Иди на:  
търсене   регистрация   чат   помощ   правила   влизане в сайта
Автор Съобщение

Горд Пролетарий
Аватар
Регистриран на:
22 Фев 2012 13:46
Мнения: 6265
В момента играе: Serious Sam
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера)
Публикувано на: 24 Мар 2020 15:06


Half-Life 1 е революция. Half-Life 2 е еволюция, но революционния компонент отсъстваше.

___________________________________
¯\_(ツ)_/ ¯


Профил Skype

Аватар
Регистриран на:
10 Май 2004 11:40
Мнения: 5067
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера)
Публикувано на: 24 Мар 2020 17:48


Абе халф лайф 1 според мен не показа нищо ново. Кое му е толкоз револиционното което го е нямало в друга игра?

___________________________________
Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.


Профил

Аватар
Регистриран на:
13 Юни 2008 18:10
Мнения: 1866
В момента играе: RL - worst game ever.
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера)
Публикувано на: 24 Мар 2020 17:58


@Сентри
За Dark Forces/Jedi Knight не знам, тях съм ги играл пиратски от разни РИП-ове които нямаха кътсцени, за да са по-малки и да се събират на диск. Един вид не съм имал пълното изживяване. Но със сигурност, поне за мен, каквото е било моето пътуване в гейминга, Half Life беше първия шутър който ми приличаше на екшън филм, със смислен сценарии, със смислени сцени, а не просто поредица от арени.

@Императора
Примера с кака Лара който дадох е анти-физика. Half Life 2 предостави взаимоотношения между предмети в игра, които имаха истинска логика, а не измислена гейм логика, от типа на куест игрите - използвай чук за да счупиш прозореца, но не може с камък, не може с брадва, не може с дърво. Само с чук. Физиката в HL2 беше интуитивна, за разлика от физиката в други игри, където, както дадох пример, 50 килограмов човек може да изхвърли на люлка няколко тонен камък.
За лицата, сега се сещам че Vampire The Masquerade: Bloodlines май излезе първа, и там има също доста динамични емоции по лицата на моделите. Но това е същата технология, просто друга имплементация. Та ще го приема, като революционно.

Общо взето, според мен, както аз помня, както аз съм го изживял и в какъвто ред аз съм играл игри, шутърите преди Half Life бяха всички като Serious Sam като изживявания, а след Half Life всички гледаха да сложат подобна на филм скриптирана кампания. Даже наемаха Холивудски кадри, мисля че Спилбърг писа за Medal of Honor? Мисля, че доста сцени от Call of Duty бяха взимани директно от филми, спомням си една от Enemy at the Gates (Враг пред портата)?

___________________________________
What's a real girl? Is it something fap-able?
indeedhewasshady.


Профил

Аватар
Регистриран на:
22 Май 2003 15:54
Мнения: 17562
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера)
Публикувано на: 24 Мар 2020 21:01


indigo написа:
Half Life 2 предостави взаимоотношения между предмети в игра, които имаха истинска логика, а не измислена гейм логика, от типа на куест игрите - използвай чук за да счупиш прозореца, но не може с камък, не може с брадва, не може с дърво. Само с чук. Физиката в HL2 беше интуитивна, за разлика от физиката в други игри,


FlatOut did it first. :P

И то много по-ефектно и забавно. :D

___________________________________
Ashkenazi написа:
Маце Борко написа:
Понеже Волтажа се оказа ПРАВ, а аз го обвиних във филмарство...

Неееее??? Сериозно??? Аз да съм... ПРАВ ??? :D


Профил

Аватар
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57
Мнения: 5028
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера)
Публикувано на: 24 Мар 2020 21:58


indigo написа:
@Сентри
За Dark Forces/Jedi Knight не знам, тях съм ги играл пиратски от разни РИП-ове които нямаха кътсцени, за да са по-малки и да се събират на диск. Един вид не съм имал пълното изживяване. Но със сигурност, поне за мен, каквото е било моето пътуване в гейминга, Half Life беше първия шутър който ми приличаше на екшън филм, със смислен сценарии, със смислени сцени, а не просто поредица от арени.

