facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Wasteland 2 - ВИДЕО РЕВЮ
Ревю | 22.09.2014 | автор: Диян Каролев


оценка:
Производител:
InXile Entertainment
Издател:
InXile Entertainment
Жанр:
Ролева игра
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Постапокалиптичен екшън от класа

Дърпа струните на носталгията

Изпипан до съвършенство геймплей

Увличащ сюжет. Води до пристастяване

Музичката зарибява... много!

минуси

Сбъркали са й името

Графиката се маже отблизо

Често се случват бъгове

Who the Alice is Brian Fargo? Вероятно този въпрос биха си задали голяма част от вас, ако просто го бях споменал по-надолу. За да можете да оцените Fall... ъъъ, Wasteland 2 подобаващо обаче, трябва да знаете кой е този човек. Та, Брайън Фарго е основателят на Interplay и идеолог и сценарист на цяла плеяда от класики, между които Bard's Tale, Battle Chess, Neuromancer, както и едно постапокалиптично ролево приключение, чието име може и да ви говори нещо - Fallout. Малцина са тези обаче, които знаят, че и преди да излезем за пръв път от Vault 13 в търсене на "воден" чип, г-н Фарго ни е запращал в алтернативната реалност, в която Съединените щати са опустошени от ядрена война.

Първият Wasteland е култово RPG от онзи тип, който дълго време смятахме за окончателно загинал... поне докато не се появиха Legend of Grimrock и Might & Magic X. Първата "пустош" беше една от първите игри, които запомняха откъде е минавал играчът и какво е правил там. Действията ви имаха последствия, а славата ви се носеше сред малкото оцелели насред напуканата американска равнина и ви посрещаха не само по дрехите, а и по репутацията. В играта поемахме ролята на четирима представители на "пустинните рейнджъри" - последната отломка от някогашните сили на реда. Годината е 2087 - 89 години след ядрената война, превърнала нашата любима синьо-зелена планетка в жълто-кафява. В течение на играта, рейнджърите имат за цел да разплетат мистерията около предвоенен алгоритъм, който има за цел да изтреби малкото оцелели хора.

War... War never changes!

Духовното продължение на тази ролева класика е добре известно в наши дни, под името Fallout. То обаче е доста по-различно като концепция, геймплей и дори атмосфера - докато в Wasteland се залагаше на това колко сериозна материя са ядрените оръжия, във Fallout нещата винаги са се плъзгали по тънката граница между политическата сатира и чистата кретения. Благодарение на онова популярно в последните години сайтченценце, известно като "Kickstarter", Брайън Фарго успя да събере достатъчно зелени мангизи, с които най-сетне да зарадва феновете на оригиналната си концепция с достойно продължение. Няколко забавяния по-късно, Wasteland 2 най-сетне е тук и след като прекарах кратките 20-ина часа в нейната компания, съм готов да ви препратя директно към Steam, за да си дадете честно изкараните парички за нея. Но преди това нека да видим - какво ново?

Сюжетът ни запраща цели 15 години след края на първата игра. Един от "оригиналните" пустинни рейнджъри, на име Ейс, е намерен мъртъв и по трупа му има следи от доста грозни гаври. Това, разбира се, не може да остане безнаказано, а и красноречиво показва, че блюстителят на постапокалиптичният ред едва ли е починал мирно в съня си в компанията на най-близките си и чаша горещо какао от преди войната. Заради това, генерал Варгас - лидерът на рейнджърите, сформира нов екип и заедно с тях тръгва на мисия/приключение из великата американска пустош. Целите на групичката са две - да разкрият какво точно се е случило с Ейс и евентуално да доизпълнят свръхсекретната мисия, която е бил поел преди да ритне камбаната.

Свят като човешка длан... или три-четири!

Първата дума, която ми хрумва за описание на света в Wasteland 2 е "просторен"! Не се майтапя - не бях очаквал, че ще е толкова голям. Не ми се беше случвало скоро да попадна на игра, в която след 20 часа геймплей още да не съм видял и една трета от игровото поле. С поначало малката си група от четирима рейнджъри ще преминете през разнообразни терени, между които пустини, минни полета, облагородени земи, оазиси и изкуствено създадени острови. Феновете на оригинала ще се зарадват на новината, че първите няколко часа ще си се размотават по графично ъпдейтната версия на Аризонската пустиня от първата игра. Може да има и други терени - няма да се изненадам да открия и джунгла по някое време, както са тръгнали нещата. Напук на заглавието на играта обаче, навсякъде из света ще се спъвате в поселища и хората, които ги обитават. Част от тях ще ви дават задачки, друга ще се опитва да ви пречи да изпълните текущите си такива, а трети дори ще можете да вземете със себе си. Максимално групата ви може да се състои от седем човечета.

Всеки от въпросните има своя история, свои амбиции, цели и особености на характера. Стартовите членове на екипа можете да направите по ваш вкус, можете да изберете и от няколко предварително генерирани. Трябва само да внимавате със стартовите им умения, защото ако си направите групичка от четирима рейнджъри, които са най-умели в ръкопашния бой и никой от тях не разбира нищо от компютри, по някое време ще видите зор. В балансът е истината, казват. Като споменах уменията - системата за тяхната употреба е много подобна на тази в първия Fallout - избирате си какво да правите и посочвате с/на кого. Това позволява доста комични ситуации, които бяха възможни и в гореспоменатата игра - да преджобите някого, но вместо да му гепите нещо, да му сложите запалена пръчка динамит в чантичката/панталона и да се насладите на последвалите фойерверки.

That old familiar feeling

Рейнджърите ви могат да се бият. И честичко ще се налага, да не кажа дори че е малко по-начесто, отколкото е разумно. Битките са походови, като системата отново ще се стори позната на игралите Fallout. Ако не знаете за какво иде реч - разполагате с "екшън" точки и всяко действие, движение по екрана или употреба на умение отнема част от тях. Разликата спрямо класиката от 1997-ма е, че интерфейсът е доста осъвременен, имате hotkeys за отделни умения, както и ви се изчисляват всички траектории и евентуални щети предварително. Всъщност по този параграф, Wasteland 2 прави доста заемки от XCOM: Enemy Unknown. От битките, куестовете и изследването на света трупате опит, благодарение на който, естествено, вдигате нива и подобрявате статистиките и уменията на човечетата си. Също нищо ново под слънцето.

