World of WarCraft: Cataclysm

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 08 сеп. 2009

Независимо дали ги обичате или мразите, Blizzard са сила в съвременния гейминг и нито едно съобщение от техния прес офис не бива да се подминава с лека ръка. А когато въпросното съобщение анонсира не друго, а нов експанжън на най-популярната масова онлайн игра, за нас не остава нищо друго, освен да запретнем ръкави и да ви направим съпричастни към абсолютно всичко, което се очаква да се случи в World of WarCraft: Cataclysm.

За какво иде реч

Могъщият черен дракон Deathwing, когото мнозина от вас познават още от WarCraft II, ще бъде главният злодей и в експанжъна. В началото на събитията от Cataclysm Deathwing внезапно се събужда от дългогодишния си сън и както може да се очаква, е в доста кофти настроение. Това води до поредица от разрушения и много нови битки, които по думите на вицепрезидента на Blizzard Крис Метцен „ще променят завинаги света на Азерот”.

Не че той не е достатъчно променен и в момента. Битката срещу The Lich King е увеличила дори още повече напрежението между Horde и Alliance. Това пък ни води до първото сериозно нововъведение:

Новите раси
 
Те са общо две, по една за всяка фракция. Worgen са страшни същества, които наподобяват върколаци, а произходът им е забулен в мистерия. Едно обаче се знае със сигурност – те са адски силни и безмилостни, а ще се сражават на страната на Alliance. Появата им се обяснява с желанието на Blizzard да прибави наистина чудовищна раса към тази фракция. Авторите признават, че при създаването на образа на Worgen са се вдъхновили от Myrkridia от играта Myth II: Soulblighter на Bungie и преди всичко от идеята за другото измерение, от което те идват. Уменията, които тези първични чудовища обладават са Darkflight (увеличава скоростта със 70 процента за 10 секунди, след което обаче трябва да изчакате цели 3 минути), Aberration (намалява с 15 процента времетраенето на болести и проклятия), Two Forms (способност за трансформиране между животинска и човешка форма), Viciousness (увеличаване на нанасяните щети) и др. Стартовата територия на Worgen е Gilneas, а от Blizzard се кълнят, че тя – както и тази на гоблините в Lost Isles – ще е по-епична дори и от тази на Death Knight-а. От известната до момента информация всички класове, с изключение на Paladin и Shaman, ще са достъпни за Worgen.

Другата раса – гоблините – представлява опит да се внесе малко свеж полъх сред обитателите на Азерот. Blizzard обясняват предисторията им с факта, че те са разделени на различни фракции или картели, както самите те ги наричат. Ето защо не бива да си мислите, че гоблините от най-големият картел Steamwheedle внезапно са нарушили неутралитета си и са се присъединили към Hordе. Гоблините от Cataclysm принадлежат към картела Bilgewater, а са се сдружили с Horde, когато родният им град Kezan е разрушен от дракона. Вродената алчност на гоблините, склонността им към пакости и предприемчивостта им ги прави интересен и леко комичен образ, без дори да споменаваме техните маунтове, които приличат на примитивни автомобили. Те обаче далеч не са беззащитни – уменията им включват възможността да увеличават скоростта на атака и пускане на заклинания, стрелба от разстояние, подобряване на алхимичните им умения с 15 точки и чувствителни отстъпки при търговията. Гоблините могат да избират всеки клас, без Druid и Paladin, което си е направо жалко като си помислите какви интересни комбинации могат да произтекат от това.    

Умения и занаяти

Решението на Blizzard да увеличи максималния левъл на 85, а не на 90 например, изглежда малко странно. Според вицепрезидента Крис Метцен фокусът върху голямото съдържание, сериозното преработване на вече съществуващите територии и двете нови раси – за които от компанията се надяват, че ще накарат много опитни играчи да започнат да развиват нов герой – определят избора за увеличение само с пет нива.

Гилдиите вече могат да качват нива от 1 чак до 20, което дава достъп до различни дървета от таланти. Те ви дават разнообразни бонуси като масово съживяване на няколко члена на гилдията или по-евтини поправки на предмети.

