Иди на:  
търсене   регистрация   чат   помощ   правила   влизане в сайта
Автор Съобщение

Аватар
Регистриран на:
21 Ное 2009 19:15
Мнения: 217
Местоположение: ----
Заглавие: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 03 Мар 2020 21:51


От Valve пуснаха първите геймплейни кадри, с които демонстрират трите начина на придвижваме, които ще ни предлага новият VR халф.

Първото клипче показва телепортирането:


Това ми е най-неприятният способ за придвижване във VR игрите.

Втория клип демонстрира, така наречения ''Continuous locomotion stylе '', сиреч нормалното познато ни от обикновените игри ходене.


Като цяло не съм много запален по VR и нямам наблюдения върху най-новите тенденции в тази ниша, но досега не съм виждал добре реализирано нормалното ходене в игра с виртуална реалност и имам съмнения, че точно Valve ще са тези, които ще го сторят за пръв път.

Третият клип е за ''Shift style-a" или иначе казано, представлява малко по-плавно телепортиране:


Изглежда една идея по-приятно от въпросното телепортиране.

EDIT: Иначе впечатленията ми от видяното са, че въпреки кадрите да не са УАУ, определено показват интересни неща. Пъзелът от втория клип буди интерес. Механиките с контейнерчетата ме кефят, въпреки че не разбрах много за какво ще се използват и тн. Атмосферата наподобява доста на втория Half, но има и нещо от първия. НЕ знам какво. Нaчинът по който Valve създават световете си е все така завладяващ, само мога да си представят какво ще е във VR...

Освен пистолета, не видяхме други оръжия, а силно се надявам да присъстват други такива в играта. Противниците с хедкрабовете на главите ми изглеждат някак странно. Не мога да си спомня как е било в другите Халфове, тъй като от години не съм ги преигравал, но хрухтящите звуци които издават, силно ми напомнят на прасешките лошковци от втората Амнезия. Другото което е, изглежда имат доста набито телосложение. ( Явно това са телата на войници, което може да обясни нещата.)

Най-лошо впечатление от геймплейна страна ми направи един момент от третия клип ( някяде към 0:58), където Alyx хвърля "граната" по един тежкоснаряжен лошковец, стрелящ я отвисоко. Лошковеца не реагира изобщо на подхвърлената граната, сякаш я няма. Това ме кара да се притеснявам доста относно АI на опонентите.

Общо взето това са нещата, които ми направиха впечатление от първите гледания. Най-вероятно предстои Valve да ни засипят в следващите дни с подобни видеа, така че ще погледаме, пък ще видим :D


Профил Skype

Аватар
Регистриран на:
06 Фев 2009 21:49
Мнения: 2268
Местоположение: Стара Загора
В момента играе: CSS, SW: Empire at War, Legacy of Kain
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март
Публикувано на: 03 Мар 2020 21:58


Изглежда доста яко, но... има ли хора във форума, които имат възможността да я играят? :D

___________________________________
TheChosen1 написа:
даджайците


Профил Skype

Аватар
Регистриран на:
21 Ное 2009 19:15
Мнения: 217
Местоположение: ----
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март
Публикувано на: 03 Мар 2020 22:19


На мен ми е крайно интересно да видя как Valve са използвали VR технологията. Това, че няма да мога да играя новия Half е бях кахър :lol:


Профил Skype

Аватар
Регистриран на:
22 Май 2003 15:54
Мнения: 17545
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март
Публикувано на: 04 Мар 2020 02:16


Alyx???

...

ew. :x :x :x

___________________________________
Ashkenazi написа:
Маце Борко написа:
Понеже Волтажа се оказа ПРАВ, а аз го обвиних във филмарство...

Неееее??? Сериозно??? Аз да съм... ПРАВ ??? :D


Профил

Аватар
Регистриран на:
31 Май 2010 19:52
Мнения: 844
Местоположение: бегето
В момента играе: PTSD simulator
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март
Публикувано на: 06 Мар 2020 14:51


VR е от един дол дренки с древните motion control и voice recognition които грозяха всяка 3та игра от предишното поколение конзоли.
Абсолютно ненужно.

___________________________________
Горд психопат, социопат, олигофрен, аутист, сериен убиец, евреин, темерут. (няма градация)
PISO MOJADO, DIRTBAG!