През цялото време, докато играех, имах усещането за дежа вю. Сякаш играя друга игра... по едно време се усетих, че правя все повече и повече паралели с Fallout, отколкото с оригиналния Wasteland. Въпреки сериозната сюжетната нишка, представена основно посредством невероятно добре написани и озвучени разговори с NPC-та и редицата неочаквани обрати, тонът и атмосферата караха в главата ми да зазвучава 50-тарска музика и гласът на Рон Пърлман да повтаря отново и отново "War... war never changes". В един момент осъзнах, че играя това, което можеше да бъде Fallout 3, ако Фарго се беше заел с него преди десетина години. Не ме разбирайте погрешно - играта е повече от много добра, просто заглавието й е сбъркано. Да кажем, че е печатна грешка.

Fallout 2,5

Графично заглавието се държи добре - въпреки че е захранвано от популярния в последно време енджин Unity 3D, изглежда много добре и ако не бях влязъл в папката на играта да проверя къде ми отиват сейвовете, сигурно нямаше да повярвам, че графичната машина е именно тази. Имаме си красива и убедителна смяна на ден и нощ, реалистични атмосферни условия и аномалии, детайлни текстури и поне на мен не ми се случи нито веднъж някой модел да пропадне, запецне в стена или мине през друг такъв. Само не приближавайте камерата, защото ако го направите, част от гореспоменатите графични шукаритети отпадат от уравнението. За звука също може да се говори единствено със суперлативи - войс актингът е убедителен, а музиката не се натрапва и допринася за цялостното впечатление и атмосферата.

Wasteland 2 е игра, която бих препоръчал на всеки, който не е пробвал оригиналния Fallout или изпитва носталгия по този тип геймплей. InXile Entertainment, начело с Фарго са създали една от онези игри, които осъзнаваме че надграждат върху стари концепции, но въпреки това играем с удоволствие. Не чакайте Fallout 4, а директно се мятайте в рейнджърското пост-апокалиптично приключение. Няма да съжалявате!

  

 
системни изисквания
OС: Windows XP, Vista, 7, 8; CPU: Dual Core 3.0 GHz; GPU: GeForce 6800 GT/Radeon X1600 512MB; RAM: 4 GB; Място на харда: 20 GB
напиши коментар
 

377 мнения
профил »
venenum каза на 23.09.2014, 12:33 ?. :
Редактиран на 23.09.2014, 18:42 ?.

Евала на pcmania и Дидо!!! От няколко дни чакам да прочета хубаво ревю за играта. Нямам какво да кажа-уникална.Много зарибяваща, само да имах време....

Напълно съм съгласен с zlostar, усеща се като малко или много като инди игра(не знам дали мога да нареча kickstart-ната игра инди? ) Има някои ограничения по картите, графиката маже най-вече заради енджина, но това не може да и навреди ни най-малко.

Само да допълня.Divinity беше правена със собствените пари на Larian, а даренията от kickstarter бяха само за завършването и изпипването и.Най-вероятно това и е помогнало да се отдалечи максимално от Kickstarter привкуса.

1544 мнения
профил »
Charcharo каза на 23.09.2014, 12:45 ?. :

Unity Може да е зверски мощен енджин. Не го подценявайте бе хора :D !

1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 23.09.2014, 14:18 ?. :

Ревюто на Каролев радва, а играта си я бива. Divinity: Original Sin засенчи почти всичко идващо за мен, но това не означава че Wasteland 2 не е качествена игра. Ще си я взема като сухия режим на портфейла мине ;)

1297 мнения
профил »
hyper' каза на 23.09.2014, 14:44 ?. :

Много бях нахъсан за това заглавие, при това от месеци, и когато седнах онзи ден да му дам един цял следобед, останах доста разочарован - през 2014 година игрите все още да разчитат на СТЕНИ от текст, за да се изразяват, е неприемливо за мен. Особено пък неозвучен, от който да ме болят очите от взиране. Какво имам предвид - да беше 1980-а, игрите едва да имат графика т.е. да нямат как да покажат история и събития адекватно - разбирам. Но когато съм играл Bioshock, Silent Hill, Dark Souls, Limbo, Spec Ops The Line, F.E.A.R., Half-Life, в които може да се премахне всичкия текст и пак играчът да разбере какво се е случило със света (а и се случва в момента чрез прогресиране в играта) благодарение левъл дизайна, позиционирането и вида на NPC-тата, както и предметите и структурите из нивата, то просто това заглавие ми изглежда като направено от хора, неразбрали медиума - както книгите имат нужда от повече текст, отколкото илюстрации, картините - от повече внимание към формите, детайлите и цветовете, отколкото към името, което казва какво е нарисувано, филмите - от добре заснети сцени, отколкото от заснет човек на стол, който чете сценария, така и игрите - фокус върху геймплея, т.е. играчът (почти) постоянно да е бъде зает, а не чак толкова от четене, тъй като то може да бъде спестено при адекватно построен игров свят.
Ясно ми е, че малко хора ще ме разберат, защото имат по-дългогодишен опит като геймъри, докато повечето верояно мислят, че просто ползвам сложни изречения, за да кажа колко била тъпа играта. Играта е много далеч от лоша, но по-скоро бих предпочел книга с историята й, поне няма да вдигна диоптър.

1716 мнения
профил »
Danivanov каза на 23.09.2014, 18:31 ?. :

Аз пък се изненадах, че репликите са озвучени. Жанрът е стар и полу-мъртъв, казва се и в статията. Да ми бърборят разни човечета, докато ги гледам от високо, по-скоро ми прилича на комедиен god симулатор, отколкото на разказ за борбата на четирима души със смъртта. Текста не задържа някакъв супер динамичен геймплей, че да го махат. Пък като излезе лудия макс, там ще си има всичко за което си си мечтал някога.

377 мнения
профил »
venenum каза на 23.09.2014, 21:18 ?. :
Редактиран на 23.09.2014, 21:21 ?.