@Императора
Примера с кака Лара който дадох е анти-физика. Half Life 2 предостави взаимоотношения между предмети в игра, които имаха истинска логика, а не измислена гейм логика, от типа на куест игрите - използвай чук за да счупиш прозореца, но не може с камък, не може с брадва, не може с дърво. Само с чук. Физиката в HL2 беше интуитивна, за разлика от физиката в други игри, където, както дадох пример, 50 килограмов човек може да изхвърли на люлка няколко тонен камък.
За лицата, сега се сещам че Vampire The Masquerade: Bloodlines май излезе първа, и там има също доста динамични емоции по лицата на моделите. Но това е същата технология, просто друга имплементация. Та ще го приема, като революционно.

Общо взето, според мен, както аз помня, както аз съм го изживял и в какъвто ред аз съм играл игри, шутърите преди Half Life бяха всички като Serious Sam като изживявания, а след Half Life всички гледаха да сложат подобна на филм скриптирана кампания. Даже наемаха Холивудски кадри, мисля че Спилбърг писа за Medal of Honor? Мисля, че доста сцени от Call of Duty бяха взимани директно от филми, спомням си една от Enemy at the Gates (Враг пред портата)?


Ами историята на Dark Forces(или поне част от нея) я направиха на филм. Казва се Rogue One.

Повече и повече история в игрите си е част от естественото им развитие. Да се каже, че Half Life е първия FPS, който се фокусира върху историята значи да се пренебрегнат игри като System Shock, Unreal, Jedi Knight, SiN, Blood 2, Marathon. Няколко месеца преди Half Life излиза Tom Clancy's Rainbow Six, където очевидно е замесен световно известен криминален автор. Half Life е добра игра, но не е революционна.

___________________________________
We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time?
Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!


Профил

Аватар
Регистриран на:
08 Сеп 2009 20:35
Мнения: 1889
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера)
Публикувано на: 25 Мар 2020 10:51


Императора написа:
indigo написа:
Half Life 2 предостави взаимоотношения между предмети в игра, които имаха истинска логика, а не измислена гейм логика, от типа на куест игрите - използвай чук за да счупиш прозореца, но не може с камък, не може с брадва, не може с дърво. Само с чук. Физиката в HL2 беше интуитивна, за разлика от физиката в други игри,


FlatOut did it first. :P

И то много по-ефектно и забавно. :D


Първата игра която съм играл с физичен енджин тип Havok, където всеки предмет си има собствена маса и реаргира реалистично на различно влияние от играча, това е Max Payne 2.

След това имаше други игри с истинска физика, където обектите се движеха по някакъв алгоритъм вместо скриптирани анимации. HL2 използва умело тази технология за пъзели, където не можеш да минеш даден участък без да използваш физиката на играта, а gravity gun-а добавя още забавни начини да трепеш противниците.

При по "олдскул" тип шутъри физиката също според мен е доста яко, направо задължително нещо. Сега си спомням в Painkiller удоволствието да метнеш граната в купчина от 10+ гада и да гледаш как безжизнените им тела и части от тях хвърчат реалистично по цялата арена :D И това не е анимация и съответно гледката е винаги различна. Или пък възможността да ги заковаваш с колчета по стените... това са все технологични неща които качествено променят игрите.

Сега цъкам Doom Eternal , нещо минаващо да супер модерната игра, някакъв технологичен връх едва ли не, а тия неща ги няма там :cry:


Профил

Аватар
Регистриран на:
22 Май 2003 15:54
Мнения: 17562
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера)
Публикувано на: 25 Мар 2020 11:11


vanmx написа:
Първата игра която съм играл с физичен енджин тип Havok, където всеки предмет си има собствена маса и реаргира реалистично на различно влияние от играча, това е Max Payne 2.


Всъщност, да.

И аз, и Шейди грешим --- нито е HL2, нито е FlatOut първата такава (известна) игра, която имаше по-реалистични физики. Точно Max Payne 2 е.

