не, расите са доста добре балансирани и още при техния избор играчите могат да видят какви са предимствата им и да преценят какъв тип игра предпочитат. Ако искат например агресивна раса, имат възможност да се спрат над монголците, тъй като те са по-бързи по време на походите. Освен това най-голямата разлика при расите идва в по-късен етап от играта. Междувременно играчите разполагат с достатъчно време, за да се ориентират в геймплея на „Хановете” и да свикнат с основите плюсове и минуси на расата си.

– А какво представлява късния етап от игра на „Хановете”?

– Условно може да се каже, че това е моментът, в който играчите са много добре развити, имат повече от един завзет замък и правят т.нар. „лимитни битки”. Т.е. достигнали са максималната популация и започват да водят сражения с много големи армии. Тук вече наистина има значение каква точно е конкретната раса и как ще се използва.

Що се отнася до предишните етапи на играта – първият е общо взето начално развитие. Един т.нар. мирен период от 1-2 дена, в който играчите строят мини, разглеждат замъка си и събират армия. Следва междинния, в който започвате да се биете със съседите си, да крадете от тях и т.н. С други думи – борба за надмощие в района, в който се намирате.

По всичко личи, че битките са един от ключовите елементи в играта. Колко важна е координацията на армията в тях?

Различното позициониране на отделните видове единици съответно дава различен резултат. Т.е. не е важно само и единствено колко голяма е армията ти или колко балансирана е тя откъм различни типове единици. От съществено значение е и в каква формация ще я разположиш на бойното поле и разбира се – дали си я съобразил с тази на врага. Онези от вас пък, които искат да експериментират с различни варианти, могат да го правят на спокойствие в нашия боен симулатор, преди да влязат в по-голямо сражение.

– От колко време съществува „Хановете”?

– Вече близо четири години и половина.

– Как се е развила в този период?

В началото играта беше доста по-опростена – без бойни формации, с много проста система за битки, с много по-малко раси, сгради, умения и т.н. С времето обаче е развивана в две посоки. На първо място – чисто визуално като дизайн и навигация. В момента играчите много по-лесно могат да се ориентират какво се случва. Същевременно – геймплеят е постоянно обогатяван. С всяка нова версия на играта се стараем да я разнообразим, без да я усложняваме излишно. С последната версия от декември месец миналата година например добавихме лагери. Т.е. ако има съперник, който искате да нападнете, но пътя до него е дълъг, съответно може да пратите армията си на лагер близо около него и да го атакувате от там.  Отново с последната версия добавихме и нови раси в лицето на монголци и японци, които са коренно различни от всички съществуващи до момента. Както вече стана дума – монголците например са изключително агресивни и бързи, могат да крадат повече ресурси, дори и от скривалището.

– Какво можем да очакваме към ъпдейти и подобрения за в бъдеще?

През тази есен планираме нов ъпдейт, чието съдържание все още не е напълно изяснено, но едно от нещата, които обмисляме да въведем, са куестове за клановете. Те са свързани с още едно от нововъведенията в „Хановете” – т.нар. призрачни замъци. Това са административни сгради, разпръснати из картата и принадлежащи на Призрачния хан, като целта на клановете е да ги превземат и задържат възможно най-много време. В следващата версия ще има точно такъв куест – например да завземат 10 от тези призрачни замъци.

– Обмисляме и развитие на самия герой. В момента той има множество умения, но не присъства в битката, което може и да се промени в близкото бъдеще. Очаква се и промяна и в самия Призрачен Хан. На този етап неговите замъци са с огромна армия и са много добре развити. Съответно могат да бъдат атакувани чак в по-късен момент в играта. Скоро обаче ще включим различни нива на развитие – т.е. ще има призрачни замъци, които ще могат да бъдат нападани и в по-ранен стадий от геймплея, но разбира се – ще дават и по-малко точки за клановете. В момента клановата игра започва по-активно в средата на рунда, ние обаче ще се опитаме да я измесим и в началото.

– „Хановете” разбира се е безплатна, но какви са предимствата на VIP потребителите?

– По принцип играта е балансирана, тя е направена така, че онези играчи, които не си плащат, да могат да играят напълно пълноценно и да се възползват от всички геймплей елементи. Платените опции са свързани по-скоро с някои улеснения като варианти за малко по-бързо развитие – например веднъж на ден могат да закупят добива на мините за 10 часа. Също така VIP потребителите могат да строят три сгради наведнъж, докато останалите играчи – по една. Те разполагат и с меню, което им показва оборките около тях – остатъците от битка, които може да взима един играч. Не на последно място – VIP потребителите могат да виждат и кой играч е онлайн в момента – ако решат да го атакуват и той е офлайн, шансовете им за успех са много по-големи. Разбира се – това са само една част от платените опции.

– Има ли нещо, което искате да добавите за финал към играчите, които тепърва ще се присъединят към играта?

– Мога само да добавя, че няма да сбъркат, ако дойдат в света на „Хановете”, тъй като играта е много интересна, изключително разнообразна и наистина динамична – постоянно се развива и обогатява с ново съдържание. Същевременно – тя е достъпна за новите играчи. Тук те могат да намерят и доста приятели – регистрираните потребители са няколко милиона по целия свят, а активните– стотици хиляди души. Дори имахме един случай на хора, които, играейки „Хановете”, се запознаха и ожениха. С други думи – около играта се е събрала една изключително добра общност.

– Благодаря ти за отделеното време, желая ви успех.

Автор: Владимир Тодоров