Radeon HD5670 използва новия Redwood чип от фамилията Evergreen. Също както Cypress/Juniper (HD5800/HD5700), така и Redwood се произвежда чрез 40nm технология от TSMC (Taiwan Semiconductor Manufacturing Company). Чиповете от HD5600 серията (Redwood) се позиционират в долната част на средния клас и съдържат горе-долу наполовина по-малко изчислителни блокове в сравнение с Juniper (и съответно ¼ в сравнение с върховите Cypress): 80 Shader процесора (изпълняващи по 5 инструкции всеки), 20 текстуриращи модула и 8 финализиращи (ROP) модула. Широчината на канала за достъп до паметта обаче остава 128-bit (единствено Cypress са с 256-bit). При HD5670 няма дезактивирани изчислителни групи и се използват „пълни Redwood” чипове. Те са изградени от 627 милиона транзистора, заемащи около 104 кв. мм площ. Препоръчаните тактови честоти при HD5670 са следните: 775 MHz за чипа и 1000 MHz/4000 на GDDR5 паметта. Консумацията на HD5670 е 61W (14W при липса на натоварване) и референтният дизайн е с еднослотов охладител (всички по-големи видеоускорители на AMD са с двуслотови), но безвентилаторно охлаждане може да се очаква чак при още по-малките Evergreen чипове, предназначени за ниския клас.
При Redwood се запазват повечето от архитектурните нововъведения на Evergreen фамилията: поддръжка на DirectX11 (което включва използваем Tesselation режим и DirectCompute; DX11 се предлага заедно с Windows 7, а има и версия за Windows Vista), HDMI/DisplayPort с вграден звуков контролер с поддръжка на Dolby TrueHD и DTS-HD Master Audio (за компресиран без загуба на качество звук, до 7+1 канален 192kHz/32bit – от Blu-ray дискове или съответните файлове).
От функциите на Evergreen при Redwood липсва хардуерната поддръжка за изчисления с плаваща запетая с двойна точност (това се използва най-вече в извън игрите – в приложения за научни симулации и др.), а броят на поддържаните монитори в Eyefinity режим е ограничен от шест на четири – до 4 видеоизхода/монитора се обединяват в един „логически” (с ориентация „портрет” или „пейзаж”), но всички изходи трябва да са с една и съща разделителна способност. Може да се използват различни разделителни способности, но тогава всеки изход е отделен (т.е. работи се в нормален многомониторен режим и приложения за „цял екран” като филми и игри няма да заемат повече от един монитор). За съжаление повечето видеоплатки ще са оборудвани само с 3 видеоизхода, както е при референтния дизайн.
Производителността на HD5670 е сходна с тази на GeForce 9800GT и много по-висока от GT240. Освен поддръжката на DirectX11 съществено предимство на всички Radeon HD5000 продукти е малката консумация на енергия и съответно по-ниските температури (възможност за overclock) и по-тихата работа. Предимствата на GeForce са само сред второстепенните функции като поддръжката на очила за триизмерни изображения (изискващи 120Hz монитор). В зависимост от предпочитанията си (и наличните монитори/телевизори) потребителите ще преценяват дали тази функция е по-полезна от тримониторната работа в Eyefinity режим и по-доброто HDMI/DisplayPort решение при Radeon.
Sapphire Radeon HD5670 използва леко променен спрямо референтния дизайн на ATI – охладителят е двуслотов, а VGA изходът е заменен с HDMI. Използват препоръчителните честоти, определени от ATI за Radeon HD5670 – чип Redwood на 775MHz и памет на 1000MHz/4000. Паметта е 1GB от тип GDDR5, а използваните чипове са произведени от Hynix. Платката е с един DVI-I изход (dual-link DVI до 2560х1600 + VGA до 2048х1536) с HDCP поддръжка, един HDMI 1.3 (до 1920х1200) и един DisplayPort (до 2560х1600). HDMI изходът може да се ползва с HDMI-към-DVI адаптор за включване на втори DVI-D монитор. Общият брой едновременно управляеми монитори е три (независимо дали в многомониторен режим или в един общ „логически” Eyefinity изход). Както всички HD5670 и продуктът на Sapphire има два CrossFire конектора за верижно свързване на две, три или четири видеоплатки и освен PCIe x16 слота няма нужда от допълнителни 6-изводни конектори за захранване. Платката заедно с охладителя заема пространството не само над своя, а и над съседния PCI/e слот (за разлика от референтния дизайн) и е дълга 17 см.
Комплектацията включва един преходник DVI-към-VGA (твърд) и един кабел преходник HDMI-към-DVI (тъй като HDMI куплунгите нямат винтове за разлика от DVI и VGA – използването на кабел вместо твърд преходник е много по-удобно, а освен това по този начин има достатъчно място за включване на кабели и в съседните изходи). Документацията е незадоволителна и може да се счита, че въобще липсва – състои се от аскетична брошура в стил „поставете платката и заредете драйвер от CD-то”, но освен това е предназначена за съвсем различна платка, която е с VGA и HD/TV-Out изходи (т.е. от HD4000 фамилията).
Производителност | 1,5/6 | Като продукт от среден клас HD5670 е много далеч от HD5800, GeForce GTX, както и от двучиповите HD5900, HD4800X2 и GTX295 |
Производителност в класа 100-200 лв. |
6/6 | HD5670 изпреварва значително GeForce GT240 и е близко до GeForce 9800GT |
Функционалност | 5,5/6 | + DirectX 11 поддръжка + ускоренa H.264 и VC-1 декомпресия – няма ускорена ASP/DivX декомпресия + възможност за HDMI/DisplayPort със звук и картина, включително Dolby TrueHD и DTS-HD Master Audio + възможност за работа с три монитора |
Уникалност / Специфични свойства | 0,5/6 | + HDMI изход |
Оползотворяване на елементите | 5,5/6 | + DVI-към-VGA преходник + HDMI-към-DVI (кабел) – един от видеоизходите не е достъпен |
PCmania mark | 5/6 |
Автор: Стоян Спахиев