Gigabyte GeForce 8800GTS 512MB е с 320MB и 640MB памет (по-малка консумация, VP2 PureVideo HD хардуерен модул за декомпресия на видео съдържание, вградени видеоизходи, PCIe2.0 поддръжка, увеличен брой текстуриращи модули).
Платките се захранват чрез един допълнителен 6-изводен PCIe куплунг, имат един SLI конектор за най-много двуплаткова работа и вентилаторът им заема пространството над съседния PCI/e слот. Броят Stream процесори при GTS-512MB е 128 (при 8800GT 16 от тях са изключени), блоковете за текстурни адреси и филтриране са по 64, а финализиращите блокове са 16, каналът за достъп до графичната памет е с обща ширина 256-bit. Тактовите честоти на GPU модулите са по-високи дори от тези на GF8800Ultra и съответно GTS-512M изостава от Ultra единствено по отношение на финализиращите блокове и пропускателната способност на паметта. Производителността на GF8800GTS 512MB е по-висока от GF8800GTX (който е по-скъп) като в някои случаи настига и GF8800Ultra.
Gigabyte GF8800GTS 512МВ работи на препоръчителните тактови честоти – 970MHz/1940DDR на паметта, 1625MHz на Shader блоковете и 650MHz на останалите части на GPU-то. Платката предоставя два двуканални DVI-I изхода (до 2560х1600 цифров или до 2048х1536 аналогов сигнал) и HD/TV-Out изход. В окомплектовката са включени два DVI-към-VGA преходника, S-Video и компонентен/композитен TV-Out кабел, един преходник от два 4-изводни Molex конектора към 6-изводен PCIe конектор за захранване на видео платката, DVD с играта Neverwinter Nights 2 и относително подробна документация.
Автор: Александър Бойчев