
Обещанието си е обещание и вече можем да представим на вашето внимание втория епизод на нашата видео поредица Feature, в който продължаваме похода си из еволюцията на РС гейм графиката от 1990 година насам. В периода, който разглеждаме този път, изживяхме прехода от DirectX 7 към DirectX 9, междувременно излезе Windows XP, а шутърите по втората световна се родиха и стигнаха своя апогей. Aliens versus Predator 2 и Clive Barker’s Undying ни припомниха що е страх, Serious Sam създаде поджанр, а Unreal Tournament се опита да се завърне на трона на мултиплейър шутърите, но не успя да измести вече залепналите там Counter-Strike и Battlefield 1942. Приятно гледане!
„Ама аз за пръв път го виждам това, какво е то?“
Преинсталирахме, поцъкахме (даже в мрежа) и събрахме за вас кадри от малко над 100 шутъра от първо лице, които според нас са допринесли за еволюцията на графиката при РС игрите. Това е втората от четири части на тази своеобразна поредица, в която покриваме периода 2000 – 2003 година. Подведохме ви, съвсем без да искаме миналия път, като обещахме втората част да покрива и 2004 година. През изминалата седмица обаче установихме, че има твърде много заглавия, които не искаме да пропуснем, дори това да означава да направим „еволюцията“ по-малко осезаема. Този, както и предният епизод на Feature вече са оборудвани с YouTube анотации, т.е. вече си пише и коя е показваната игра.
Следващия път ще обходим един от най-силните по отношение на визуално развитие периоди от гейм-историята – 2004 до 2007. До тогава – кажете ни, колко от игрите в втората част на настоящата видео поредица сте играли? Какви мили/забавни/страшни спомени имате от тях?
Автор: Диян Каролев