"както книгите имат нужда от повече текст, отколкото илюстрации, картините - от повече внимание към формите, детайлите и цветовете, отколкото към името, което казва какво е нарисувано, филмите - от добре заснети сцени, отколкото от заснет човек на стол, който чете сценария".......................няма такива примери просто.ХАХА

ЕДИТ:::Да не говорим,че в игрите от този жанр неозвучаването на репликите е само в + към атмосферата.Демек добавя повече,отколкото отнема!

1297 мнения
профил »
hyper' каза на 24.09.2014, 10:01 ?. :

Така е, затова ако всичко беше озвучено, нещата щяха да са чудесни в този аспект.

567 мнения
профил »
{SuPa-1337-Killa} каза на 23.09.2014, 20:57 ?. :

Единственото което ме издразни е че доста често, 90% от времето, моделите в играта не отговарят на "описанията" и картинките на героите. Това става пределно ясно като се биеш срещу Jackhammer. Това не е геимбреикинг но все пак малко разваля имержена и дразни.

Но като цяло е мега солидна игра и си заслужава часовете които ще се хвърлят по нея.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 23.09.2014, 21:20 ?. :
Редактиран на 24.09.2014, 05:44 ?.

Фрайън Барго... смях се 5 минути на това =) Някой да сподели има ли файда от тия тостери?!

Играта като цяло е олдскул, дори е може би твърде олдскул, което не значи, че е зле, а че е предназначена за много тясна аудитория. Има и интересни хрумвания, някакви нови "извращения" в жанра, като "критване" при левъл-ъп - паднах от стола като го видях... харесва ми! Идеята, а не падането от стола =) В смисъл, при определено ниво на базовите статистики геройчето има шанс да получи допълни бонуси при качване на ниво, яко а? От сега мога да заявя "Ван Бюрен ряпа да яде!". Уейстленд 2 е като пътуване във времето, само дето са ъпгрейднали графиката. Неща, които не би ви хрумнало да използвате може да се окажат полезни като например:

ВНИМАНИЕ СПОЙЛЪРИ!!!
________________________
Още в първата зона може да сдобиете с лопата, с помощта на която ще изкопаете няколко интересни предмета от няколко възможни места. Може да разчуствате Анджела като и припомните за татуировката и, в следствие на което тя да дойде с вас още на първата мисия, а след това да стане постоянен (макар и своенравен) член на екипажа. Тая коза дето стои до входа също не е за украса. Умението за комуникация с животни помага адски много и привличайки козата на своя страна получавате бонус пърк "Дяволски очи" (+1 perception докато не умре хайвана)...
________________________
КРАЙ НА СПОЙЛЪРИТЕ!!!

Общо взето харесва ми, Дивинити вдигна летвата доста и може да се каже, че що се отнася до гейм механики Уейстленд 2 изостава. Но пък за сметка на това компенсира с история. Историята е буквално продължение на първата игра, но както е споменато вече в статията глеймплея клони в леко друга посока, на друга поредица, която нека не забравяме все пак, че е от същите хора =) Лайнариите покрай авторски права върху търговска марка ги има още от как съществуват термините, затова се появи Фолаут, затова се появи и Уейстленд 2 едва сега =)

Спирам се до тук, това е игра, която всеки фен (не точно фен на жанра, а фен на оригинала или пък на Фолаут) трябва да играе. Като поиграх за пръв път днес ми изскочиха някои стари спомени, усещането е несравнимо. Приятна игра! =)

П.П. Нещо много важно, което си струва да се отбележи, още с влизането в менюто ви посреща надпис "Red boots DLC 49$".... никак не ме кефи този факт.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 24.09.2014, 16:30 ?. :

http://picbg.net/u/3233/42469/776727.jpg :)

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 25.09.2014, 07:54 ?. :

Дори не съм го кликвал (надявам се пролича) =) ЯКО!!! Камък.. не, виртуална канара ми падна от сърцето и геймърската душа =)

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 25.09.2014, 09:46 ?. :

Аз си признавам, че преди да го споменеш даже не го бях видял?!

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 25.09.2014, 10:17 ?. :

Аз имам остра алергична реакция към ДЛК и гледам да избягвам контакт =)

377 мнения
профил »
venenum каза на 23.09.2014, 21:27 ?. :

Напрягам всички свои способности,за да успея да призова ДРАКОНА a.k.a Dragonslayer,за да драсне и той някой и друг ред по случай излизането на Wasteland 2...


Драконе,ЕЛА!!!

1616 мнения
профил »
nightwarrior каза на 23.09.2014, 22:32 ?. :

Не може... играе :D

748 мнения
профил »
rosniak каза на 24.09.2014, 05:09 ?. :

Загубил е връзка с реалността...

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 24.09.2014, 07:43 ?. :
Редактиран на 24.09.2014, 07:48 ?.

venenum, смени си ника на "DragonSlayer Summoner" =)

@ DragonSlayer - Ясно, Чери остава в отряда (тя поправя тостери) =D

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 24.09.2014, 06:22 ?. :
Редактиран на 24.09.2014, 06:29 ?.

Банда, нямам никакво време напоследък, преди поне от работа редовно разцъквах на мобилния, но сега няколко седмици ще съм нередовен :Д. Дори за игра ми остава време едва в малките часове (разбирай 23:00 - 03:00+). Затова и съм едва към 14 лвл. в играта и играя на seasoned, просто не мога да си позволя първото преиграване да го мъча на хард, щото искам да видя повече от играта. Не само че нямам време, но и покрай ремонта засмуках всички пари и дори играя играта пиратка, докато се завъртят нещата с парите. Мислех да драсна едно ревю 2.0, но поради тези три причини (пиратка, недостатъчно напред в играта и наистина липсата на време) просто ще пропусна. А ми се щеше.

Да кажа, че WL2 е перфектна игра, ще излъжа. Но не мога да натъртя достатъчно колко на мен ми харесва. Почвам игра късно вечер и само здравият разум на годините ме откъсва от монитора някъда към 03:30. Преди години просто щях да осъмна, да си направя кафе сутринта, да го пиша дъждовен ден и да продължа да играя докато не заспя седнал пред монитора. :)

Така можеше да изглежда Ф3, да. Но макар и късно, за мен това е духовният наследник на Fallout поредицата. Не онзи Обливиън с оръжия, който може да си има своите силни страни, но те не са свързани със серията, а са си силните странi ина една добра игра, която по странно стечение на обстоятелствата носи името Fallout.

