facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Warlords Battlecry II
Ревю | 15.04.2002 | автор: Кирил Илиев


оценка:
Производител:
Strategic Studios Group
Издател:
Ubisoft
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »

През далечната 1986 Strategic Studios Group пускат първата игра от поредицата Warlords, която се побираше на рекордните 3 дискети. Тогава играта беше походова стратегия с минимална икономическа част.  Силата й беше в героите и множеството единици с различни способности. С течение на времето Warlords претърпя минимални промени. Във всяка следваща част или expansion имаше само по едно допълнително специално умение, нова единица и малко по-добра графика. Затова и серията постепенно беше позабравена.

През април 2000 г. излезе напълно нова игра на име Warlords: Battle Cry. Тя вече беше стратегия в реално време с елементи на ролева игра. Имахте си вече един личен герой, за разлика от по-старите серии, където можехте да имате до шест. Развивахте си персонажа както в Diablo - с предмети, способности и трупане на опит. Но имаше и някои неща, които провалиха W:BC. Например графиката, която беше доста зле...

Но ето че вече имаме Warlords:Battle Cry II - игра, която няма да разочарова феновете и ще се хареса на всички, които смятат RTS и RPG за своя стихия. Имате три възможности: да играете Campaign, Skirmish и мрежа през интернет или LAN. Кампанията не е нищо особено. Избирате си раса и трябва да завладеете остров Етерия. В света на Warlords: Battle Cry II има 12 вида същества. Всяка нова раса има по една допълнителна единица, няколко нови сгради и титан (всички титани използват умението "Terror" и игнорират противниковата броня).
Та така-а-а-а...

Какви са промените

при старите ни познайници от Warlords: Battle Cry I...?

Хора

Lord Knight. Хората винаги са били известни със своята кавалерия. Съществуването на Lord Knight-а е безспорно доказателство за това. Единственият му недостатък, е че не може да атакува летящи единици, но пък за какво са squire-ите...

Sirian. Това е една голяма "консервена кутия". Доста мощен от гледна точка на нанасяните поражения и бронята, но е изключително бавен. Титан.

Джуджета

Rune Master. Най-накрая SSG дариха джуджетата със свой маг. Владее Doom stones и може да призовава earth-елементал.

King Khalid. Носен от четири джуджета и мятащ чукове със зверски magic damage, той е сериозна заплаха. Титан.

Висши елфи

Scorpion. Прилича на балиста, но изстрелва девет копия, които могат да пронижат противника и да нанесат damage на някой друг unit, който е застанал зад него.

Lunarion. Възседнал е златен дракон. Нанася triple damage срещу дракони. Титан.

Горски елфи

Ancient Treant. Горските елфи винаги са били известни със своите Treant-ове и стрелците си. Ancient Treant-а е от групата на живите дървета. Двойно по-бърз е и по-мощен от по-малкия си братовчед, а когато бъде убит, той се разделя на два Treant-а. Не може да строи и да забавя противниците.

Iron Bark. Еквивалент на Ancient Treant-а, но е по-издражлив. Титан.

Тъмни елфи

Spider Queen и Spider. Привият вид гадини са паяци, които доста приличат на сродниците си от третия епизод в Diablo II. Могат да снасят яйца, от които се раждат четири Spider-а. И двете същества са силно отровни.

Kargoth. Прилича на Дуриел от Diablo II. Изстрелва някаква зелена гадост, с която може да отрови противника. Титан.

Немъртви

Doom Knight. Най-мощната пехота на undead. Нищо особено.

Lord Bane. Лич, който кара колесница от кокали и стреля с огнени топки. Титан.

Варвари

War Dog. Това куче се произвежда много бързо и служи по-скоро за разузнаване от колкото за бойни действия.

Tempest. Възседнал е Пегас, но това не му пречи да изстрелва светкавици от меча си. Титан.

Орки

Gob shooter. Тъй като премахнаха възможността на Гиганта да стреля, SSG веднага сложиха друг стрелец, който обаче не е особено вещ.

Gornak Elf Eater. Прилича на Giant, възседнал огромен Басиляск. Каменният гущер стреля и нанася магически поражения. Титан.

Минотаври

Minotaur Shaman: Тази единица е заменена с другия шаман - Goblin Shaman. Владее Pillar of fire и Ring of fire.

Scull of Sartek: Може би най-безсмисления Титан. Разчита единствено на голямата си броня и многото hit points. Бирата става безплатна, когато бъде призован. Титан.
А какви са

новите попълнения сред расите

Те са три - феи, тъмни джуджета и демони. Forest Guard-a (титанът на Феите) е един от най-могъщите представители на своя вид. Представлява стрелец-кентавър. За жалост бойните единици на тази раса са доста кекави и умират обикновено от един удар или изстрел. Тъмните джуджета разчитат на бойната техника (балисти, катапулти, оръдия, огнени мини и т.н.) и големите (!!!!с ударение върху 'о'-то !!!!) си. Grond-а (титанът им) е доста бавен, но когато го убиете (а да ликвидираш, какъвто и да е титан е страшно трудно) той гърми и избива всичко около себе си, независимо дали е ваше или противниково. Колкото до демоните, техните единици са най-мощните в играта (особено ми се понрави саламандъра - атакува по няколко единици едновременно и ги подпалва), но са доста скъпи и бавни. Титанът им (Balora) не е нищо особено, но пък е летящ.