А всъщност имам бегъл спомен че и в MP1, още от далечната 2001-ва година имаше наченки на нещо такова.
И в Blade of Darkness също ги имаше, само че тя не е шутър.

___________________________________
Ashkenazi написа:
Маце Борко написа:
Понеже Волтажа се оказа ПРАВ, а аз го обвиних във филмарство...

Неееее??? Сериозно??? Аз да съм... ПРАВ ??? :D


Профил

Аватар
Регистриран на:
08 Фев 2008 21:42
Мнения: 8131
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 25 Мар 2020 12:28



___________________________________
"Моридина, който по принцип е човек интелигентен с богата обща култура,
но в същността си е комплексиран простак..."

- Алминатора


"напарфюмиран печен ебач"
- моторолката


Профил

Аватар
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57
Мнения: 5028
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 25 Мар 2020 13:24


Пионерите на физиката във first person игри са Blue Sky productions, по-късно Looking Glass Studios с Ultima Underworld от 92ра. Функционалността се разширява в Ultima Underworld 2, след това в System Shock, след това в Thief, след това System Shock 2, Thief 2. След това студиото затваря и ветераните формират Arkane, където продължават с Arx Fatalis, Dark Messiah of Might and Magic и след това мисля знаете как продължават.

___________________________________
We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time?
Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!


Профил

Аватар
Регистриран на:
13 Юни 2008 18:10
Мнения: 1866
В момента играе: RL - worst game ever.
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 25 Мар 2020 16:56


Как тръгнахте от пъзели с физика в шутъри, и стигнахте то катастрофиращи коли и парцалени кукли за убитите в РПГ, не ми е ясно, ама добре.
То куклички за труповете, и разчленяване, и в Soldier of Fortune имаше, примерно. Но не за това става въпрос тука.

___________________________________
What's a real girl? Is it something fap-able?
indeedhewasshady.


Профил

Аватар
Регистриран на:
10 Май 2004 11:40
Мнения: 5067
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 25 Мар 2020 20:44


Просто е интересно какво мислят хората, че прави Халф лайф уникална или револициона. Физиката е забавна екстра в сорс енджина, но както каза vanmx в по-нови игри като дуум етърнал дори не искат да използват подобни екстри, понеже изглеждат малко смехотворно на моменти. Не, че в новия дуум няма физка, но тя е ограничена само до ефектите и малките пикъпчета дето падат от изкормените демони.

___________________________________
Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.


Профил

Аватар
Регистриран на:
31 Май 2010 19:52
Мнения: 845
Местоположение: бегето
В момента играе: PTSD simulator
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 27 Мар 2020 00:38


Междувпрочем, видяхте ли първокласната водка Златен Лъв?

___________________________________
Горд психопат, социопат, олигофрен, аутист, сериен убиец, евреин, темерут. (няма градация)
PISO MOJADO, DIRTBAG!


Профил

Аватар
Регистриран на:
22 Май 2003 15:54
Мнения: 17562
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 27 Мар 2020 02:33


Gen.Toast написа:
Междувпрочем, видяхте ли първокласната водка Златен Лъв?

Всички разбраха за това, дори чужденците...

Между другото, за да бутна рамо на Шейди, нека все пак да спомена един принос към FPS жанра, който мисля че е дело именно на първия Half-Life...

...а именно популяризирането на WASD контрол схемата.

Доколкото помня това беше първата игра, която имаше далеч повече възможни "действия" за играча освен посоките на движение и скока --- говоря за неща като клякане, фенерче, "Use", дългият скок, алтернативните режими на стрелба и т.н.

Всичко това направи така че старата схема със стрелките вече да е ако не недостатъчна, то крайно неудобна, и налагаща преформулиране на постановката на играча спрямо клавиатурата.

И оттам нататък сякаш всичко заеба стрелките и мина на WASD.

___________________________________
Ashkenazi написа:
Маце Борко написа:
Понеже Волтажа се оказа ПРАВ, а аз го обвиних във филмарство...