Седя със слушалки, в ушите ми вие вятър на фона на някаква ембиент музика, която неумолимо предизвиква асоциации на Тексаски барове, пустош и припълзяващ в краката ти гущер; Докато моят експерт по тежките оръжия и изобщо техничар по природа прави профилактичен преглед на плячката след битката, разглобявайки ненужното въоръжение, за да прибере само най-необходимото, от което мога да се ползва групата, моята красива, харизматична лидерка Сара Брингман с 10 Leadership се опитва да закърпи неумело със слабите си умения по медицина зле пострадалия от последната битка Лии Донг, китайчето с влечение към екзотични неща като лазерни оръжия, ключалки, сеифове и всякаква електроника, аз съм зумнал камерата до леко замазаните от близо модели на героите и виждам през екрана, подет от вятъра, преминава един от ония, кръглите храсти, дето се търкалят в пустинята, сещате се, чува се презареждане на оръжия, а Шмолмо (така и не се научих да изговарям името му) - пиянката, който реши да се присъедини към моя тим, процепва съвсем не на място: "Хайде, следващото питие е от мен".

Човече, говорим за атмосфера, а тази игра размазва с тежка ръка всяка буболечка, която се е промъкнала след финалния рилийз и дребните недостатъци по механиката и геймплея. Не че ги няма тук, там, но цялостното усещане за играта изобщо не ми отклонява вниманивто към тях.

Механиките - най-после нещо, над което да мислиш, да планираш, да комбинираш, да експериментираш. Колко АП ми трябват, за да съм оптимален със SMG, но да не пренебрегвам и Инициативата? Доста висока Инициатива имам, ще реагирам по-бързо по време на битка от враговете, но с тази малка Сила, по средата на играта ще имам наполовина на живота на другите рейнджъри. Трябва да съм бърз, съобразителен, точен, перфектният боец, но с тези две точки от опита на ниво какви умения ще развивам? Ще съм безполезен за друго, освен за битка. Това оръжие има по-малък обсег, но е по-бързо, на всеки два рунда ще имам по още един ход за стрелба. Дааа, ама другото е по-бавно, но пък с по-високо общо поражение. Пффф, снайперистката ми не може да се съсредоточи в стрелбата, ако някой противник и диша във врата. Алтернативно оръжие ли ми трябва или по-добро планиране на позициите? Не могат да се обхванат в няколко реда детайлите, аз по-скоро нахвърлям повърхностните идеи, без да навлизам в самата механика на умения, чекове и т.н.

Геймплей - в началото казах, че играя на нормална трудност, за да видя повече от играта. Гънци! Играта е с толкова съдържание, много често изключващо едно с друго, че няма начин да изчерпите играта с едно, две преигравания. По време на късната бета, преди последният голям пач, направих едно изиграване на първоначалните зони. Еми, трябва да ви кажа, че до сега първите 6, 7 левъла ми бяха съвсем различно преживяване. После започнах ново преиграване, но нещо направих различно и после всички куестове се стекоха по друг начин. Някой не се "стекоха" въобще, други се появиха. Различни места, различни НПЦ, различни куестове, различно стечение на събитията. Съдържание за около 3 мил. долара. не ми се мисли, ако бяха 500 мил...

Светът е достоверен. За мен. И като визуално представяне, и като поднасяне. Текстът не бил актуален през 2014? @hyper`, не съм сигурен дали си сериозен или тролиш. :) Озвучаването е толкова, колкото е нужно, за да се добави персонализация на даденото НПЦ. Алилуя за липсата на кътсцени тип ААА. Богатият, добре списан текст, аватарът на НПЦ и твоето въображение създават магията. Моята туземна приятелка, която спасих от плен, се оказа не само добър снайперист, но и с типичното отношение към природата и мирогледът, каквато бих очаквал от "червенокож". Третирам я по определен начин и е нещо повече от някакво НЦП за пълнеж. Шмолмо е пич, макар и доста окаян и пропаднал на вид. Добре борави с пушката и за друго не става, но го мъкна с мен, защото има свежи лафове и... защото ми е достоверен персонаж. Без да съм чулпотоци звук от него, без да са ме заливали кътсцена след кътсцена или поредица от ингейм филмчета с него. Просто е добре написан персона,, останалото е въображение.

@VK_, тостерите имат приложение :), макар и с второстепен фактор. Определени предмети, които не са маркирани като джънк (различни неща с бял надпис, като точно определени цайси, прашка, мраморни топчета, някакво странно мазило и т.н.) са елементи от играта и имат конкретно приложение, стига да знаеш на кого точно да ги дадеш. В редки случаи отплатата е уникално оръжие. Онзи пич в базата, уредникът на музея, ти изкупува определени неща, срещу пари или опит. В бетата му бях занесъл някаква оръжие като чук ли, брадва ли на някой си известен в миналото и си прибрах опита от това. Сега не можах да го намеря това оръжие. Но съм сигурен, че не знам и 1/10 от нещата, които са полезни и се ползват, но единият ми герой ема само такива неща в инвентара си и той е вече пълен. Съдържание, брато, съдържание...

Банда, нямам време, трябва да ставам, а имаше още доста неща, които исках и мога да напиша. Довечера може да драсна още нещо. Ще спомена и нещата, които ми се струваше, че можеха да се направят по-добре, може и някой шот да разменим :) ASL, PLS? :-D


*какво правите с копче на активна ядрена глава, на което пише "Пе пипай!"? :-Д

1616 мнения
профил »
nightwarrior каза на 24.09.2014, 18:04 ?. :

A нямало да пише ревю...

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 24.09.2014, 21:05 ?. :
Редактиран на 24.09.2014, 22:02 ?.

Под ревю имах предвид нещо по-пригледно и структурирано, не като това горе нахвърляно набързо преди да изляза от къщи. И нещо с малко повече конкретика за определени неща, например по механиката на играта, които съм открил по време на игра.