На свой ред, отделяйки повече точки в определено дървото от таланти, героят ви ще получава нови способности по един по-различен начин, което ще го превръща в истински майстор в тази специализация. Според Blizzard това ще стимулира по-сериозното развиване на едно такова дърво.

Играчите ще получат и нова професия в лицето на археологията. С нея имате възможност да изследвате руините, разположени из света и да откривате различни важни артефакти, с чиято помощ също може да развивате героя си. Това ще стане чрез т.нар. Path of the Titans, развитието на които не зависи от класа и расата на играча. Накрая с Cataclysm ще станат възможни и още няколко комбинации раса/клас като Tauren Paladin, Gnome Priest и Dwarf Shaman.

Целият свят се променя

Желанието на Blizzard е с този експанжън да привлекат нови за света на WoW играчи, както и да накарат някои от ветераните в играта да се върнат назад, като вероятно създадат и нови герои. Поради това целият свят ще бъде обновен изоснови, като към него се добавят много нови куестове и важни предмети и награди. Някогашните зони за герои с нисък левъл вече може да са доста по-завишени, както и обратното. Много от локациите в играта са подложени на тотална промяна – така например The Barrens е напълно променен и сега е разделен на Northern Barrens и Southern Barrens, които за разлика от името са доста шарени и кипящи от живот места. Същото се случва и с Desolace, място което в оригиналната WoW бе абсолютна пустош. Пристанищният град Auberdine вече няма да съществува, докато Zoram Strand вече се превръща в твърдина на Horde. Undercity пък също е променена визуално.

В добавка към стартовите места на Worgen и гоблините – съответно Gilneas и Lost Isles – играчите ще могат да качват новите левъли в още пет нови зони, а летящите им маунтове вече ще бъдат достъпни навсякъде в света. Зоната Deepholm, откъдето драконът Deathwing навлиза в Азерот, ще служи като отправна точка за приключенията в Cataclysm. В Udlum, за която се предполагаше, че ще се появи в експанжъна, се намират храмове, построени от древните Титани. Визуално тази зона е издържана в древноегипетски стил, а се предполага, че някъде в нея се крие и много мощно оръжие. Технически Mount Hyjal се намираше в играта и досега, но бе достъпна единствено по време на райдове. Сега тя е напълно отворена и при това се променя доста динамично с развитието на историята. The Sunken City of Vashj’ir е подводна зона, за която дизайнерите на играта твърдят, че може да изследвате съответно с подводни маунтове. Накрая, Twilight Highlands, която се намира на запад от съществуващата Wetlands, ще бъде бърлога на могъщия дракон.

Ако времето и ресурсите позволят, Blizzard се надяват да включат в експанжъна и три нови PvP арени. Една от тях вероятно ще бъде Битката за Gilneas, в която силите на Alliance и  Horde окупират различни части на града и се сражават за крайното превъзходство.

В очакване на катаклизма

Очевидно е, че WoW: Cataclysm е мащабен проект, с който Blizzard си поставят за цел да реновират света на играта, така че всеки геймър да открие по нещо ново за себе си. Основното внушение на компанията по време на BlizzCon 2009 бе, че експанжънът ще представлява не само автоматично добавяне на нови неща, а качествена трансформация на съществуващото съдържание. Така докато новите играчи ще имат по-голям избор при формирането на герой, старите могат да бъдат изкушени да се върнат към вече рочти забравени територии. За никого не е тайна, че след Burning Crusade посещението на Kalimdor и Eastern Kingdom е откровена досада и хората го правят, само за да свършат нещо абсолютно наложително като например да сложат нещо в аукциона. Но ако Blizzard наистина променят старите зони, това неминуемо ще предизвика носталгия във ветераните за времената, когато маунтовете бяха скъпи, а добри бойни другари се намираха трудно. Това може да означава само едно: всички сегашни и потенциални фенове ще тръпнат в очакване на катаклизма.

Автор: Иво Цеков