Профил

Аватар
Регистриран на:
21 Ное 2009 19:15
Мнения: 217
Местоположение: ----
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март
Публикувано на: 07 Мар 2020 10:35


VR-a е много по-напред с материала от колкото бяха недоклатените моушън контролери. Повечето студия имат интерес към използването и развиването на технологията, пък да не говорим, че с такива игри като Alyx-a, ще дръпне още повече :wink:


Профил Skype

Аватар
Регистриран на:
21 Ное 2009 19:15
Мнения: 217
Местоположение: ----
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март
Публикувано на: 10 Мар 2020 23:43


АйДжиЕн хайпват(както обикновено :roll: ) за Аликсчето:


Профил Skype

Аватар
Регистриран на:
21 Ное 2009 19:15
Мнения: 217
Местоположение: ----
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март (Днес)
Публикувано на: 23 Мар 2020 19:10


Rock Paper Shotgun ще разцъкват Alyx-чето на стрийм след броени секунди.



ЕДИТ: Преди броени секунди, PC Gamer пуснаха ревю :

https://www.pcgamer.com/uk/half-life-alyx-review/


Профил Skype

Аватар
Регистриран на:
06 Фев 2009 21:49
Мнения: 2268
Местоположение: Стара Загора
В момента играе: CSS, SW: Empire at War, Legacy of Kain
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март
Публикувано на: 23 Мар 2020 22:05



___________________________________
TheChosen1 написа:
даджайците


Профил Skype

Аватар
Регистриран на:
13 Юни 2008 18:10
Мнения: 1864
В момента играе: RL - worst game ever.
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март
Публикувано на: 23 Мар 2020 23:49


Ми аз имам въпросния хардуеър, и играх 1-2 часа.
Бавна игра е, повече като хорър отколкото като Quake. Което е супер за VR. Има тръпка.
Доста красива, града пак напомня на София, копирани са контейнери, панелки, надписи ВИСОКО НАПРЕЖЕНИЕ. Абе депресарска дистопия, както си я знаем.
"Разказвача" дето ти е в ушето, умник пред компютър някъде който ти говори какво да правиш, е като изваден от Марвел филм. На който му харесва, и това е плюс.
Навсякъде малки споменчета от предните Half Life игри, пълно е с такива, пак като в Марвел филм.

Като я довърша, ще пиша пак, ако се сетя. Но предвид че работя, и други неща цъкам, може да не е веднага.

___________________________________
What's a real girl? Is it something fap-able?
indeedhewasshady.


Профил

Аватар
Регистриран на:
21 Ное 2009 19:15
Мнения: 217
Местоположение: ----
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март
Публикувано на: 24 Мар 2020 00:17


indigo, имаш Valve Index или друг VR headset?
Другото което ми е интересно е, че от написаното звучи сякаш ти е скучно и не си заинтригуван от това, което си видял засега.


Профил Skype

Супер Марио или Смърт
Аватар
Регистриран на:
01 Фев 2002 23:43
Мнения: 4711
Местоположение: Demented Mind
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера)
Публикувано на: 24 Мар 2020 06:45


Погледах стриймче вчера, indigo доста добре е нацелил. Определено е хубава игра, но не OMG; WTF, 10/10, 5/7, OMG GOTY GOAT VR..

___________________________________
<3Bandaids don't fix bullet holes<3
Taytay.


Профил

Аватар
Регистриран на:
08 Фев 2008 21:42
Мнения: 8130
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера)
Публикувано на: 24 Мар 2020 09:05


^Нямам VR вкъщи, но на работа една седмица се занимавахме с Oculus Rift S и това, което научих е, че със стрийм не става. Това нещо или си го играл, или не си. Цялата история покрай VR-a е малко като със секса - едно е да го гледаш, съвсем друго да го практикуваш. Дори най-малките и на теория смотани интро дема, които бяха туториъл за ползването на хедсета, бяха всъщност доста интересни.

Пускам тук поста на Stormheim от forplay по темата:

Цитат:
Момчета, искам само да кажа, че това е най-великото нещо, което съм преживявал изобщо някога свързано с игрите, в геймърската ми кариера. Изобщо не искам да си мислите, че преувеличавам, Брейн ще го изпита скоро. Реално не съм напреднал много, че трябва да се спи, минах точно до където е видеото, само че ми отне почти с трийсет минути повече, защото обикалям и разглеждам като ненормален. Още в началото като хвърлиш поглед от терасата към City 17 и видиш gunship-a, разни страйдъри, дрони... Страйдъра дето те погледна от високо долу на улицата, докато мъкнеше някакъв кабел. Софийската обстановка (макар че има и много надписи на руски също) е толкова впечатляваща, на места имам чувството, че съм в България .