И щях да спомена слабите страни или местата, където е можело да се направят подобрения. Например, изключително ми липсва възможността да задам формация на групата. Преди битка правя ръчно преразпределение на позициите, защото снайперистката ми най-често се оказва отпред, където е безполезна, или тази със smg се оказва прекалено далеч, за да опползотвори всичките си АП. За по-сериозните битки ръчното разпределение на тактически позиции е задължително, но за някои от по-маловажните конфликти е губене на време.

Липсва ми по-дълбок тактически елемент. Още в началото на разработката стана ясно, че шестоъгълното игрално поле ще бъде заменено с квадратно (обясниха го с особености на енджина, системата за прикритие и прекалената трудоемкост за проект с такъв бюджет и целево време). Ок, пак става, но с шестоъгълниците тактическите възможности са чувствително по-богати. Но тук доводите им може да са легитимни.

Липсва ми възможността да се придвижвам клекнал. Липсва ми и като тактически елемент, и като част от атмосферата. В края на базата патрулира самотен гард. Не мога да изпратя някои, които да се промъкне и с точен изстрел от пистолет със заглушител да сложи край на смяната му. Вместо в опасните райони, където не искам да бъда забелязан и да почне битка да се промъкна, аз тичам като че съм на сватба.

От горният пример следва следната ситуация. Дори да убия някой самотен пазач с единичен изстрел (от един момент нататък хедшотът става доста ценен избор) и да няма други противници в близост около него или мен, пак започва начало на битка, в която се включват всички наоколо. Тук точно ми липсва онзи момент, в който бих искал да мога се промъкна до базата на противника с минимален отряд добре обучени рейнджъри и да елиминирам противника там, където може - самотни пазачи, отдалечени от главната група противници и т.н. Сега този момент липсва - просто се приближаваш, избираш тактически правилното място и започвате да се пуцате. Много хайвански, няма финес. :)

Въпреки тези недостатъци пак намирам голямо удоволствие от битките, особено когато се справя с доста по-многоброен и добре разпложен противник, а аз съм с четирима или петима наемника. Аз почти до 7 или 8 лвл. бях само с началните четирима, отчасти заради трупането на опит, отчасти заради липсата на подходящи попълнения, отчасти защото си ги планирах да са самодостатъчни и да покриват ефикасно почти всички скилове. Анджела съзнателно пропуснах, сигурно защото ми се стори твърде "емо" и беше доста ОП в късната бета - 14 лвл персонаж с четирима младока, дето не знаят от коя страна се държи пу(и)шката не ми пасваше много. Нямах и никакъв Лидършип, да я укротявам и тя през ход си правеше каквото иска и така ми разваляше стройната военна дисциплина. :)

[Лек СПОЙЛЕР, може би]

Снощи се запънах с една битка с три големи робота, някакви "Слайсъри" май ги наричаха. Битката не беше задължителна, просто изследвах едно място, което не беше за моето ниво и попаднах на тях. Аз бях някъде 12 ниво, ако не се лъжа, с около 80-120 кръв измежду различните наемници, общо 6, с подходяща за нивото броня, а тези три робота имаха по 450 кръв, 4 броня, скачат и се приземяват точно пред теб, независимо колко далеч си и скилове, с които бият всичко в обсег. При първия опит умрях някъде към средата на втория рунд. Запънах се и си викам, тея ся ще пуснат маса опит и някакъв мега лут над моето ниво и започнах... да мра многократно. :) Докато накрая не започнах да мисля, да използвам терена и постройките, правилните оръжия и накрая ги бих без да се налага да съживявам никого.

[Край на Лек СПОЙЛЕР, може би]

Та, с горното исках да кажа, че играта предлага определени тактически възможности, чрез която да влияеш на изхода от битките, но можеше допълнително да се вдигне нивото на "имършъна" с разни неща като придвижване приклекнал и безшумни убийства.


[СПОЙЛЕР]

Както споменах в предния пост, различните от джънк предмети, онези с бели имена, много често имат конкретно приложение. През време на бетата освободих пленената индианка в Хайпул, като разкарах лапетата, давайки им определена марка цигари. Те се изнесоха да пушат и така успях да говоря насаме със затворничката.

На това разиграване забравих да купя цигари и направо тръгнах да говоря с лапетата, при което им казах, че вместо да седят да викат тук, могат да свършат нещо полезно, като например да се обучават за войници.
- Добра идея, викат, ама с какво?
- Ей с тая прашка, викам им аз (явно сред предметите съм имал прашка).
- Хубу, викат те, ама с какво да стреляме?
- Ето ви и торба мраморни топчета, стреляйте с тях, викам. (явно съм имал и такъв предмет в инвентара).
- А, така става, чичка! Хайде, момчета, да ходим да се обучаваме.
Страхотно чувство на задоволство от добре свършената работа. И то не моята работа по куеста, а на този, който се е потрудил да ти предложи този многопластов геймплей.

[Край на СПОЙЛЕР]


Скиловете са сравнително балансирани, като най-често използваният, по лична преценка, е Димолишъна, след това може би следва проникването в сейфове. Сравнително по-рядко се използват Грубата сила и тостерите. Пак по мои наблюдения при скил чек първо се тества критикъл провалът, след това дали успяваш. Ако при "пълненето" някъде около средата на скил иконата бомбата не избухне/сейфът/ключалката не се повреди, значи няма да имаш критичен провал. Това си е мое наблюдение, напълно случайно и маловажно :Р

Много съм доволем, че инвестирах отрано и то доста точки в weaponsmith. Редуцира сериозно товарът от въоръжение, който иначе трябва да мъкна с мен, (с по-малко хора съм и товарът е проблем), източник е на ценни приспособления за оръжията (4% засечка при снайпер е едно, 4% засечка при SMG е друго и е доста добре да ги редуцираш до 0-1%, а това е само на първо ниво умение, към 6, 7 идват още по-полезни приставки). Освен това всички непотребни чарколаци от оръжията, плюс непотребните джаджи от този скил са добре платени.

