Will Rock

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Някога древните гръцки богове властвали и наставлявали целия свят от върха на планината Олимп. Всичко вървяло много добре – градовете процъфтявали, а хората блаженствали. Докато един ден жадните за власт римляни не нападнали нищо неподозиращите елини. Водили се ужасни битки. Но в крайна сметка римляните надделели. Гръцките богове били затворени в таен град в основата на Олимп. А за техен пазач оставили Прометей, който бдял над тях против своята воля. И така владичеството на олимпийските богове свършило. Но древната екстремистка групировка Армия за възстановяване на Олимп (ORA) имала друго мнение по въпроса.

Минали години…

В наши дни млад и амбициозен археолог на име Уил Рок, подпомаган от своята красива приятелка Ема и нейния баща д-р Хедстронг, отива на експедиция в Гърция. Тримата са поканени от местните студенти, за да изследват току-що открития вход към затвора на гръцките богове и да намерят начин да го отворят. Но посланието над него е ясно – ако някой посмее да освободи тези божества, те ще излеят отмъщението си върху всички смъртни затова, задето свободата им е била отнета в продължение на толкова много години.

Какво става по-нататък ли? Студентите се оказват членове на ORA. Те отвличат Ема, отварят храма, убиват д-р Хедстронг и изчезват! Уил е потресен! Той не знае какво да направи. Но без да иска освобождава Прометей. Титанът се вселява в неговото тяло и му каза, че ако му помогне да отмъсти на Зевс затова, че го е лишил от свобода за хиляди години, той ще му даде сили да спаси своята приятелка. И какво мислите, че е прави Уил? Естествено, че се съгласява. И след цялата тази дълга предистория

започва якото мазало…

Общо взето Will Rock е един стопроцентов аркаден шутър. Понякога се случва да не отлепите пръста си от бутона за стрелба в продължение на минути. Има обаче някой типични моменти, които се повтарят. Например това да се озовете в центъра на огромен кръг, зала или колизеум и да бъдете изправени срещу стотици изроди (минотаври, циклопи, сатири, скелети на римски войници, гладиатори, оживяващи статуи, птици и д.р.). Направи ми впечатление, че когато изпаднете в такава ситуация, гадовете не се появяват както си искат, а в точно определен ред. Първо единият вид, а като свършиш с тях, от земята изникват следващите, след това идва ред на третия тип мераклии да бъдат разстреляни и така, докато избиете всички. През повечето време се получават зверски мелета. За илюстрация на този факт ще добавя само, че има статистика, в която пише колко гадини сте ликвидирали. И едва на второ ниво се усетих, че съм изтрепал над хиляда изрода. Представете си за каква лудница става въпрос.

Феновете, които си падат по Serious Sam, няма как да не харесат и Will Rock, тъй като авторите на играта от Saber Interactive са заимствали твърде много от въпросния хърватски шутър. Но ако не се фиксираме твърде много върху този факт, ще видим, че Will Rock предлага адски много екшън, красива графика и читав геймплей. И ще осъзнаем, че все пак е як шутър. Единственото, което куца в случая, е, че такъв тип игри омръзват прекалено бързо. Но това не е проблем на Will Rock, а на жанра като цяло. А и идеята на аркадните шутъри е по-скоро да бъдат антистресови и да не тормозят твърде много мозъчните клетки.

Едно от малкото неща, което отличават Will Rock от останалите подобни 3D-екшъни, са така наречените

титанични сили

Можете да ги закупувате от олтари, безразборно разпръснати из нивата на играта. За подобни свръхестествени умения обаче се плаща. И естествено това става в злато, което събирате по пътя си. Титаничните сили са интересни, а най-яка е тази, при която времето започва да тече с различен ритъм и подобно на някои сцени в “Матрицата” всичко се движи на забавен кадър. А иначе останалите титанични умения ви носят безсмъртие или пък увеличават демиджа, който нанасяте на врага.

Другата особеност, която би могла да ви изненада, са босовете. Не знам дали е съвсем правилно да се нарекат точно така, защото не преминаваме директно в следващото ниво след като ги убием. И все пак те носят всички характерни белези на босове. Тези гадини са огромни и когато се млатим с тях, на екрана се появяват показатели със здравето им. Носят изключително много на бой, и ако играете на някоя по-сериозна трудност, ще срещнете голям проблем в тяхно лице.

В играта има и истинско изобилие от кръв. Когато стреляте по някой по-отблизо, или когато ви улучат малко по-зле, ще видите как цялото ви оръжие и ръка се обагрят в червено. А от противниците на всички посоки хвърчат всевъзможни кървави пихтии.

Арсеналът

се състои от единадесет разнообразни и унищожителни оръжия. Имате пистолет, пушка, картечница, арбалет с вграден оптичен мерник, нещо, което мята огнени топки и т.н. Всички са направени така, че да ви докарват максимално удоволствие при размазването на враговете. За сметка на вашите хубавки оръжийца, противниците ви са екипирани с брадви, копия и лъкове. За сметка на това гадините се появяват в промишлени количества, което ги прави твърде опасни и във всеки един момент могат да ви убият без проблем.

В графично отношение момчетата и момичетата от Saber Interactive са се представили подобаващо. Играта изглежда добре. Дори добре е меко казано. По подобие на Serious Sam повечето нива изглеждат пъстри и свежарски, за разлика от преобладаващите на пазара сумрачни шутъри с претенции за съспенс-атмосфера. Оръжията са като истински, а по тях се виждат нечовешки отражения. По този начин у геймъра се създава едно по-голямо чувство за реалистичност. Нещата, които можете да рушите по време на игра, се разпадат наистина красиво. Особено статуите и вазите. Съществата, населяващи света на Will Rock, също изглеждат ефектно. Те са много детайлни, но за сметка това и системните изискванията на играта са завишени. И все пак по-добре така, отколкото ниски изисквания и лоша графика. Сенките в Will Rock са направо възхитителни. Чрез тях се открояват голяма част от детайлите по оръжията, терените и всичко останало.

А що се отнася до музиката, почитателите на рокендрола няма как да не останат доволни от факта, че основната песен в менюто е класическата “I wanna rock” на Twisted Sisters.

Както всеки себеуважаващ се шутър от първо лице, така и Will Rock има режим на

мултиплейър

Той се състои от три различни вида игра. В Cooperative ще можете да съчетаете уменията си с някой свой приятел. TreasureHunt – тук всичко опира до лов на злато (както може би и сами се досещате). Според мен най-интересно е да играете мултиплейър в режима fragmatch, тукашният еквивалент на deathmatch, където целта е кой първи ще направи даден брой убийства.

Will Rock е игра, която вероятно ще се понрави на голяма част от геймърите. Тя разполага с повечето елементи, които трябва да притежава един добър подобен продукт. Хубавата графика, многото кръв, интересния (макар и заимстван от Serious Sam) геймплей, забавната история и всички останали плюсове ще превърнат Will Rock в една прилично популярна игра. Поне според мен. Пожелавам на всички да излеят своята агресия върху чудовищата от Will Rock, а не върху преподавателката си по математика, както понякога ми идва на мен (дано г-жа Таскова не прочете това :-)).

Автор: Асен Георгиев