Изключително впечатлен съм от решенията свързани с интерфейс. Ръкавиците на Аликс са видни от видеотата, дето ти показват здравето и амунициите, обаче не бях видял как презареждаш (или съм видял,а ма съм го забравил, това видео от анонса не го бях гледал от тогава, Ноември месец). Събираш си ги в раницата. Намираш пълнител, мяташ го в раницата (като го метнеш през рамо). Изпразни се пълнителя, трябва да натиснеш копче да изпадне от пистолета, да вземеш от раницата друг и с движение на ръката да го поставиш в пистолета. После да щракнеш да го зареди. Шибано като в истинския свят. Защото ние сме свикнали да натискаме "R" и понеже в игрите аз поне съм свикнал да презарежда след всеки енкаунтър за да ми е пълен пълнителя, но куршумите магически си ми седят в бройката долу в интерфейсчето... Тук, ако имаш 2-3 куршума и извадиш пълнителя, куршумчетата са фира. (като в истинския свят, дееба). Барнъкълите, зомбитата... Ама най-голям кеф е City 17 и Combine trooper-ите. Абсолютен оргазъм.

Две думи за техническата част и VR в частност.

- Фиделитито на Odyssey е мега. Звук и картина са прекрасно. Единствената забележка е, че понеже всичко е плътно прилепено към лицето и от време на време се запотява, трябва да свалям и да подсуша стъклата. Това лятото на жегите ще е невъзможно да се играе, освен, ако не си набримчил някакъв климатик.

- Придвижвам се предимно с нормално ходене и от време на време с телепортация (тя е задължителна на места). Брейн беше прав, че с нормално ходене както се движиш във всяка игра, има малко проблем. Не започна да ми се гади, но определено започна да ми се вие свят с почти всяко движенийце, в началото поне. После се свиква до голяма степен,а съм играл само час и четиресет минути. Ако не може да подкарате играта с поне 90 кадъра на теория може да имате по-големи проблеми. На мен ми вървеше със стотина кадъра. Казват, че колко по-ниски кадрите толкова повече може да ти стане лошо.

- Естествено, ако имаш стандартен video game мерник хиксче в центъра на екрана или нещо от сорта, всичко щеше да отиде подяволите. Прицелваш си се през мерника на пистолета. Като в истинския свят :rofl2:

- Дадох на жената да сложи в началото, уплаши се да не падне от терасата на сградата :xqxq:

- Valve са направили някакъв особено сексуален енджин, който при това е супер оптимизиран. Евала Габен. :bowdown:

- Най-много ме кефи интеракциите, инвентара, как се катериш по стълба и отваряш неща и тн. Това е нещо, което без VR просто няма да го изпиташ. Така че се убедих, че това наистина е VR killer app поне от технологична гледна точка и като експириънс, обвиъзли имам още доста от играта за да видя натам как са нещата.

- Атмосферата е веднъж. Мисля, че към този етап да кажа колко е имърсив всичко с тоя VR ще е равностойно на някакъв тъп pun.

- Колкото и да се мъчи човек да описва неща, колкото и да гледате видеота, докато не го пробвате, няма как да разберете каква кефара това, ако не сте пробвали VR преди. Просто видео от играта не е и на една стотна от това, което ще усетите във VR.

Утре продължавам. :hb:

Едит: Горе във видеото от първия час на играта се виждат UI показващ със жълти символи здравето и мунициите с които разполагаш. Make no mistake, това в играта го няма, гледаш си ги тея неща по пистолета и ръкавиците. Пуснат е spectator mode за да може стрийм чата да следи тази информация. Брейн даде на предната страница повече инфо за това.

___________________________________
"Моридина, който по принцип е човек интелигентен с богата обща култура,
но в същността си е комплексиран простак..."

- Алминатора


"напарфюмиран печен ебач"
- моторолката


Профил

Аватар
Регистриран на:
13 Юни 2008 18:10
Мнения: 1864
В момента играе: RL - worst game ever.
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март
Публикувано на: 24 Мар 2020 09:30


venenum написа:
indigo, имаш Valve Index или друг VR headset?
Другото което ми е интересно е, че от написаното звучи сякаш ти е скучно и не си заинтригуван от това, което си видял засега.