Оръжията имат определени показатели в какъв обсег са най-ефикасни и къде получават бонус или наказание за прицелване. Освен че тази информация се научава при десен клик, за мен беше много интересно да открия случайно, че е видима в графичен вид точно над изображението на оръжието при UI. Онази червено, зелена линия над оръжието, която толкова се чудех какво показва, всъщност показва противниците като червени точки и къде точно в обсега ти е дадения противник. Голямо откритие, няма що, ама много се чудех каква е тая зеления там. :)

Високата инициатива не просто ти позволява да започнеш по-рано в рунда, но и при достатъчно висока инициатива спрямо противника можеш да участваш повече пъти от него при един и същ брой рундове. Просто казано, ако имаш двойно повече инициатира от противника, при едни примерни 10 рунда не просто ще започваш винаги преди него, но и в края на десетия рунд ще имаш двойно повече ходове. Ако бях разчел по-внимателно описанието на този детайл от геймплея, щях да бъда малко по-гъвкав при построяването на героите и точките на съответния атрибут.

Освен ако не е бъг, а дизайнерско решение, с предмети не можеш да вдигаш атрибут над 10. Научих това по болезнения начин с моята лидерка Сара Брингман, която носеше някаква статуетка, която вдига +1 на Лидършип и беше на реални 9 точки, 10 със статуетката. Викам си, сега ще я направя лидер на лидерите с 11 точки - това си е не малко количество допълнителен шанс за успех при стрелба, на цялото парти. Просто не можех да устоя на това предложение - едно ниво - ползват се всички. Но защо не обърнах внимание, че след като съм сложил точка умението пак си седи на 10? установих го доста след това, която бях презаписал сейвовете. 8 точки, които можеха да отидат на много по-добро място.

В Rail nomad camp има една шматка, който говори само за игри. Хората със сериозно проблеми, целият лагер разделен, няма храна и работа, а нашия само игри са му в главата. Споделя и доста забавни неща за хобито си и за придобивките си. Чувех се дали не е някакъв събирателен образ, с който inXile намигват на геймърите. :-Р

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 25.09.2014, 13:08 ?. :
Редактиран на 25.09.2014, 14:05 ?.

Абе само на мен ли ми се струва,че ревюто на DragonSlayer е по-дълго от това на Каролев? :D

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 25.09.2014, 16:19 ?. :

Едно малко допълнение, от опит придобит от снощната сесия - луута в сандъците се генерира на случаен принцип. Гледам аз едно кашонче стои срамежливо в сенчест ъгъл, затичвам се към него, но моят главен герой (адски недоверчив и съмнителен снайперист, който се разбира по-добре с животните от колкото с хората) веднага заподозря, че е минирано. Куиксейв-нах след това старши научния сътрудник, експерта по физика и химия обезвреди бомбата, а в кашона имаше базука. Веднага я екипирах, за да видя как стои на човечето, зуумнах и натиснах бутона за скрийншот... или поне така си мислих, а се оказа че в сумракът съм натиснал F11 вместо F12 и както си му е реда играта куиклоуд-на =) Епик фейл! Обезвредих бомбата, отварям сандъка и - ЧУШКИ! - този път се паднаха малко патрони и една аптечка. Не можах да повярвам на очите си =) Повторих упражнението, за да съм сигурен и се паднаха други предмети. И тъй с наранени чувства и малко скрап се наложи да продължа играта без базука. Внимавайте какво правите и да не забравите да си промените клавишите за куиклоуд и куиксейв на нещо по-далече от бутона за скрийншот =)

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 25.09.2014, 22:26 ?. :

А много е възможно определени сандъци да са с фиксиран лут, защото ми се случи нещо такова като твоя скрийшот :), само че аз реших веднага да сейвна при вида на добрия предмет и се наиграх. След повторното зареждане пак се появиха същите предмети. Не се оплаквам, де, беше някаква ОП лазерна карабина, много по-добра от настоящата на моето китайче. Въпреки това не мога да препотвърдя, защото не гоня item hunting, да сейвам и да лоудвам, докато ми хареса плячката - каквото даде, това е.

Абе... цигарите какво приложение имат, освен че докато пафка, героят изглежда все едно си е взел обедната почивка и разпуска. В началото дадох на един да пуши, нашия дръпна няколко пъти, не видях нищо да се случва и зарязах цигарите. Пропускам ли нещо?




1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 26.09.2014, 05:29 ?. :
Редактиран на 26.09.2014, 05:31 ?.

Сори за дабълпоста, но не се сдържах... Снощи прониквам на едно доста добре охранявано място и по-конкретно в стая, която видимо по описанието съдържа ценни придобивки в няколкото сандъка и сейфове в нея. Моят азиатски приятел се залавя за работа по ключалката, работата е сложна и има сериозен шанс да не успее. Всички са се струпали зад гърба му, надничат, притихнали са, за да не му пречат и изведнъж Школмо, пияндето пишман Рейнджър, който и без това не става за нищо, но го мъкна заради "имършъна" и лафовете му, се изцепва на висок глас:

- Сериозно, Рейнджъри, само да минем покрай някоя пивоварна и оттам нататък се оправяйте сами!

Лий Донг се провали на половината път с ключалката, аз останах да се хиля сам пред монитора като малоумен, а цялото парти единодушно и окончателно реши да се отърве от Школмо в момента, в който стъпят в Цитаделата. Било единственият друг ход, който не включвал ритуалното му убийството. Всички настояваха за някой по-кадърен, който да участва наравно с тях в битките и другите дейности. Като толкова съм го харесвал, да съм си го взимал на самостоятелни мисии, викат. С една дума - няма значение аз какво мисля, мнозинството го реши зад гърба ми. Отстъпих.

Прекрасна нощна сесийка си спретнах снощи. Такива моменти като този, в който играта те кара да се смееш, с минути да седиш и да се двоумиш какво да отговориш, защото знаеш, че и в двата случая ще има последствия, или да правиш избор, който отговаря на профила на партито ти, но видимо не е изгоден на геймплея и въпреки това ти носи удовлетворение, или да зяпваш от изненада, когато влезеш през някоя врата и видиш какво има в нея... Ей заради тези неща човек пренебрегва дребните недостатъци и си откарва по цяла нощ пред компютъра.

Школмо, че ми липсват лафовете ти, мой човек, но партито си каза думата. Ще се виждаме, когато отскачам до базата, ти и без това каза, че следващото питие е от теб.