Неееее??? Сериозно??? Аз да съм... ПРАВ ??? :D


Профил

Аватар
Регистриран на:
10 Май 2004 11:40
Мнения: 5067
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 27 Мар 2020 02:53


С тоя контрол се мина след първия куейк, понеже въяеде истински 3д мултиплеър и там почнаха така фс играят. Иначе след това куейк 2, ънриал все са игринпреди халф лайф които се играеха така. А за тези функции дето казваш дори дюк нъкъм 3д ги имаше повечето като изключим контрола разбирасе понеже не беше истинска 3д игра.

___________________________________
Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.


Профил

Аватар
Регистриран на:
22 Май 2003 15:54
Мнения: 17562
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 27 Мар 2020 12:06


Друга игра, която може да хване интереса на Шейди във връзка с пъзели и топ-ниво на екшъна, която пак е преди HL2:

Gunman Chronicles

iddqd написа:
Иначе след това куейк 2, ънриал все са игринпреди халф лайф които се играеха така.


За Ънриъл не мога да кажа, но Куейк 2 съм 100% сигурен че се играеше със стрелките.

___________________________________
Ashkenazi написа:
Маце Борко написа:
Понеже Волтажа се оказа ПРАВ, а аз го обвиних във филмарство...

Неееее??? Сериозно??? Аз да съм... ПРАВ ??? :D


Профил

Аватар
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57
Мнения: 5028
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 27 Мар 2020 12:24


Мисля, че в SiN и Unreal беше default, в Quake 2 e optional и се switch-ва бързо към нея с type exec thresh.cfg. Иначе wasd си е community driven от Quake 1 multi както каза iddqd.

___________________________________
We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time?
Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!


Профил

Аватар
Регистриран на:
10 Май 2004 11:40
Мнения: 5067
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 27 Мар 2020 21:11


Просто преди това нямаше нужда от мишка, понеже не бяха истинско 3д игрите. Също така имаше шутери с по адвансната 3д графика, анимация и ефекти от куейк като Турок но те не ползваха мишка понеже бяха за конзола, а след това портнати за пц и просто не поддържаха мишка. Според мен контролите на игри като куейк 2, ънриал, син и тн са били настроени да може да се управлява с стрелките както в дуум и дюк нъкъм, но също така е било нагласено да може да се управлява с wasd и мишка. Аз лично мисля, че от ънриал 1 на ботмачовете почнах да играя с мишка и след това минах на куейк 2 в мултиплеър по клубчетата, после на син и после куейк 3 и после излез халфлайф с неговия цс и нещата се сговниха хаха

___________________________________
Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.


Профил

Аватар
Регистриран на:
22 Май 2003 15:54
Мнения: 17562
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 28 Мар 2020 03:53


iddqd написа:
Аз лично мисля, че от ънриал 1 на ботмачовете почнах да играя с мишка и след това минах на куейк 2 в мултиплеър по клубчетата, после на син и после куейк 3 и после излез халфлайф с неговия цс и нещата се сговниха хаха


оправи си хронологията моля те...

голям фен на ФПС-тата уж, па слага син и куейк 3 преди халфата :lol:

___________________________________
Ashkenazi написа:
Маце Борко написа:
Понеже Волтажа се оказа ПРАВ, а аз го обвиних във филмарство...

Неееее??? Сериозно??? Аз да съм... ПРАВ ??? :D


Профил

Аватар
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57
Мнения: 5028
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 28 Мар 2020 08:41


SiN излиза 10 дена преди Half-Life.

___________________________________
We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time?
Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!


Профил

Аватар
Регистриран на:
10 Май 2004 11:40
Мнения: 5067
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 28 Мар 2020 09:16


Преди цс съм написал. Иначе хашф лайф не сме играли мп. Само съм гонтествал на някоя нощна, но не беше много добро сравнено с игрите които изброих.

___________________________________
Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.


Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
 
Иди на:  
© 2009 PC Mania | Реклама | Контакти web by: ilyan.com