Имам Oculus Rift, тоест не мога да ползвам индивидуалното тракване на пръстите (което досега не е и трябвало в играта).
Самата игра е доста компетентна и не съжалявам, че я купих. Но от мнооооого отдавна не съм бил шашнат от игра. Всъщност когато за пръв път ползвах VR, в демото което Рифт-а демонстрира, една караванка където слагаш различни дискети, стреляш балончета, други такива измишльотини за 10 минути, тогава не можеше да ми падне усмивката от лицето, от ухо до ухо. Това ме шашна, самата технология да видя за пръв път. Half Life Alyx не ми показва никаква иновация, просто по-добре направени неща, които съм виждал в друи игри. А и аз съм станал доста циничен с годинките...
Ако сте играли Boneworks, там всичко беше физика, всичко се прави с тялото ти. Докато в тази игра има доста помагане от системата. Катериш се по стълба, и последната стъпка леееко те телепортира нагоре. През прозореца не се набираш с ръцете, а лееееко те телепортира от другата страна. Не може да хванеш една тухла и да пребиеш зомби с нея, докато в Boneworks можеш. Та Half Life Alyx не се възползва на 100% от всички gimmicks които сме виждали, а е един по-консервативан, но по-ошлайфан ААА продукт. И бих казал играта разчита поне 50% на история и презентация. Голяма част от времето ти в играта е ходене, разглеждане на града, слушане на експозиция. Другото е разделено на стреляне, промъкване, пъзели.

Абе доста добра игра ми се струва, но няма да има ефекта който Half Life имаше върху FPS жанра, да вкара сюжети и истории толкова силно, че всички да копират; и няма да има ефекта който Half Life 2 имаше, и всички почнаха да слагат физика и пъзели в игрите. Този Half Life следва повече, отколкото води. Но е добра игра и си струва. VR като цяло си струва, ако имаш 2х2 метра пред бюрото и хиляда лева в банката. Първата ти среща с технологията е магия, 15 минути на нов свят. А пък след това има дузина добри игрички.

___________________________________
What's a real girl? Is it something fap-able?
indeedhewasshady.


Профил

Аватар
Регистриран на:
22 Май 2003 15:54
Мнения: 17545
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март
Публикувано на: 24 Мар 2020 10:31


indigo написа:
Бавна игра е, повече като хорър отколкото като Quake.

ми то всички серии на HL2 досега са били такива. :D

indigo написа:
Абе доста добра игра ми се струва, но няма да има ефекта който Half Life имаше върху FPS жанра, да вкара сюжети и истории толкова силно, че всички да копират; и няма да има ефекта който Half Life 2 имаше

Какви ефекти са имали тези игри върху жанра, ако обичаш?
Не че те предизвиквам на спор, просто ми е любопитно какво аджеба имаш предвид.

Аз винаги съм считал халфлайф-овете като временен пик на FPS жанра, синтезиращ всичките му силни моменти измислени до момента в едно, и напомпвайки ги на макс чрез наличните технологични благинки.

т.е. не HL игрите не могат да се считат за революционни, както например са били Doom, Quake, Unreal и т.н.

___________________________________
Ashkenazi написа:
Маце Борко написа:
Понеже Волтажа се оказа ПРАВ, а аз го обвиних във филмарство...

Неееее??? Сериозно??? Аз да съм... ПРАВ ??? :D


Профил

Аватар
Регистриран на:
13 Юни 2008 18:10
Мнения: 1864
В момента играе: RL - worst game ever.
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера)
Публикувано на: 24 Мар 2020 12:12


Сингълплей кампанийте в FPS жанра може да се разделят на 2 периода: преди и след Half Life. Там се показа как може да имаш скриптната, подобна на филм кампания с дебела история. Това бързо замести предишния вариянт, който беше арени свързани с коридори, и ли просто бот мач.
Същото може да се каже за физиката като механика, особено за пъзели, и Half Life 2. Направо създаде нов под-жанр, physics puzzle, който избухна скоро след това. Portal съществува само в свят с Half Life 2. Преди това имахме физически пъзели от сорта на Лара Крофт скача върху люлка, което изпраща 2х2 метра куб мрамор да лети 50 метра във въздха, което удря пещера, което срутва планина, което отваря тунел.

Та и двете ги смятам за революционни. HL относно скриптнатата сингълплейър кампания за шутъри, и HL2 относно физиката в пъзели и други шутър механики. Може би и лицевите изражения, това беше също доста революционно.

Image

___________________________________
What's a real girl? Is it something fap-able?
indeedhewasshady.


Профил

Аватар
Регистриран на:
21 Ное 2009 19:15
Мнения: 217
Местоположение: ----
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март
Публикувано на: 24 Мар 2020 12:32


Императора написа:
т.е. не HL игрите не могат да се считат за революционни


За пръв път чувам някой да казва такова нещо.