Има и неутрални единици, които могат да бъдат получени след изпълнение на куестовете, които пък се вземат чрез героя от shrines, pyramids и др.
Independent unit-ите се присъединяват към вас, ако изпълните задачите им - от проста гатанка до поръчение в стил "отиди и смели от бой противника". Въпросните единици са Halberdman, Kobold Sniper, Skeletal Cavalry и Wyvern.

В играта има и нови неутрални сгради - Temples. Като ги превземете, те ви дават да призовавате различни същества. Храмовете се делят на Celestial (за Archon-и), Dragon (за дракони), Elemental (за елементали) и Infernal (за демони, а ако играете точно с тази раса, ще можете да summon-вате всички техни единици). За съжаление са премахнати пристанищата, а заедно с тях - и корабите. Действието е концентрирано върху земните и въздушните битките.
Стигаме и до

най-важната част в играта - героите

Ще можете да генерирате вашия юнак, на базата на четири класа (Profession) и още двайсетина подкласа (Specialty). За целта са добавени няколко нови специалности - Death Knight, Merchant, Ice Mage и Shaman (за мен фаворит си остава Минотавърът със specialty Barbarian). Войнът на "Отвъдното" ще може да развие ледените магии и силите на хаоса (две нови школи, за които ще спомена малко по-надолу). И понеже е Knight, той се превръща в много жилав боец. Търговецът пък купува армии на безценица. Леденият маг изучава Ice магиите, а шаманът овладява силите Chaos-а.

Предметите са също особено важно нещо в играта. SSG са добавили и няколко комплекта, които дават някаква бонификация, когато бъдат събрани (а ла Diablo II). Засега са ми известни само два set-а. Единият регенерира маната ви три пъти по-бързо, а другия дава +1 ресурси всяка секунда и +10% Assassin skill. Това е комплект, предназначен за тъмните елфи. Assassin skill-а ви дава шанс да убиете абсолютно ВСЕКИ противник.

Освен това още когато си избирате име на героя и парола трябва да изберете и типа на юнака си - Normal, Tin man, Silverman и Iron man. Когато сте "нормален" печелите нормално опит дори и да ви убият. Tin man-а пък печели 25% повече опит, но ако го очистят няма да спечели от битката нищо. Silverman-a трупа 50% опит от битките, но ако го оваргалят започвате нивото от нулата. "Жляското" трупа двойно повече опит, но при смърт го губите окончателно (спомнете си какво ставаше, когато ви убият hardcore герой от Diablo II...). По-горе споменах за password. С нея няма да могат да ви преджобят героя (освен ако не я знаят), както ставаше в Diablo.

Също ще можете да изучавате заклинания благодарение на някоя от своите способности или чрез специалността, която сте избрали. Всички раси ще могат да се специализират поне в една магическа школа.
Единствено варваринът не може, но затова пък той има едно гадно умение, наречено slayer. Благодарение на него се нанасят тройни поражения срещу големи същества, а това го прави идеално средство за бой с титани. Има и други способности като Charge (минотавър), Immune to magic (свръхмаг) и др.

Магиите

в Warlords: Battle Cry II са разделени в 11 школи. Добавени са още две (гореспоменатите Ice и Chaos). Ледените магии са обратния еквивалент на огнените, но с няколко разлики. Малко по-слаби са, но пък блокират възстановяването на маната. Хаосът е типичен за демоните и играчите, които обичат да тровят живота на противника си с "черна светкавица" и "чума". Warlords: Battle Cry II вече ви позволява да инструктирате единиците си да използват магии по своя преценка.

Ресурсите в играта са четири - gold, iron, stone и crystal. За да ги съберете, трябва само да закарате героя си или някой генерал (при минотаврите това е Minotaur King-а) до една от мините и да я превземете (hotkey е Ctrl+C). След това ресурсите започват сами да се изливат в хазната ви, а за да увеличите добива, просто закарайте в рудника работници. Разбира се, можете да превзимате и други постройки. Между другото мините и храмовете се въстановяват, ако бъдат унищожени и могат пак да бъдат превземани.

В графично отношение играта изглежда доста красиво - особено теренът. Когато единиците се разхождат по картата, те оставят диря, която си личи. Добавени са и два нови типа терен - снежен и пустинен. Всички сгради са облицовани с изцяло нов skin и изглеждат много добре. Е, не са пропорционални по размери на единиците (един peasant е по-голям от двореца, например), но хайде да не издребняваме. "Кожата" на unit-ите е модифицирана и... абе можеше и по-добре да изглежда.

От звукова гледна точка също не мога да се оплача, но когато чух ръмженето на саламандрите (което доста напомня на Ghost-овете от TZAR) не бях много очарован, но все пак звукът е достатъчно добър. Музиката е приятна и не дразни. AI-то също е на ниво, но вече няколко пъти пребивам противника на Emperor без проблем. Не че се надувам. :-)

И все пак във Warlords: Battle Cry II има доста бъгове. Например при продължителна игра "горещите клавиши" понякога спират да ви действат или пък ако дадете команда Guard на няколко единици, после посмъртно не можете да ги мръднете. Но скоро се очаква patch, който да премахне тези "черни точки" (надявам се). Излишно е да споменавам, че той ще работи нормално само с оригиналната версия на играта. :-)

Така че зарежете поне за малко бетата на WarCraft III и опитайте War Lords: Battle Cry II. Няма да съжалявате. 

 
системни изисквания
P II 500 MHz, 128 Mb RAM
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Warlords Battlecry III
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28