1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 26.09.2014, 08:33 ?. :

Ти направо изби рибата, още една част няма ли да има? :D

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 26.09.2014, 10:23 ?. :
Редактиран на 26.09.2014, 10:52 ?.

Опасявам се, че този, който взех на мястото на Школмо, някакво борче за близък бой (стана ми любопитно до колко е ефективен добре брониран и въоръжен боец с повечко кръв и бързо оръжие), ми изглежда твърде сериозен и взима много присърце задълженията си на бодигарт на партито. Не съм имал време с него, давам му шанс, защото го съжалих като го гледам как му отекоха краката от висене в столовата и постоянно да пита" "Сега вече мога ли да ти бодигардствам?"

Нищо чудно групата да го изрита, те не са свикнали на такова покровителствено отношение. Вече не са новобранците от преди няколко дена, с които старите кучета се занасяха (някой от вас вдигна ли кутията пред козата пред входа на Цитаделата?), вече сме 17-18 лвл, добре въоръжени, имаме си извоювано име с няколко доста успешни мисии и не смеят да ни занасят вече.

Между другото, като казах 17-18 лвл - разликата в Каризмата от 5 точки води до разлика от цяло ниво още преди да стигнете 20 лвл. Сравнявам с двете ми момичета в партито - едната, Наташа Петровна, рускиня до мозъка на костите, изключително проницателна извън битка и невероятен боец, но тотално асоциална личност, с минимална Каризма, докато другата, еврейката Сара Брингман, е Убавица с 6 точки Каризма, лидер по призвание и лекар по душа, с осър език и с влечение към хуманиратните науки. Не е лош боец, има своята роля в битките - основно ако остане случайно нещо недоубито от Наташка. :)

Разликите сега са почто цял левъл в полза на Сара, заради доста по високата Каризмата - и двете нямат толкова странична работа, от която да трупат извънреден опит, така че разликата е основно от общия опит, който споделят след битка или от мисии. Не е злe, като се има предвид, че Сара е и Почетен Председател на Постапокалиптичното Сдружение за Твърде Интелигентни, Надарени, Руси, Красиви Индивиди (ПАСТИРКИ) с максимални 10 точки на Интелигентност, което и дава по 5 скил точки на ниво.

Днес все пак го писах дъждовен (нищо чудно по някое време и да завали... тея дни), така че днес ми е ден за игра.




4179 мнения
профил »
VK_ каза на 26.09.2014, 13:47 ?. :
Редактиран на 26.09.2014, 14:48 ?.

"ПАСТИРКИ" Е, не! =D

Цигари не съм откривал до сега, само тютюн, който е флагнат като "джънк" по подразбиране. Според мен контейнери с фиксиран луут е наложимо да има по две причини. Първо, заради самата куест линия и тайни местенца с уникален луут и второ, като необходим минимум, от който играчите да се възползват за справяне с играта.

Как да се излекувам от тази Под инфекция? Вече разработихме противоотрова и излекувах пича в инвалидната количка, но моя рейнджър не се излекува. Да не би да е необходимо да приключа всички задачи от Кати Лоусън?

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 26.09.2014, 16:18 ?. :

Цигари има тук, там при някой продавач, например онзи в административната сграда на Хайпуул. Ако посочиш при генериране на персонажа, че е пушач и си има любима марка, една кутия с любимите му махорки се появява в инвентара в началото. Бял предмет са и можеш да го поставиш в куикслотовете, (което не може да стане за почти никой от другите бели предмети),което пък ме наведе на мисълта дали не са някакъв подобен на лекуване ли... не знам какъв айтъм.

[СПОЙЛЕР]
----------------------------------------- ------------
От инфекция не съм се разболявал, пазех се като гърмян заек, но след като изнамерите ваксината, Лоусън не ти ли дава няколко набора противоотрова, една от които да излееш в резервоара на Центъра? След това с останалите би трябвало да можеш да излекуваш групата. То и с това свършва куест линията там, след това активираш предавателя и се мятате на конете да помагате на Хайпул.

Тази "ваксина", освен като противоотрова, имат някакъв бъф ефект, ако се ползват като стимулант, но не си спомням какво даваха точно. Нещо надуваха показатели, сигурно. Останалата ваксина (ако няма да лекуваш, ако ти остане бройка след лекуването или ако решиш да не я ползваш като бъф), можеш да ползваш, за да обеззаразиш няколко околни ферми, където заразата се е разпространила. За мен - лесен избор - краткотраен бъф срещу допълнителен опит. Дай ми опита! Освен това съм и Рейнджър, да го ева, не мога да мисля толкова егоистично, когато хора имат нужда от моята помощ.
----------------------------------------- -------------
[край на СПОЙЛЕР]


ЛОЛ, край на спойлер, пък то край на поста :)





4179 мнения
профил »
VK_ каза на 26.09.2014, 21:47 ?. :

Гуълнах проблема - двоен бъг се оказа. Първо защото няма лекуване и второ защото след като изтекат тия 15к (да, хиляди) секунди не се случвало нищо по описанието =) Чакаме фикс.

377 мнения
профил »
venenum каза на 26.09.2014, 22:10 ?. :

Аз съм забил на същото място :)
Излекувахме пича,оная ми казва,че трябва да отида и да излея лекарството във вентилацията,обаче не ми дава никво лекарство.Отидох в подземията и там изгубих към час,час и половина да прочиствам тунелите от отровата,като успях да се справя само със западния :)....Ся ме боли гърба от надвесването към компютъра в търсене на решението.:)))
Ако може някой лекичко да ме побутне(разбира се само ако аз не съм разбрал нещо,не ако е свързано с бъга описан от VK_),щото не искам да си развалям кефа играта като гледам за решение в ЮТУБ!!!

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 27.09.2014, 08:04 ?. :

venenum, отивай към източния сектор там е помпата =) Ако някой от хората има "компютърни науки" хакни терминала до входа.... и чети =)

377 мнения
профил »
venenum каза на 27.09.2014, 08:39 ?. :
Редактиран на 27.09.2014, 08:40 ?.