Профил Skype

Аватар
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57
Мнения: 5023
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера)
Публикувано на: 24 Мар 2020 13:15


indigo написа:
Сингълплей кампанийте в FPS жанра може да се разделят на 2 периода: преди и след Half Life. Там се показа как може да имаш скриптната, подобна на филм кампания с дебела история. Това бързо замести предишния вариянт, който беше арени свързани с коридори, и ли просто бот мач.
Същото може да се каже за физиката като механика, особено за пъзели, и Half Life 2. Направо създаде нов под-жанр, physics puzzle, който избухна скоро след това. Portal съществува само в свят с Half Life 2. Преди това имахме физически пъзели от сорта на Лара Крофт скача върху люлка, което изпраща 2х2 метра куб мрамор да лети 50 метра във въздха, което удря пещера, което срутва планина, което отваря тунел.

Та и двете ги смятам за революционни. HL относно скриптнатата сингълплейър кампания за шутъри, и HL2 относно физиката в пъзели и други шутър механики. Може би и лицевите изражения, това беше също доста революционно.


Ъм... не. Dark Forces/Jedi Knight поредицата бие Half-Life по всички показатели що се отнася за сюжет и physics базирани бъзели. За лицеви анимации - също не. Soul Reaver 2 има доста добри лицеви анимации за игра от 2001ва. Може да се спори, че първия Half Life популяризира липсата на cut сцени като вместо това се разчита повече на случващото се наоколо в gameplay-а и интеракцията с NPC-та, но пак не е съвсем първата такава игра, въпреки че го прави най-много от игрите в този период.

___________________________________
We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time?
Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!


Профил

Горд Пролетарий
Аватар
Регистриран на:
22 Фев 2012 13:46
Мнения: 6265
В момента играе: Serious Sam
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера)
Публикувано на: 24 Мар 2020 14:39



___________________________________
¯\_(ツ)_/ ¯


Профил Skype

Аватар
Регистриран на:
22 Май 2003 15:54
Мнения: 17545
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера)
Публикувано на: 24 Мар 2020 14:41


indigo написа:
Сингълплей кампанийте в FPS жанра може да се разделят на 2 периода: преди и след Half Life. Там се показа как може да имаш скриптната, подобна на филм кампания с дебела история. Това бързо замести предишния вариянт, който беше арени свързани с коридори, и ли просто бот мач.

Не съм много съгласен... "Извънземни нападат топ-секретна научно-изследователска база" не ми звучи като много по-дълбока и дебела история от "землянин е телепортиран на извънземна планета, за да спре извънземно нашествие" (quake)

Но дори и извън самата гола история, като вземем всичко заедно - това как се развива и разгръща играта и съдържанието ѝ... пак не виждам Half-Life като някаква революция.

Виж, вече за ДВОЙКАТА (HL2) - това вече беше нещо друго, най вече заради МАЩАБА на изпълнението. По гореспоменатите фактори (история, сюжет, съдържание, разгръщане и т.н.) нямаше кой знае какви революции, но вече самата ОГРОМНОСТ на играта, придружена с разни дребни детайли като gravity gun-а, пътешествието с лодката, сценките в Ravenholm с отец Григорий, изкачването на Цитаделата и т.н. --- е ТОВА вече беше ЕПИЦ отвсякъде.

indigo написа:
Същото може да се каже за физиката като механика, особено за пъзели, и Half Life 2. Направо създаде нов под-жанр, physics puzzle, който избухна скоро след това. Portal съществува само в свят с Half Life 2. Преди това имахме физически пъзели от сорта на Лара Крофт скача върху люлка, което изпраща 2х2 метра куб мрамор да лети 50 метра във въздха, което удря пещера, което срутва планина, което отваря тунел.


Сам си противоречиш. Първо казваш HL2 измисли physics puzzles, след което директно споменаваш именно първоизточника на този жанр - Tomb Raider.

А и има нещо друго - първоизточниците на концепциите за gravity gun, portals и магическите бои от Portal 2 НЕ СА ДЕЛО НА VALVE !!!
vALVE просто купува / наема авторите им, които вече ги бяха приложили в свои си малки игрички. :D


indigo написа:
Може би и лицевите изражения, това беше също доста революционно.


Тук съм съгласен. :!:

___________________________________
Ashkenazi написа:
Маце Борко написа:
Понеже Волтажа се оказа ПРАВ, а аз го обвиних във филмарство...

Неееее??? Сериозно??? Аз да съм... ПРАВ ??? :D


Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
 
Иди на:  
© 2009 PC Mania | Реклама | Контакти web by: ilyan.com