Аркада: Dragon And Dracula

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Преди 9000 хиляди години имах шанса да науча езика на северните ни съседи. Никога не съм си мислил, че ще ми потрябва до днес, когато съзрях името на тук ревюираното заглавие. Разбираш ли, скъпи читателю – на румънски Дракул е дявол или демон и в общи линии не можеш да направиш и пет метра по улиците на Букурещ без да го чуеш от някъде. Но през средновековието думата е била със значението и на дракон. Дотук с историята на лексиката на съседите.

Dragon And Dracula е безсрамен порт на Ghost&Ghouls – една от най-трудните, най-зарибяващите и т.н. най-най игри, създадени в края на 80-те и портнати на де що има 8-, 16- и 32-битови конзоли. Ти си малко сладко драконче с идиотски напулени очички и тресящ се шкембак… в общи линии кръстоска между краставица с зъби и опашка, Марлон Брандо и огнехвъргачка. Трябва да надцакаш великия вампир Дракула и да му светнеш ъндедската душица. Трудна задачка, защото по пътя трябва да пребориш поне 9000 (глас от публиката: айде пак това меме!) зомбита, скачайки им на главите в типично Супер-Мариовски стил.

Докато жизнерадостно подскачаш, за да стовариш тристакилограмовото си драконово туловище върху мирно крачещите зомбита, прилепи и рицарчета, кльопаш разни работи. Или поне със сигурност влизат в устата ти. Не знам за чий драконите имат нужда от златни парички в храносмилателната си система, но на този му помагат да расте. Стане ли голям, му порастват по-дълги крила, зъби и… там, каквото имат драконите между краката и им е зелено. Трансформацията, освен визуално подобрение на геройчето, има и съвсем практична страна – позволява ти да летиш и да плюеш огън по враговете.

Dragon And Dracula е забавна, шаренка и не натрапваща сетивата ти. Управлението е малко дървено, но при всичките платформи, които трябва да преодолееш, предпочитам да е такова, вместо да умирам при всеки зле преценен скок. Драконът с меко казано идиотската си визия пък предоставя доволно количество кикот… а и отваря няколко теории за произхода на логото на HeroCraft.

 

Автор: Георги Панайотов