Аз съм пълния олигофрен. =)
Все си мислех, че не може да сe минава през ония вентилатори, а то като ги спреш-можело.. xd

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 26.09.2014, 23:19 ?. :
Редактиран на 27.09.2014, 00:22 ?.

Странна работа. В късната бета тръгнах първо към Аг Център, всичко мина гладко, тръгнах от там без недовършени куестове и с шепа хапчета за противоотрова. Обаче беше преди няколко месеца, не си спомням подробности или последователност. Нещо в куест лога не подсказва ли?


*edit - излезе първият пач, но си лягам, не ми се чете лога да видя какво оправя.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 28.09.2014, 20:25 ?. :

....е аз пък се замотах в агро-центъра и Хайпул го отнесоха Рекърите та сега трябва да се справям с тях, а малкото оцелели хич не ми се радват на "позакъснялото" пристигане. Завърза се тя една =)

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 28.09.2014, 21:51 ?. :

В Хайпул има един уникален образ, още някъде в началото, преди да се качиш на бента горе. Някакво минорно НПЦ, пълно куку, живее си в караванката, плямпа супер идиотски глупости, все едно слушам някакъв кришнар :). Сериозно, през цялото време се хилех, докато му чета отвеяните приказки. 20 нива по-късно все още се сещам за него и се подсмихвам. Дано да го намериш, ако бандюгите не са го пратили във Вечните ловни полета.

Пак там, в Хайпул, за първи път се сблъсках с това колко е многопластова играта и как едно дребно решение повлича редица промени, прекъсва едни куестове и открива други. Коренно различно от това, което играх бетата. И със сигурност напълно различно от това, което ти ще срещнеш, след като отиваш там след Аг Център.

Вече имам герой с максимум Weaponsmith. Ако правилно съм схванал, това умение е обвързано с качеството на оръжието, което разглобяваш за части и модификациЙ. Максимално ниво на WS не ти дава възможност за по-добри модификации, дава ти по-голям шанс да успееш за тези модификации, които са обвързани с tier на даденото оръжие. A колкото по-добро е оръжието, по-висок tier, толкова по-добри модификации можеш да извлечеш от него. Добре, че не се втурнах прекалено рано да го максвам за сметка на другите умения, както бях планирал.

Правилно развит герой за близък бой може да се окаже сериозна машина за убиване и "танк" с голямо тактическо приложение (пушечно месо, най-вече:), но аз не направих такъв в началото и ползвам един наемник с не толкова оптимизирани статове, колкото би ми се искало. При следващото преиграване може би ще пробвам такъв, вместо енергийните оръжия. Предполагам, в късните нива, когато започна да се изправям пред наистина сериозно бронирани противници, енергийните оръжия ще са незаменими, но до този момент са изцяло за съпорт и тактическо приложение когато трябва да довърша определен противник с няколко капки кръв, за който не искам да ползвам АР на сериозните бойци.

Не знам дали си въобразявам, но след ъпдейта имам малко по-стабилен фреймрейт (направих и някой дребни промени в регистрите, може да е и от това). изхвърли ме на едно единствено място без причина до сега, при опит да започна определен разговор с НПЦ. Други технически проблеми не съм имал. Ще ми се някой да направи мод за камерата, да не се върти на 90* при натискане на Q и E, както е сега, а плавно, докато не пуснеш клавиша. И да не се вдига така от птичи поглед, а да дава малко повече видимост на бойното поле. Но май е рано за модове все още, изглежда mod tool още не е на разположение на тези, които да се възползват от него.

Едвам се възпирам да не почна нова игра, с вече понаученото от досегашната игра, но така си заобичах четиримата от запаса, че сърце не ми дава да ги уволня от служба.



4179 мнения
профил »
VK_ каза на 28.09.2014, 22:16 ?. :
Редактиран на 28.09.2014, 22:16 ?.

Първите персонажи в подобен род игри винаги са ми били пълни мехлюзи и въпреки това съм завършвал игрите до край. С натрупания опит при евентуално (задължително в случая на тази игра) преиграване вече имаш възможност да се отдадеш на изследване и откриване на тайни местенца из виртуалния свят. На трето изиграване се чудя с кой абсурден билд да си направя играта по-сложна =) Обикновено тия заглавия ми остават за винаги в списъка, за доста от които се връщам периодично поради липса на качествен нов материал.

Като казах, че Хайпул го потрошиха имах в предвид "нищо не е останало от него", руини, трупове, гигантски гущери (хранещи се с мърша на аванта), горящи сгради и минирани улици. Намерих един човечец, който твърди, че е единствения оцелял и смятал да се присъедини към Скорпионите, понеже те поне идвали като ги потърси човек =) Интересно се заплетоха нещата.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 29.09.2014, 02:09 ?. :
Редактиран на 29.09.2014, 02:13 ?.

Е, значи горе-долу знаеш аз какво заварих, след като отидох в Аг Центъра след Хайпул. :))

Време е да си лягам, минах основна куестова линия и съм пред вратите на важен град, в който, ако вляза, вероятно ще откарам до сутринта, ще играя до последно, ще ми остане малко време за душ и никакво време за кафе, а без сутршно кафе нещата ще тръгнат на зле началото на седмицата. Давам почивка на отряда и лягам и аз. :)



*едит 5 секунди по-късно: В системата има някаква грешка, защото не е възможно в 05:10 сутринта някой да ми сложи + в секундата, в която публикувам това. Освен, разбира се, ако и той е с толкова акъл като мен. :Р

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 29.09.2014, 13:31 ?. :

Интересно ми е дали е възможно да спасиш и двата района... е с тия темпова на игра ще разбера някъде по средата на другата година =)

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 29.09.2014, 20:13 ?. :

Предполагам на 99,99%, че не може. Иначе няма да е избор и да си носиш последствията.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Wasteland 2 - ВИДЕО РЕВЮ

Превю:
Едно завръщане, планирано 26 години... Светът е свършил, но това не е краят на историята.

новини:
Новата седмица се очертава като интересна за любителите на ролевите игри, които ще могат да избират между няколко заглавия.
За нея inXile ще направи поредица от промени по пърковете, уменияте, баланса на битките и др., както и ще разшири озвучението.
Новината бе оповестена от Microsoft по време на провеждащата се в момента Game Developers Conference.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78